2020-10-04, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva er oddsen for oppklare saken via kryptosporet nr man ikke har klart det p 2 r? For meg som ikke er veldig inne i den verdenen, s er det nesten utrolig at det ikke skal vre mulig finne ut hvem som er mottaker av 10 mill kroner. Nr man har all verdens politiressurser tilgjengelig, i dette tilfellet bde i inn og utland. Antar at de strste fagmiljene hjelper til i Lrenskog saken, vi vet ogs at FBI m fl. har bisttt.

S vidt jeg har forsttt s kan det vre mulig ryke ut noen, dersom man begynner bruke av pengene, stemmer det ogs for Monero?

Mener jeg hrte at hvis man bare tar ut sm belp hver gang, s blir det vanskelig finne ut av.
Og hvis de 10 millionene aldri blir brukt av, s blir det enda verre.
Tror nok at dette var en av de tingene som FBI bisto med.
Citera
2020-10-04, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Lurer p om det finnes noe historikk der TH har leid torpedoer fr ?

Ja, det skulle vrt interessant vite.
Citera
2020-10-04, 13:07
Medlem
Citat:
Lurer p om det finnes noe historikk der TH har leid torpedoer fr ?
Jeg har selv lest en del om Gardermoen prosjektet og Wiborg saken. Anbefaler kikke litt p det. Mye der. TH var storinvestor. Les om hva som stod p spill.
Citera
2020-10-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg har selv lest en del om Gardermoen prosjektet og Wiborg saken. Anbefaler kikke litt p det. Mye der. TH var storinvestor. Les om hva som stod p spill.

Nei jeg har ingen tro p at TH var innblandet i Wiborg saken, det blir gresk for meg.
Citera
2020-10-04, 13:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
N er det pn igjen med bortforklare at TH kan st bak ?

Det m vre noe som ikke fungerer som det skal.
Ngra av oss hr i trden har passerat det medeltida hxprocesstnket och ser till fakta istllet. Tack och lov vinner den moderna rttsstaten ver vrdelsa poliser och deras entourage av journalister. ven i Norge.

Det ska bli intressant att flja alla rttsprocesser som kommer ur den hr soppan. Jag kan redan sknja ett par stycken.
Citera
2020-10-04, 13:22
Medlem
Citat:
Hva er oddsen for oppklare saken via kryptosporet nr man ikke har klart det p 2 r? For meg som ikke er veldig inne i den verdenen, s er det nesten utrolig at det ikke skal vre mulig finne ut hvem som er mottaker av 10 mill kroner. Nr man har all verdens politiressurser tilgjengelig, i dette tilfellet bde i inn og utland. Antar at de strste fagmiljene hjelper til i Lrenskog saken, vi vet ogs at FBI m fl. har bisttt.

S vidt jeg har forsttt s kan det vre mulig ryke ut noen, dersom man begynner bruke av pengene, stemmer det ogs for Monero?

Ja det er nok fortsatt muligheter her, men m kanskje vre at noen rper noe, man fr tak i data el eller at de gjr en feil dersom fortsatt kommunikasjon.
Mener ogs ha lest noe om at for bruke det m man overfre til bitcoin og da kan det spores dersom man starter bruke pengene.
Citera
2020-10-04, 13:26
Medlem
Citat:

Jeg lurer p det samme, men kan ikke nok om det.
Klarer dem ikke spore opp pengene, s kan de ikke klare spore opp hvor e-post adressen ble misbrukt?
Utrolig at ingen kan finne et eneste spor? Da m en av GM vre utrolig proff for vite at man ikke kan blir sporet opp?
Citera
2020-10-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
I de fleste saker hvor det er mye penger involvert s br man alltid flge pengene. Tror mye av svaret ligger i kryptorigget og hvis de finner mottager her s lses mye.

I dette tilfellet s tror jeg det omhandler ektepaktens skjevfordeling, AEH ville skilles samt det faktum at TH skjnte selv at hun ville blitt tilgodesett vesentlige andeler av hans imperium. Det kan vre en kombinasjon av at dette var VE sin buy-in og TH sitt behov for en arveprins som faktisk innehar de rette kvalifikasjonene for en fremtidig drift av selskapet.

Hvem tar vare p skilsmissepapirer signert av en part i ett felles hus hvis ekteskapet faktisk er godt? Sett i kombinasjon med skehistorikk etter boliger, medlem av FB gruppe for ledige boliger og hennes venners uttalelser s er matematikken grei = hun ville skilles.

