Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Du frsker byta mne och klarar inte av att svara p hans frga, inte ens efter andra frsket. Svagt, frvntar mig mer av dig.
En "virtuell" debatt vore ett skmt, och presidenten gr rtt i att tacka nej till det. Du kan inte ha en debatt vrdig namnet online.
Jag r inte heller nt strre fan av Trump, men med Alzheimer Joe kommer USA bli nnu mer extremistiskt n det redan r, och ingen kommer lngre kunna f plats p universiteten dr utan att man svr trohet till den ortodoxa ideologin. Bjrn Wiman framstr som en Julius Streicher i jmfrelse med vad Biden och demokraterna kommer gra med konsten, kulturen och humanvetenskaperna dr borta.
Tv-debatt som tv-debatt. Jag kper helt enkelt inte hans argument att amerikanska presidentdebatter skulle vara s attans unika att de inte lter sig jmfras med ngra andra debatter, Det r fullstndigt legitimt att jmfra dem med andra debatter om politik i tv mellan aktiva politiker, pundits med starka politiska sympatier osv.
Att frska dra upp snva avgrnsningar fr vad man fr och inte fr jmfra med nr man talar om en viss hndelse, en viss bestmd konflikt, r en vanlig tjuvkoppling fr att frska vinna en debatt eller stta bort invndningar, srskilt p internet. Ofta r sdana hr grnser orimligt snva och d br de behandlas kritiskt eller helt enkelt inte accepteras.
Och det r ren idioti att sga "nu r vi i trden om presidentvalet i USA, d kan man
bara jmfra med sdant som har intrffat just vid presidentval i USA". Inte en chans.