2020-10-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Vad tuffa till sig?
En debatt ska ha sin grund i bra argument, inte att du aktivt str din meningsmotstndare genom att avbryta denna i dess utlggningar. Du har inte frsttt vad en debatt r tydligen. Att skrika kan vem som helst gra.

Jsses 🤭
2020-10-08, 16:52
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Vi knner till walkaway-rrelsen, i ratal har grsrtterna lmnat Dem. Inte alla lmnar dock, men det r nog si och s med entusiasmen bland de som nnu inte har lmnat.

Du fr grna tro p prognoser och polls, be my guest.
Ja du, det ser inte ut som om att srskilt mnga uppdateringar av vikt grs p Wikipedia lngre: WalkAway campaign...men r man en boomer (och faller in i kategorier som Rasmussen och Trafalgar versamplar) och har lssvrigheter s r det naturligtvis bekvmare att flja den maniska meme-makaren p reddit istllet: r/walkaway

Men fr all del, trolla vidare. Dina inlgg faller som du sa till mig; inte srskilt vl ut.

List of Republicans who oppose the 2020 Donald Trump presidential campaign
2020-10-08, 16:52
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
ssssh... du avsljade en hemlighet. Stackarn trodde ju alla satt i samma studio jmt.
Och att de alltid har fnsterutsikt bakom sig.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har sett det massvis med gnger p olika kabelkanaler: BBC World News, Sky News, CNN osv. Ibland med varianten att den ene av debattrerna sitter i samma nyhetsstudio som moderatorn och den andre i en annan studio, kanske i ett annat land, men de behandlas i alla fall likvrdigt och opartiskt av moderatorn. Det r en fullstndigt normal metod fr debatter och panelsamtal.

Alert alert fr idioter! Vi pratar inte om nyhetsinslag. Vi pratar om presidentdebatter.

Gr man ett pstende fr man ocks backa upp det med belgg.
2020-10-08, 16:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Spela inte dum. Tanken var att bgge mnnen skulle medverka frn var sin tv-studoo och moderatorerna befinna sig i en tredje studio, ett format som har anvnts ofta och framgngsrikt p tv nda sedan slutet av 80-talet. Men Trump vgade inte, eftersom just detta format skulle bli en tyst pminnelse till publiken om pandemin.

Ja, det r ju helt sjlvklart att man inte kan ha en fysisk debatt, nr Trump kommer just frn ett supersmittat Vita Huset.

Trump vill nog inte ta denna debatt av tv orsaker:
1. Dels gick ju frsta debatten helt t helvete fr honom, s han vlkomnar en chans att dra sig ur
2. Dels blir inte mjligheten att hrja och avbryta lika stor om man r p olika sajter
2020-10-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Alert alert fr idioter! Vi pratar inte om nyhetsinslag. Vi pratar om presidentdebatter.

Gr man ett pstende fr man ocks backa upp det med belgg.

Ja om gster i nyhetsprogram klarar av att prata i en studie och sga det de har att sga det ska vl fr fan en president klara av det?????????
2020-10-08, 16:54
Medlem
Citat:
Det var inte vad du sa. Vi pratar inte om nyhetsprogram.

Du skrev att det anvnts ofta i presidentdebatter.

S jag frgar igen. Hur mnga gnger har det anvnts i presidentdebatter?
Jag sade debatter i tv om politik, inte presidentdebatter specifikt.

(FB) Presidentvalet 2020

Fr att vnda p steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo nr det var den andres tur att frklara sin stndpunkt? Jag kan inte pminna mig ett enda exempel p hg niv dr en nominerad kandidat frn ngot av de bda stora partierna upptrtt som Trump gjorde frra veckan i en valdebatt.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-08 kl. 17:03.
2020-10-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja om gster i nyhetsprogram klarar av att prata i en studie och sga det de har att sga det ska vl fr fan en president klara av det?????????
Instmmer helt.
2020-10-08, 17:03
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

Fr att vnda p steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo nr det var den andres tur att frklara sin stndpunkt? Jag kan inte pminna mig ett enda exempel p hg niv dr en nominerad kandidat frn ngot av de bda stora partierna upptrtt som Trump i en valdebatt.

Frsk inte g ifrn mnet hr.

Du svarade om mitt inlgg om presidentdebatter specifikt. Frsk inte blanda ihop pplen och pron.
2020-10-08, 17:04
Medlem
Citat:

(FB) Presidentvalet 2020

Fr att vnda p steken: hur ofta har man sett i en amerikansk presidentdebatt att den ene hela tiden avbryter och hojtar som ett miffo nr det var den andres tur att frklara sin stndpunkt? Jag kan inte pminna mig ett enda exempel p hg niv dr en nominerad kandidat frn ngot av de bda stora partierna upptrtt som Trump i en valdebatt.

Ja, varfr brjade Bidn avbryta Trump och komma med personangrepp? Hade han inte brjat med det s kanske det inte hade blivit som det blev. Klart att Trump gr p nr Bidn brjar avbryta.
2020-10-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ja, varfr brjade Bidn avbryta Trump och komma med personangrepp? Hade han inte brjat med det s kanske det inte hade blivit som det blev. Klart att Trump gr p nr Bidn brjar avbryta.

Ja Biden var stark och visade vem som bestmde dr.

Och Trump knde det och gmmer sig drfr numera. r det i kllaren tro?
2020-10-08, 17:11
Medlem
Citat:
Frsk inte g ifrn mnet hr.

Du svarade om mitt inlgg om presidentdebatter specifikt. Frsk inte blanda ihop pplen och pron.
Haha, nej, det r naturligtvis inte du som bestmmer exakt vilka slags jmfrelser som r rimliga nr man diskuterar kring en (nu instlld) hndelse vilken tillhr en litet speciell typ av events som bara intrffar vart fjrde r. Det fungerar inte p det sttet, grabben.

Din taffliga pitch hr r ungefr som om man vore i en diskussion kring Putin och den ene hvdar att det Putin gr fr bara jmfras med sdant som andra ryska presidenter har gjort (det finns allts exakt tv personer som haft den posten utom Putin). Detta eftersom Ryssland r s speciellt och det r just Putin som diskuteras.

Debatter om aktuell politik p tv r en vardaglig sak och de frs ganska ofta p distans mellan olika tv-studios, ven live i realtid. Om ambassadrer, partiledare, ministrar och redaktrer klarar av detta format s mste man naturligtvis frutstta att ocks presidentkandidater klarar det.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-08 kl. 17:21.
2020-10-08, 17:15
Medlem
Bara ngra ord innan jag kryper tillbaka under min sten. Det r mjligt att vi ser demokratins undergng, det sista valet i USA och den siste folkvalde presidenten. The new normal med bl a Covid lgger grunden fr ngot nytt i vrlden, en ny vrld dr vra rster inte kommer anses nskvrda och dr opinionsbildning bara tillts komma frn Big Corps. It is what it is.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in