Det som virkelig satte spor hos meg var etter at Politiet offentlig endret hovedhypotese og hennes venninne uttalte at N er hun borte for alltid Hun uttalte ogs at Teorien om bortfring har hun aldri trodd p.

Det er svrt usannsynlig at VE skulle rote med datoen for nr mtet p Kvitfjell skulle skje og AEH ble borte. Jeg husker nyaktig hvor jeg var nr bomba gikk av i Oslo og nr flyene fly inn i WTC.

Det er svrt sannsynlig at VE deltok p samtlige mter med RU.

Det er svrt sannsynlig at TH og VE gir hverandre alibi.

Det er merkelig at gratulasjonene i fra AEH p FB hvert eneste r uteble i 2018.

Det er sannsynlig at VE sine utenlandske kontakter kan ha medvirket til fjerning av lik.

Uansett hvem som er GM, hva som er motivet, hva folk fler, at noen fler seg krenket osv s hper jeg kun p rettferdighet for Anne-Elisabeth, hennes barn, barnebarn samt alle hennes familie og venner.
Hvordan kan det vre usannsynlig at han rotet med datoen til Kvitfjell nr han allerede har gjort det?
Du mener han gjorde det med vilje og sjanset p at den andre personen skulle si 31 i stedet for 1 ogs? Hvorfor skulle han sjanse p det hvis den andre motparten ikke har noe deltakelse i dette?
Citera
2020-10-04, 13:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsikke
Hei! Jeg har fulgt saken tett fra start, og lest i trden her ofte. Det jeg reagerer p er at det tydeligvis ikke lov til en gang komme med teorier om at TH kan vre uskyldig. S mange forskjellige teorier som kommer frem i denne trden, bde gode og mindre gode, men nde de som tror at TH kan vre uskyldig, eller de er i tvil, de blir kalt bde det ene og andre. Er ikke dette et diskusjonsforum?! Det burde vre rom for ulike meninger.
Det har du rtt i! Man tycker att mnniskor som har problem med yttrandefriheten ska ta sitt pick och pack och flytta till Nordkorea eller Kina eller ett land i paritet med dom. Men, nej d. Dom envisas med att hnga kvar i frihetslskande lnder som Norge och Sverige och gra livet surt fr oss. Tack och lov finns det frnuftiga mnniskor som hindrar pbeln frn att ta lagen i egna hnder.
Citera
2020-10-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg lurer p det samme, men kan ikke nok om det.
Klarer dem ikke spore opp pengene, s kan de ikke klare spore opp hvor e-post adressen ble misbrukt?
Utrolig at ingen kan finne et eneste spor? Da m en av GM vre utrolig proff for vite at man ikke kan blir sporet opp?
Iflge dette innlegget (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 :
"Etterforskningen viser at de to Bitcoin-kjpene ble gjort gjennom to vekslingstjenester:

- KuCoin
- Huobi

Begge kjpene kan knyttes til eposten som tilhrte en srlandsmann som ble utsatt for ID-tyveri.
Videre peker begge kjpene mot spor fra Oslo.

P tidspunktene kjpene ble gjort skal TH og AEH ha vrt p hytta p Kvitfjell."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-04 kl. 13:41.
Citera
2020-10-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Iflge dette innlegget (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 :
"Etterforskningen viser at de to Bitcoin-kjpene ble gjort gjennom to vekslingstjenester:

- KuCoin
- Huobi

Begge kjpene kan knyttes til eposten som tilhrte en srlandsmann som ble utsatt for ID-tyveri.
Videre peker begge kjpene mot spor fra Oslo.

P tidspunktene kjpene ble gjort skal TH og AEH ha vrt p hytta p Kvitfjell."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Ja, kanskje en av grunnene til at RU fortsatt er siktet?
Noe av beslaget var vel i en leilighet i Oslo?
Citera
2020-10-04, 13:54
Medlem
Citat:
Nei jeg har ingen tro p at TH var innblandet i Wiborg saken, det blir gresk for meg.
Kan vre det er gresk. Men det var flere andre storinvestorer inne i bildet. Jeg nevnte det som et tankekors, fordi det er den eneste saken jeg kjenner til hvor en liten tue kunne velte stort lass, det var like fr siste hring p stortinget, og det var gigantiske summer p spill.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-04 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in