2020-10-09, 22:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hettemannen kan ha mange roller, han kan vre en observatr, levere varer som trengs, hjelpe til med bre AE.

Det er et hav av muligheter selv om du ikke ser det.
S sett alt sammen til en hypotese da!

Det er hva jeg har gjort - alle (Lego)brikker satt sammen til en hypotese.

Jeg venter spent!
Citera
2020-10-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
S sett alt sammen til en hypotese da!

Det er hva jeg har gjort - alle (Lego)brikker satt sammen til en hypotese.

Jeg venter spent!

Jeg ga deg akkurat noen hypoteser om hva hettemannen kan ha gjort.
Citera
2020-10-09, 22:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg ga deg akkurat noen hypoteser om hva hettemannen kan ha gjort.
Har satt opp de ulike hypotesene med sprsml under. Er hvertfall en god start med tanke p lage logiske hypoteser.
(En mte utarbeide hypotese p)

Hettemannen kan ha mange roller:

1. han kan vre en observatr
Hva er det denne personen skal observere?

2. levere varer som trengs,
Hvilke varer?

3. hjelpe til med bre AE
Hvorfor m Hettemannen ta en s stor risiko med g til S4? Hvorfor var ikke Hettemannen allerede i S4 hvis planen var s godt gjennomtenkt?

(Ut fra svarene kan man f.eks bygge videre)
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-09 kl. 22:37.
Citera
2020-10-09, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ikke undervurder Lego

Prvde meg en gang p at TH hadde en dobbeltgjenger som dro i den bilen... men fant ut at det ville bli for risikabelt hvis noen p Futurum s denne personen...

TH ble observert av kolleger, men p et punkt mister politiet oversikten. Han kan befinne seg en plass i bygget, eller andre steder. Det betyr vel at det er mulig komme seg vekk derfra uten bli observert av kamera. Mao. har han ikke noe vanntett alibi.
Citera
2020-10-09, 22:50
Medlem
Jeg har fulgt med her i over ett r og har hatt flere teorier. Det jeg tror minst p er at TH er gjerningsmann, men vil ikke utelukke det. Det blir for vilt og usannsynlig at han skulle ha planlagt noe snt i lang tid. Affektdrap virker ogs usannsynlig.

Det jeg tror mest p akkurat n:

1. At RU har med saken gjre, uten at TH er med p det.

2. Lrenskog ishockey som slet med konomien. Hettemann 1 kommer fra ishallen. Hettemann 2 kommer ut av Metrosenteret og gr rett bak hettemann 1 tilbake til ishallen.

https://www.nrk.no/sport/lorenskog-t...ill-1.14009199

Til dere som synes det er mistenkelig at TH har skrevet side opp og ned til politiet om sine forskjellige teorier: Hvorfor er det mistenkelig? Selv synes jeg ikke det er det minste merkelig. Forsk og sett dere inn i hans situasjon bare en bitte liten stund. Desperasjonen han m ha flt, tanken p hvordan kona har det, stresset for forske lse saken s raskt som mulig med tanke p at kona lider. For en forferdelig situasjon vre i. Nr dere har sittet her i 2 r for forske lse saken med deres forskjellige teorier, er det i hvert fall ikke det minste merkelig at ektemannen gjr det samme. Forskjellen mellom dere er at dere skriver her og TH skriver til politiet. Noe han attptil har blitt bedt om gjre.

Det er ikke det minste rart at han og familien ikke samarbeider lenger, nr de fler at politiet slser bort tiden.
Citera
2020-10-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg har fulgt med her i over ett r og har hatt flere teorier. Det jeg tror minst p er at TH er gjerningsmann, men vil ikke utelukke det. Det blir for vilt og usannsynlig at han skulle ha planlagt noe snt i lang tid. Affektdrap virker ogs usannsynlig.

2. Lrenskog ishockey som slet med konomien. Hettemann 1 kommer fra ishallen. Hettemann 2 kommer ut av Metrosenteret og gr rett bak hettemann 1 tilbake til ishallen.

Til dere som synes det er mistenkelig at TH har skrevet side opp og ned til politiet om sine forskjellige teorier: Hvorfor er det mistenkelig? Selv synes jeg ikke det er det minste merkelig. Forsk og sett dere inn i hans situasjon bare en bitte liten stund. Desperasjonen han m ha flt, tanken p hvordan kona har det, stresset for forske lse saken s raskt som mulig med tanke p at kona lider. For en forferdelig situasjon vre i. Nr dere har sittet her i 2 r for forske lse saken med deres forskjellige teorier, er det i hvert fall ikke det minste merkelig at ektemannen gjr det samme. Forskjellen mellom dere er at dere skriver her og TH skriver til politiet. Noe han attptil har blitt bedt om gjre.

Det er ikke det minste rart at han og familien ikke samarbeider lenger, nr de fler at politiet slser bort tiden.

