2020-10-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
I ett initialt lge frsker man kpa sig tid genom frdrjning och man mste jobba utifrn att den kidnappade personen r vid liv.

Ja det er nettopp det politiet gjorde. Gikk ut fra at AEH var i live. Og at angivelige kidnappere ogs nsket f igang en kommunikasjon, bde om livbevis og om betaling av lsepenger og om hvor og nr gisselet skulle lslates.

Og at ogs gisselets familie hadde samme ml, f igang forhandlinger, overfrt livsbevis og til slutt f gisselet lslatt.

Men, TH ville ikke kommunisere. Da fulgte hele familien THs absurde logikk om at taushet skulle "tvinge" angivelige kidnappere over p annen kommunikasjonsplattform.
Citera
2020-10-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ja, och att brja med att skriva till GM att dom ska f monero om sju dagar och sen inte terkomma nr tidsfristen gr ut r ju s uppt vggarna att man inte kan tro att det r sant.

Nr motpart ikke eksisterer gr det nok fint.
Citera
2020-10-10, 13:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
De ville teste om motpart eksisterte. De visste ikke.
Mhm, och vad fick polisen ut av det? Dom kunde tminstone ha stllt en frga till GM i frhoppning om att f ett svar. Inte ens det gjorde dom.
Citera
2020-10-10, 13:59
Medlem
Politiet har omtalt de tidligere underskelsene av brevet som svrt sentrale. De mener det aldri var en intensjon om reelle forhandlinger og at trusselbrevet var en del av en planlagt villedning som Tom Hagen str bak.
https://www.nrk.no/norge/forsvinning...ytt-1.15180858

Fetad: I trusselbrevet p side 2 str det da i klartekst: "OG FORHANDLER IKKE", s det er da for de som har lest trusselbrevet selvsagt at motparten ikke hadde intensjoner om forhandle.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet

Jeg forstr det slik at trusselbrevforfatteren/motparten skrev klart og tydelig i brevet hvordan ting skulle gjres.
Citera
2020-10-10, 14:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nr 90 % av forsvunnet/ draps saker involverer de nrmeste ville det vrt svrt merkelig om politiet ikke underskte den muligheten med det samme. Heldigvis vil jeg si, at de gjr jobben sin.
Nej, dom gjorde inte sitt jobb. Dom ska dela upp sig i team dr varje grupp jobbar med en frgestllning var. En grupp ska utreda TH som misstnkt drpsman. En att hon r kidnappad. En kartlgger offret.... osv...osv... Men i ett initialt skede nr en person frsvinner s r det ndvndigt att jobba utifrn frutsttningen att personen r vid liv.
Citera
2020-10-10, 14:04
Medlem
Citat:
Tack.

Fr alla som inte r faktaresistenta eller allmnt korkade s gjorde polisen ett mycket allvarligt fel hr. Tv dagar efter att hon frsvunnit s kunde dom inte ha vetat att hon med 100% sannolikhet var dd eller att TH skulle ha varit mrdaren eller sttt bakom mordet.

Se ogs sitat fra artikkel i sitatet under, som kan bety at politiet allerede da de mtte TH p bensinstasjonen i Knattenkrysset stilte seg tvilende til om de de sto overfor en reell kidnapping. Brske ville ikke kommentere sprsml om dette fra en journalist.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Trusselbrevet vil jo ikke ndvendigvis peke bort fra TH etter hvert som politiet frst begynner mistenke TH, kan GM ha tenkt.

Og vi har vel alle lest om hva politiet har ment:
Politiet mener stedet i Sloraveien 4 er fingert, iscenesatt for se ut som et sted for en konomisk motivert kidnapping, for tildekke et planlagt drap. Tom Hagen nekter straffskyld, og har gitt uttrykk for at han mener kona Anne-Elisabeth Hagen er kidnappet.

