Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-09, 23:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
WOW
Biden Live nu i Las Vegas. 18000 live, mer n ngot Trump rally
https://www.youtube.com/watch?v=BE6YP23CWHg

EDIT: Satan, total gshud p uppslutningen dr frn Las Vegas! Det r ju kilometer efter kilometer!
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-10-10 kl. 00:00.
2020-10-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Det ska otroligt mycket till fr att Biden ska vinna i Pennsylvania, Michigan och Wisconsin tillsammans.

Dessa opinionsunderskningar snackar bara en massa skit.

Men ja, det kommer bli jmnt, och det r troligtvis att det r dessa tre stater + florida som kmr avgra.
Florida har jag som sker Trump, enligt min formel frn frra valet: Om det r jmt i OU s r det en sker Trump-stat.

De vriga tre tror jag han frlorar.

Pennsylvania: +7,1 Biden
Michigan: +6,7 Biden
Wisconsin: +5,5 Biden

Vad som mste ha skett fr att Trump ska kunna vinna r att folk har blivit nnu mer obengna att erknna att de rstar Trump den hr gngen, eller att opinionsinstituten r nnu mer korrumperade nu n d. Jag utesluter inte ngot av detta men jag tror inte p det idag i alla fall.
2020-10-10, 00:11
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
WOW
Biden Live nu i Las Vegas. 18000 live, mer n ngot Trump rally
https://www.youtube.com/watch?v=BE6YP23CWHg

EDIT: Satan, total gshud p uppslutningen dr frn Las Vegas! Det r ju kilometer efter kilometer!

Ok, jag sger inte emot, men hur vet vi att det var 18,000 i publiken? Det kan mycket vl vara s, men jag har inte sett ngon trovrdig klla som understryker detta.
2020-10-10, 00:17
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
North Carolina? Arizona? Sen Rcker det med en av Penn, MN, MI eller WI... Ni kan inte g efter pollsen...
North Carolina och Arizona ser jag ocks som troliga Trump stater. Men Florida ser jag nog som 50/50. Att vinna Penn, MN, Mi eller WI kommer bli oerhrt svrt. WI r vl kanske mjligt men det blir svrt.

Att vinna alla dessa swing-states p valdagen kommer krva ett otroligt kampanjande ifrn Trump. Men kr han 3-4 stater per dag de sista 20 dagarna s kan det g men ven jag som ocks r Pro-Trump inser att det r ett tufft lge fr Trump just nu.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-10 kl. 00:20.
2020-10-10, 00:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
North Carolina och Arizona ser jag ocks som troliga Trump stater. Men Florida ser jag nog som 50/50. Att vinna Penn, MN, Mi eller WI kommer bli oerhrt svrt. WI r vl kanske mjligt men det blir svrt.

Att vinna alla dessa swing-states p valdagen kommer krva ett otroligt kampanjande ifrn Trump. Men kr han 3-4 stater per dag de sista 20 dagarna s kan det g men ven jag som ocks r Pro-Trump inser att det r ett tufft lge fr Trump just nu.
Min syster har bott i Minnesota sedan 90-talet, och hon liksom hennes gubbe rstar p demokraterna. Men bda sger att de r oroliga ver att Trump ska vinna Minnesota, enligt de s r stdet fr Biden i MN lgt jmfrt med hur det var med Hillary, Obama, Kerry eller Gore.

Samtidigt s sger de att fler och fler Minnesotans rstar p GOP.
2020-10-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Min syster har bott i Minnesota sedan 90-talet, och hon liksom hennes gubbe rstar p demokraterna. Men bda sger att de r oroliga ver att Trump ska vinna Minnesota, enligt de s r stdet fr Biden i MN lgt jmfrt med hur det var med Hillary, Obama, Kerry eller Gore.

Men... alla polls sger ju tvrtom

Kan vi inte lita p media???
2020-10-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han har skrat s pass mycket fr han dem r det klart sedan r det s f elektorer som det gller om men han kommer komma upp mot 300 elektor Biden, Tja tror att du ska ta i beaktning folket dmer Trump p det han agerat med viruset och allt annat r skit vart fr befolkningen fr han forts nedvrdera viruset och dyl ser gemeneman i US som inget bra!

Eller s har du fel. Det vore ju inte frsta gngen, eller hur?

Let's face it, du har inte den blekaste aning om vad det amerikanska folket tnker.
2020-10-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra att vi r p samma vglngd hr.

Den stora skiljelinjen gr mellan sdana som mig som bara vill att Sverige ska vara ett s rikt och lyckligt land att leva i fr mig och mina barn och barnbarn (och detta innefattar en invandringspolitik som samhllet kan klara av).

Och de som vill se en viss hudfrg eller viss gonvinkel fr all framtid p de som bor i Sverige. Detta stdjer inte jag, har aldrig gjort, och det r ett ovetenskapligt och destruktivt stt att se p saker. Fr att terknyta till USA, detta r knslorna som Trump just nu frsker spela p.