Hvor i alle dager har du det fra at Lrenskog ishockeyklubb har noe med drapet gjre ?

Hva er det heteste sporet bortsett fra fri fantasi ?
Citera
2020-10-09, 23:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
TH ble observert av kolleger, men p et punkt mister politiet oversikten. Han kan befinne seg en plass i bygget, eller andre steder. Det betyr vel at det er mulig komme seg vekk derfra uten bli observert av kamera. Mao. har han ikke noe vanntett alibi.
Det er vel akkurat dette som gjr det vanskelig finne en god lsning med TH. Med tanke p klokkeslettene. Bilen til TH ankommer Futurum nesten samtidig som siste kjente livstegn.

Uansett om han dro fra Futurum med det samme - (ut vinduet) s ville det bli knapt med tid. Lagde en gang en hypotese angende "dobbeltgjenger". Noen som hadde "byttet" med TH rett utenfor S4 og dratt til Futurum for gi "bilen og dobbeltgjenger" alibi.. men kanskje ikke helt logisk..
Citera
2020-10-09, 23:04
Medlem
Citat:
Hvor i alle dager har du det fra at Lrenskog ishockeyklubb har noe med drapet gjre ?

Hva er det heteste sporet bortsett fra fri fantasi ?

Det er rene spekulasjoner som alle her driver med. Selvsagt er det det. Ingen vet, alle fantaserer.
Citera
2020-10-09, 23:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tror muligens et av motivene som ligger bak denne ugjerningen sporer seg tilbake til at det kunne vre anse som rettferdig at TH og AE og andre i familien mtte gjennomg dette. Som et slags psykologisk krav om rettferdighet. At nok var nok og at det var tid for ta igjen.
Da prater vi isfall om en spesiell mentalitet som GM muligens kan ha hatt.

Det er veldig spesielt at denne uttalelsen str i trusselbrevet.
OM DU FLGER INSTRUKTION, NR DU FAR DIN KONA TILBAKA DU KAN S KLART KONTAKTE POLITI, DET ER BARE RETTFERDIGHET.,
Det er som at forfatteren er opptatt av rettferdighet. Jeg synes det er unaturlig skrive dette i et slikt brev, men det vitner kanskje noe om tankegangen til forfatteren.

Ikke bare hevn, men en slags rettferdighet at dette rammet familien. Det vitner da litt om en utspekulert hevn, men ogs ikke minst som en oppreisning bde i penger og annet. Og da ligger isfall meget sterke flelser bak og da er det nrliggende tro det m vre en nrstende.

Det som ogs er litt spesielt synes jeg er at mobilen til AE virker til vre beveget endel p inne i huset. Senest 10.07. Jeg synes dette er litt underlig. Jeg tror det kan vre sannsynlig at GM ikke var helt klar over at det er apper som registrerer bevegelse p s minimale forflytninger inne i huset. S var den lagt p nesten rett plass, men ikke p rett side av bordet (iflg TH). Det kan tyde p en som vet hvor de pleier legge fra seg sine mobiler.

Det kan vel ogs vre anta at GM har vrt en stund i huset, og dette taler ogs veldig imot fremmede kidnappere synes jeg, som et av veldig mange andre ting.
Hvis det er fremmede kidnappere i bildet s mener jeg de ville vre veldig raske med hente ut AE og legge igjen brev, dersom de skulle dra til et hus og hente en person som dette, hvilket ogs er rart. S er det heller ikke spor etter mange fremmede i huset. At kidnappere evt skulle sende inn n person til hente henne ut av huset synes jeg virker temmelig latterlig.
Antagligen hll en man span p utsidan av huset medan "operationen" pgick.

Nr det gller telefonen s kan den ha legat p bnken nr dom verfll henne. Men att nn av GM plockade p sig den nr den ringde frsta gngen fr att hlla koll p ingende samtal och sms. Och nr dom var klara la GM tillbaka telefonen p bordet.

Ordet rttfrdigt passar inte in i texten. Ordet fr tankarna till en religis person eller IS-snubbe. Antagligen en medvetet placerad red herring.
Citera
2020-10-09, 23:09
Medlem
Citat:
Det er rene spekulasjoner som alle her driver med. Selvsagt er det det. Ingen vet, alle fantaserer.

Nei det er nok ikke det, noen her tror p politiets teorier mens du presenterer teorier som ikke har rot i virkeligheten.
Citera
2020-10-09, 23:10
Medlem
Citat:

Hva gjorde han for bidra til lse saken fr han ble mistenkt? Virket helt uanfektet. Ville flytte tilbake samme dag og leve som normalt. Ingen lsepenger eller dusr. Angivlig for tvinge kidnapper. Kun villedning. Nekter avhr. Strategien er skylde p politiet for ektefellens dd. Th er hovedmannen og oppdragsgiver. Hvem ellers.
Citera
2020-10-09, 23:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tenker du at Hettemannen er en hockey-spiller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in