Fra en annen artikkel:
Journalist spurte: Var det noen som allerede da de mtte Tom Hagen p bensinstasjonen i Knattenkrysset som stilte seg tvilende til om de de sto overfor en reell kidnapping?
Brske svarte: Jeg kan ikke kommentere vre interne vurderinger i mediene.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-tom-hagen

S vi vet ikke svaret p sprsmlet om noen i politiet stilte seg tvilende til om de sto overfor en reell kidnapping, allerede da de mtte TH p bensinstasjonen i Knattenkrysset p forsvinningsdagen...
Citera
2020-10-10, 14:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Politiet har omtalt de tidligere underskelsene av brevet som svrt sentrale. De mener det aldri var en intensjon om reelle forhandlinger og at trusselbrevet var en del av en planlagt villedning som Tom Hagen str bak.

Fetad: I trusselbrevet p side 2 str det da i klartekst: "OG FORHANDLER IKKE", s det er da for de som har lest trusselbrevet selvsagt at motparten ikke hadde intensjoner om forhandle.

Jeg forstr det slik at trusselbrevforfatteren/motparten skrev klart og tydelig i brevet hvordan ting skulle gjres.
Det r helt horribelt hur polisen ljuger fr att dlja sina misstag, och med hjlp av media dessutom.
Citera
2020-10-10, 14:06
Medlem
Citat:

Serise kidnappere, hadde jeg nr sagt, forhandler alltid!

Det kan ikke forventes at lsepenger vil bli betalt uten at livsbevis er levert frst.

Ergo, serise kidnappere skriver ikke slike lsepengekrav som TH har gjort.
Citera
2020-10-10, 14:10
Medlem
Citat:
Nr 90 % av forsvunnet/ draps saker involverer de nrmeste ville det vrt svrt merkelig om politiet ikke underskte den muligheten med det samme. Heldigvis vil jeg si, at de gjr jobben sin.

Selvflgelig skal politiet etterforske bredt inkl. etterforske om familiemedlemmer kan vre GM. Det politiet ikke skal gjre, er bestemme seg tidlig i saken for at et familiemedlem er skyldig - noe som det er mye som tyder p at har skjedd i denne saken.
Citera
2020-10-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Britisk ekspert er koblet inn for granske trusselbrevet, skriver TV2.

Vedkommende skal vre en av de lingvistene i verden som har mest erfaring med analysere tekster. Politiet har hatt mter med ham denne uken. De skal blant annet underske brevskriverens nasjonalitet.

I TV2-artikkelen fremkommer ogs et intervju med en norsk sprkprofessor. Han mener den som str bak trusselbrevet ikke har brukt noe oversettelsesprogram og innehar norskkunnskaper.
Ved bruk av Google translate ville det vrt frre feil og en annen type feil, mens ved bruk av ordbok ville det vrt mange flere grammatiske feil, feil oppbygde setninger og byningsfeil, sier han
TV2 skriver ogs at politiet har ftt et titalls tips om hettemannen og at alle tipsene er sjekket ut.

https://www.tv2.no/nyheter/11699678/

Tror denne nyheten m ha utlst frykt og panikk i TT-leiren her inne. Angrepene p politiet synes ha tatt helt av.

Jeg tror at TH har skrevet trusselbrevet selv. Lingvister kan helt sikkert greie knytte TH direkte til trusselbrevet.
Citera
2020-10-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Serise kidnappere, hadde jeg nr sagt, forhandler alltid!

Det kan ikke forventes at lsepenger vil bli betalt uten at livsbevis er levert frst.
Ikke alle kidnappere forhandler. Alle kidnappere gjr ikke ting p helt samme mter.
Citera
2020-10-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det kan vre hva som helst, det at de var faglig uenige er fraser man sier for ikke rpe den reelle rsaken.

Vel, jeg kom p at det var noen skriverier i avisene om alvorlige mangler ved bygningene TH leide ut, og at TH som byggeier og utleier nektet overholde sine forpliktelser med vedlikehold, brannsikring osv. Det hadde vrt mange klager, uten at byggeier responderte, og klagerne hadde gtt til avisen med misforholdene.

Det kan hende at GHH ikke ville vre med p disse uansvarlighetene lenger?

Det er det eneste jeg kommer p som det har vrt skrevet noe om.

Gjentar dette svaret da det druknet i politi-angrepene fra TT-aktivister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in