2020-10-08, 21:27
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Klla?

googla p hans namn, om du orkar. karln har haft rtt vinnare i alla val sedan 80 talet.
2020-10-08, 21:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

om du inte visste det fr du reda p det nu. denne man har haft rtt vinnare i samtliga presidentval sedan 80 talet. din nolla.
Haha frsta gngen han kommer ha fel svider det.....
Alan Lichtman har sagt Biden s det s!
2020-10-08, 21:30
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Han har fel, det hr r den officiela sidan fr Primary Model av Helmut Norpoth som frutspr att Trump vinner detta val. Dock lgger jag ingen vrdering om den kan anses vara trovrdig, terstr vl att se.

Klla: http://primarymodel.com/

har jag fel s har jag fel. men denne gubbe har haft rtt vinnare i alla val sedan 80 talet.
2020-10-08, 21:34
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
har jag fel s har jag fel. men denne gubbe har haft rtt vinnare i alla val sedan 80 talet.

Visst, men det finns ven folk p andra kanten som har haft rtt i mnga r som tror att Joe Biden vinner, s som exempelvist Professor Allan Lichtman.
2020-10-08, 21:42
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har utrknat ett lite grann.

Enligt sista mtningen frn CNN s leder Biden med 16p ver Trump p nationell basis. Detta tillsger att Biden isf kommer att vinna 44-48 delstater, oc f fler valrster och vinna popular vote med strre marginal n vad Reagan gjorde i 1984, Clinton i 1996 eller vad Obama gjorde i 2008.

Vem fan kan rligt talat tro p dessa idiotiska polls?

klart att man inte tror p dessa polls - 2016 sa de flesta polls att Clinton skulle vinna landslide. New York Times pratade om en 95% chans att Hillary skulle ta hem det. ett nsketnkande som fll brutalt. nu sger Norpoth, igen, att Trump vinner - d vinner han! Norpoth har aldrig fel.
2020-10-08, 21:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nej han sade det 2016 - nu sger han att demokraterna vinner.

Du blandar ihop med Allan Litchman.
Dessutom sger Allan Litchman att om Trump frlorar s r det p grund utav ekonomin. ven sger Litchman att om Trump vinner s r det p grund utav ekonomin.

http://primarymodel.com/
2020-10-08, 21:53
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du blandar ihop med Allan Litchman.
Dessutom sger Allan Litchman att om Trump frlorar s r det p grund utav ekonomin. ven sger Litchman att om Trump vinner s r det p grund utav ekonomin.

http://primarymodel.com/

ja du har rtt jag blandade ihop honom med Norpoth. Norpoth r den som prickat rtt vinnare i alla val sedan 80 talet - och sger han att Trump vinner nu kan jag ta gift p att han vinner. 4 more years!
2020-10-08, 21:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
ja du har rtt jag blandade ihop honom med Norpoth. Norpoth r den som prickat rtt vinnare i alla val sedan 80 talet - och sger han att Trump vinner nu kan jag ta gift p att han vinner. 4 more years!

Jag tror inte Trump vinner. Mjligtvis att han fr runt 270. Men inte mer!
GOP tappar senaten, men kanske vinner tillbaka represetanthuset.
2020-10-08, 21:59
Medlem
Man ser att OU r lite frgade efter vilka som bestller underskningen. CNN rapporterade fr tv dagar sedan en job approval fr Trump p 40%.

Dagen efter kom Fox News med en liknande bestlld underskning som gav Trump goda 47% job approval.

Jag tror vi behver vara lite dmjuka och inte lita fr mycket p dessa polls.
2020-10-08, 22:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vad f*n r det d? En oxymoron av denna klass r svrt att finna...hll dig till magknslan, och skriv att det r vad du beskriver framver r du snll. Att slsa andras tid p detta stt som du gr borde vara straffbart.
Om du klarar av att lsa. S borde du ox kunna fatta att jag skrev att mtningar kan mjligtvis ge en indikation p hur lget r fr den eller den kandidaten, men OU r inte fakta - ngt som du och vissa andra hr inne har ftt fr er.
2020-10-08, 22:10
Medlem
scraftys avatar
Klokt av Trump att avst frn debatter nu. Han skulle tappa nnu mer std.

Citat:
New York Times pratade om en 95% chans att Hillary skulle ta hem det.
Vilket det ocks var. 95 r inte 100.
2020-10-08, 22:14
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om du klarar av att lsa. S borde du ox kunna fatta att jag skrev att mtningar kan mjligtvis ge en indikation p hur lget r fr den eller den kandidaten, men OU r inte fakta - ngt som du och vissa andra hr inne har ftt fr er.
Orkar inte scrolla...du fr helt enkelt utveckla resonemanget kring hur uppmtt data inte r data.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in