2020-10-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Iflge dette innlegget (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 :
"Etterforskningen viser at de to Bitcoin-kjpene ble gjort gjennom to vekslingstjenester:

- KuCoin
- Huobi

Begge kjpene kan knyttes til eposten som tilhrte en srlandsmann som ble utsatt for ID-tyveri.
Videre peker begge kjpene mot spor fra Oslo.

P tidspunktene kjpene ble gjort skal TH og AEH ha vrt p hytta p Kvitfjell."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Politiet har vel gjort etterforskningsskritt i Spania? Ikke ulogisk om det har med Monero gjre?

Tenker vi oss at de faktisk nsker bruke pengene, er vel neppe Norge rette stedet gjre det. Det kan vre at pengene har gtt til utlandet og Spania.
Citera
2020-10-04, 14:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Iflge dette innlegget (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 :
"Etterforskningen viser at de to Bitcoin-kjpene ble gjort gjennom to vekslingstjenester:

- KuCoin
- Huobi

Begge kjpene kan knyttes til eposten som tilhrte en srlandsmann som ble utsatt for ID-tyveri.
Videre peker begge kjpene mot spor fra Oslo.

P tidspunktene kjpene ble gjort skal TH og AEH ha vrt p hytta p Kvitfjell."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Hm, ja. Politiet vet allts att det hr kryptoupplgget r en villeledning skapet av TH. Jag undrar hur dom bar sig t nr dom sprade det till honom?

Eller - ve och fasa - gissar dom bara?
Citera
2020-10-04, 14:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg lurer p det samme, men kan ikke nok om det.
Klarer dem ikke spore opp pengene, s kan de ikke klare spore opp hvor e-post adressen ble misbrukt?
Utrolig at ingen kan finne et eneste spor? Da m en av GM vre utrolig proff for vite at man ikke kan blir sporet opp?
Jo, dom har sprat det till TH. Mrkligt att han inte sitter i fngelset.
Citera
2020-10-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hm, ja. Politiet vet allts att det hr kryptoupplgget r en villeledning skapet av TH. Jag undrar hur dom bar sig t nr dom sprade det till honom?

Eller - ve och fasa - gissar dom bara?
Jeg har forsttt det slik at politiet ikke vet at dette er en villedning skapt av TH, og jeg har ikke lest noe om at de har sporet det til TH. Men politiet mistenker at TH har hatt en medhjelper som har ordnet med kryptoopplegget, etter det jeg har forsttt. Det er mulig at politiet bare gjetter.

Drapssiktede Tom Hagen (70) har gitt uttrykk for vre lite datakyndig. Politiet har underskt om noen i hans utvidede krets kan ha bisttt med det avanserte kryptovaluta-opplegget.

VG har tidligere skrevet at politiet srlig mistenker en eller flere medhjelpere i forbindelse med det skalte kryptovaluta-sporet.
Etter det VG fr opplyst mener politiet det er lite som tyder p at Tom Hagen har kompetanse til kunne st bak det avanserte opplegget alene.
VG kjenner til at sentrale vitner i avhr er spurt om navn p personer i den utvidede kretsen til Tom Hagen som kan ha hatt kunnskap og kapasitet til bist milliardren.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ket-flere-navn
Citera
2020-10-04, 14:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg har forsttt det slik at politiet ikke vet at dette er en villedning skapt av TH, og jeg har ikke lest noe om at de har sporet det til TH. Men politiet mistenker at TH har hatt en medhjelper som har ordnet med kryptoopplegget, etter det jeg har forsttt. Det er mulig at politiet bare gjetter.

Drapssiktede Tom Hagen (70) har gitt uttrykk for vre lite datakyndig. Politiet har underskt om noen i hans utvidede krets kan ha bisttt med det avanserte kryptovaluta-opplegget.

VG har tidligere skrevet at politiet srlig mistenker en eller flere medhjelpere i forbindelse med det skalte kryptovaluta-sporet.
Etter det VG fr opplyst mener politiet det er lite som tyder p at Tom Hagen har kompetanse til kunne st bak det avanserte opplegget alene.
VG kjenner til at sentrale vitner i avhr er spurt om navn p personer i den utvidede kretsen til Tom Hagen som kan ha hatt kunnskap og kapasitet til bist milliardren.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ket-flere-navn
Ok, s politiet gissar bara.
Citera
2020-10-04, 14:53
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:

Exakt vad r sprat till TH och med vilken grad av visshet vet vi det? Lnk tack!
Citera
2020-10-04, 15:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Exakt vad r sprat till TH och med vilken grad av visshet vet vi det? Lnk tack!
Du fr frga polisen! Vi fr hoppas att dom inte bara sitter och gissar, eller hur?
Citera
2020-10-04, 15:13
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Hva mener du med dette?
Citera
2020-10-04, 15:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Hva mener du med dette?
Polisen misstnker att TH ligger bakom kryptoupplgget. Ngot borde dom vl ha att g p? Nn form av tekniskt bevis? Eller nsketnker dom bara?
Citera
2020-10-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva er oddsen for oppklare saken via kryptosporet nr man ikke har klart det p 2 r? For meg som ikke er veldig inne i den verdenen, s er det nesten utrolig at det ikke skal vre mulig finne ut hvem som er mottaker av 10 mill kroner. Nr man har all verdens politiressurser tilgjengelig, i dette tilfellet bde i inn og utland. Antar at de strste fagmiljene hjelper til i Lrenskog saken, vi vet ogs at FBI m fl. har bisttt.

S vidt jeg har forsttt s kan det vre mulig ryke ut noen, dersom man begynner bruke av pengene, stemmer det ogs for Monero?
Jag tror inte man skall utesluta att polisen redan vet vem mottagaren r, men det rcker nog inte, man fr knyta motparten till hndelsen i bostaden ocks och dr fr vi tro att de samlat betydande spr .
Citera
2020-10-04, 15:23
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Polisen misstnker att TH ligger bakom kryptoupplgget. Ngot borde dom vl ha att g p? Nn form av tekniskt bevis? Eller nsketnker dom bara?
Det var din pstand. Jeg kan ikke begrunne den.
Citera
2020-10-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvordan kan det vre usannsynlig at han rotet med datoen til Kvitfjell nr han allerede har gjort det?
Du mener han gjorde det med vilje og sjanset p at den andre personen skulle si 31 i stedet for 1 ogs? Hvorfor skulle han sjanse p det hvis den andre motparten ikke har noe deltakelse i dette?

Rote med en dato er vel greit det i andre situasjoner, men i denne alvorlige saken anser jeg det som hyst usannsynlig at det var ved ett uhell. Han rotet vel ikke i avhr, men slik jeg har forsttt det forklarte seg usant, og dette ser jeg p som mistenkelig adferd. I tillegg s gjorde han ett forsk p f en tredjepart til lyve for seg og det var vel pga avhr av denne personen at VEs lgn ble avslrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in