• 1
  • 2
2020-10-10, 16:28
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Konstigt jag har aldrig varit med om att visa upp intyg så länge hyran kommer in så är dom nöjda.

Typ.... "Oj, Linus jag pratade med Ica igår och fick höra att du inte längre är kassör." "Snälla vräk mig inte, jag har nytt jobb på Pressbyrån", hyresvärden skiter i arbetsgivare utan bryr sig endast om att hyran betalas. Fan vad jag hade suttit illa till om anställning är vad som räknas, tänk alla stackars pensionärer...
Citera
2020-10-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Gör en hemsida för nått skitbolag. Skriv en polares telefonnummer som chef för bolaget...

Fixa resten, bingo bongo bango done.

Smart. Ska man kapa ett bolag som inte har en hemsida och lägga upp? Eller hitta på ett företag som inte existerar?

Brukar stå org. nr och fysisk adress till företaget.

Blir lite jobb med att fixa domännamn, mail konto mm. Men om det inte är för svårt kan det vara värt ett försök.

Min ursprungliga plan är att förfalska ett anställningsavtal för ett företag som redan existerar. Men kollar de upp det är jag körd.
Citera
2020-10-10, 16:59
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Det är väl så att TS syftar på anställningsavtalet och inte hyresavtalet. Och där står förstås arbetsgivarens kontaktuppgifter.

Aha... Då måste vi dock ta hänsyn till andra organisationer Ts eventuellt är medlem i. För egen del är jag övertygad om att hyresvärden mest bryr sig om hyresgästen har råd att betala hyran. Men absolut, vi kan ju anta att Ts pratar om anställningsavtal även om Ts säger annat.
Citera
2020-10-10, 17:18
Medlem
Hur stor risk för att hyresvärden ska kolla upp vet jag inte. Men om du exempelvis skulle bli sjukskriven och får svårt med hyran och då hyresvärden skulle få för sig att kolla så skulle det kunna innebära fängelse för dig. Räknas definitivt som bedrägeri och då kan du få tillbringa tid bakom lås och bom. Jag hade inte vågat förfalska ett anställningsavtal, men det beror ju på att jag inte vill sitta i fängelse...
Citera
2020-10-10, 17:27
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Mer intressant blir ju när de kollar upp din inkomst... Hur ska du förfalska den?
Citera
2020-10-10, 17:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Nej, jag har inte varit i "svängen" att arbetsgivare nämnts i avtal. Skulle tycka att det vore riktigt obehagligt.
Hänt mig varje gång. Lönebesked och kontakt till arbetsgivaren.
Citera
2020-10-10, 17:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Kollar dom inte hur mycket man skattar? Tänkte om man är egen eller typ daytrader så kan man tjäna massor men sakna intyg.
Vet inte, men det verkar ju logiskt.
Citera
2020-10-10, 18:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Typ.... "Oj, Linus jag pratade med Ica igår och fick höra att du inte längre är kassör." "Snälla vräk mig inte, jag har nytt jobb på Pressbyrån", hyresvärden skiter i arbetsgivare utan bryr sig endast om att hyran betalas. Fan vad jag hade suttit illa till om anställning är vad som räknas, tänk alla stackars pensionärer...

Om TS bor i Stockholm... ja då kollas det upp.
Citera
2020-10-10, 18:23
Medlem
Citat:
Kollar dom inte hur mycket man skattar? Tänkte om man är egen eller typ daytrader så kan man tjäna massor men sakna intyg.

Det vanligaste är att hyresvärden tar en kreditupplysning, och sedan får den potentiella hyresgästen visa upp intyg på inkomst. Kan exempelvis handla om lönespecifikationer/lönebesked om man arbetar.

Om du menar egen företagare när du skriver egen, så borde det gå att ordna lönebesked som lämnas in.
Citera
2020-10-10, 18:32
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Har du frågat dina föräldrar om de kan ställa upp som borgenärer? Det krävdes för att jag skulle få hyra en etta för strax under 4000:-/månaden (i Göteborg), trots att jag aldrig har haft några skulder och vid det laget hade arbetat i flera år med en snittinkomst på 22-23.000:- efter skatt. Hade sökt lägenhet i över ett år utan resultat och det tog mindre än en månad att få lägenhet när mamma och pappa kom till undsättning

Borgensman ffs...
Citera
2020-10-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Smart. Ska man kapa ett bolag som inte har en hemsida och lägga upp? Eller hitta på ett företag som inte existerar?

Brukar stå org. nr och fysisk adress till företaget.

Blir lite jobb med att fixa domännamn, mail konto mm. Men om det inte är för svårt kan det vara värt ett försök.

Min ursprungliga plan är att förfalska ett anställningsavtal för ett företag som redan existerar. Men kollar de upp det är jag körd.

Personen kommer inte kolla upp org.nummer så antingen skriver du det eller inte. Spelaroll.
Citera
2020-10-11, 19:43
Medlem
Verkar vara många som killgissar i den här tråden.

Jag är ekonomiansvarig för några bolag. Blir ofta uppringd när någon utav våra anställda sökt en ny hyresrätt. Gäller Göteborg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in