Vilken tur att Trump inte bryr sig om hudfrg eller ras ht. Det har han aldrig gjort. Trump r ju den du borde gilla, fast du lter ju istllet TV:n tala om fr dig vad du ska tycka.
2020-10-10, 00:48
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Jag sger d det. Du har hrt talas om en Pandemi ? Under dessa r har Trump byggt upp USAs frsvar, snkt skatter, tagit tillbaka fretags beskattning (Apple mfl) omfrhandla trade agreements osv, Long term good. Listan r otroligt lng, lngre n de 4 senaste Presidenter sammanlagt.

..USA gick som tget och kommer framt g som tget. Om du tror att ngon skall kunna vnda en skuta som seglats fel i 45r p ett par r ja d rcker nog inte Bidens 47r i USAs politik heller till.

Trumponomics r det USA men ven vstvrlden behver. Europa behver ocks anamma deregulation och skattesnkningar.

Behver vi Trumponomics?
Han lovade en rlig kning av BNP med 5-6 procent, men det blev s hr

2014 +2,5 % Obama
2015 +2,9 % Obama
2016 +1,6 % Obama
2017 +2,2 % Trump
2018 +2,9 % Trump
2019 +2,3 % Trump

Dessutom lovande han att f bort budgetunderskottet p nolltid. 2016 var underskottet 585 miljarder och 2019 var det 984 miljarder.

Jag vet att mnga sger ett se p brsen, den gr som tget. Men det r vl inget mtt p hur landets ekonomi gr, snarare ett mtt p mnniskors frvntningar. Det finns ju inte mycket annat att investera i som ger avkastning n brsen och nr mnga kper s gr ju priset upp.
Det r bar att se p hur det r hr hemma. Sveriges ekonomi r vl inte mycket att hnga i julgranen nu, men hrom dagen var all time high p Stockholmsbrsen.
2020-10-10, 00:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Men... alla polls sger ju tvrtom

Kan vi inte lita p media???
Visst r det s. Men jag litar inte verhuvudtaget p ngra polls som har ngt med politik att gra, och jag tycker att fler borde gra det samma. Kollar man genom alla de olika mtningarna vid de 6 sista presidentvalen s ser man snabbt att mtningarna frn Gallup i praktiken r de enda som r relevanta.

Min svger som har varit demokrat hela hans liv, sger att stdet fr Biden r inte alls lika mrkbart i Minnesota som det stdet fr tidigare presidentkandidater frn Dems har varit, och att demokraterna har tappat mnga vljare i Minnesota under de sista 10-15 ren - samtidigt som stdet fr GOP har vxt i den delstaten.
2020-10-10, 00:56
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Det skulle inte frvna mig om Minnesota blir rtt detta valet. Ngon utav de sk swing-states Penn, MN, Mi eller WI kommer ju g till Trump.

Frgan r bara vilken.

Ngot som r intresserat frvrigt som jag lste r att Trump Kampanjen anvnder sig utav samma teknik som Brexit Partiet i UK anvnde sig utav under EU-valet och som var vldigt korrekt i sina bedmningar.

Sen ska man heller inte glmma att Trump kampanjen knackar tv miljoner drrar i veckan och har gjort det i flera mnader, vilket visade sig vara en av huvudnycklarna till Obamas omval 2012. Men detta har Biden kampanjen avfrdat gng p gng med hnvisning till corona bara fram tills ngon vecka sedan d man helt pltsligt bestmde sig fr att man ocks skulle brja knacka drrar. Intern data mste vl visat p att valet r tightare n vad massmedias mtningar visar 😂
2020-10-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det skulle inte frvna mig om Minnesota blir rtt detta valet. Ngon utav de sk swing-states Penn, MN, Mi eller WI kommer ju g till Trump.

Frgan r bara vilken.

Ngot som r intresserat frvrigt som jag lste r att Trump Kampanjen anvnder sig utav samma teknik som Brexit Partiet i UK anvnde sig utav under EU-valet och som var vldigt korrekt i sina bedmningar.

Sen ska man heller inte glmma att Trump kampanjen knackar tv miljoner drrar i veckan och har gjort det i flera mnader, vilket visade sig vara en av huvudnycklarna till Obamas omval 2012. Men detta har Biden kampanjen avfrdat gng p gng med hnvisning till corona bara fram tills ngon vecka sedan d man helt pltsligt bestmde sig fr att man ocks skulle brja knacka drrar. Intern data mste vl visat p att valet r tightare n vad massmedias mtningar visar 😂

Precis, anledningen till drrknackningen av Biden-kampanjen r att de vet att verkligheten r lngt, lngt ifrn vad pollsen visar. Tydligt tecken p panik. Helt pltsligt var inte corona s jvla viktigt lngre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in