2020-10-15, 23:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at Holden har greie p det som han uttaler seg om. Er dere uenig i det?

Jeg er avskret fra kommentere sakens beviser, men p generelt plan vil jeg si at fravr av fingeravtrykk har tilnrmet null bevisverdi, sier Holden

Holden er forsvarer, jobben hans er f enhver klient frikjent eller dmt s mildt som mulig. Det er ligger i kortene at han skal uttale seg p denne mten i mte med inkriminerende spor.
Citera
2020-10-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har TH overtatt omsorg for valpen eller noen andre. En valp som har sett hva som skjedde og hvem som tok livet av aeh. Synd gps p hunder kun kan spores realtime.

Vi har hrt lite, men mener det sto i avisen at den ble omplassert. S den finnes nok et sted. Mener TH ga den bort ganske med en gang. Men det har aldri sttt noe om den har reagert p noen.
Citera
2020-10-15, 23:37
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Artikkelen kan umulig falt noen tungt for brystet. Artikkelen var nrmest en oppsummering av ikke-bevis.

Blodsporet:
"Men da underskelsene var klare p vren, var resultatene negative for politiet: Det var ikke blod som ble funnet i bagasjerommet."

Skjortebeviset
"Men de endelige analyseresultatene gjorde at det skalte skjorte-beviset ikke var en del av grunnlaget da Tom Hagen ble pgrepet for drapet i april i r. Etter det VG fr opplyst var ikke funnet entydig nok for politiet."

Flere nye funn.

"Blodfunn fra bde Anne-Elisabeth og Tom Hagen i boligen er imidlertid fortsatt en del av drapsetterforskningen, fr VG opplyst. Politiets teori er at han har avsatt blod, enten som drapsmann eller medvirker til drap, og at blodet hennes er forskt vasket bort.

I tillegg er det funnet DNA fra Tom Hagen under borrelsen p en av Anne-Elisabeth Hagens sandaler som l igjen p stedet."

Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble lslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai."

VG avslutter med flgende:
"VG presiserer at ingen av disse opplysningene ble brukt som grunnlag da Tom Hagen ble fremstilt for varetektsfengsling i slutten av april.

Informasjonen ble heller ikke brukt av politiet da Hagen anket avgjrelsen om fengsling som endte med at han ble lslatt.

Da politiet gikk til retten for be om en kjennelse for ransake to av Hagens eiendommer i slutten av juni i r, ble heller ikke disse bevisene lagt frem som en del av grunnlaget for drapssiktelsen mot milliardren."

Er dette noe juble for?
Det ble jo lagt fram andre bevis. Bevis som tydeligvis frte til at han ble varetektsfengslet i tingretten og uenighet i Lagmannsretten. Bevis som ogs frte til at man fikk ransake og beslaglegge eiendommer. Disse bevisene, alts de som har noe substans, holder politiet tett om ovenfor media (og forumdeltagere
Citera
2020-10-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Stigen sto opp til altanen. En kan ha klatret inn der og laget en lyd s AE gikk opp for se (om et vindu sto oppe?) og en kan ha gtt inn i frste etg og sperret hunden inne. Jeg mener hunden burde sperres inne frst s den ikke bet den som kvalte AE. Jeg tror hun ble sltt og bldde fr hun falt ned trappen. Fordi, hvis hun slo seg p veggen s rekker ikke blodet sprute p veggen, da ville blodet vrt p gulvet. Hun kan vre i live og forskte komme inn p badet og lse. Eller de bar henne for ta henne ut i gsrasjen og inn i bilen. Det m ha vrt vakthold p veiene.

Men forskte hun ikke lpe ut p terassen hvis hun kunne g? Ble sandalene funnet i stuen. Kunne hunden identifisere GM. Hvorfor forsvant hunden fort.

Derfor tror jeg at hun var stygt skadet av fallet. Tok GM henne inn p badet. Hvorfor. Hvorfor tok GM av klrne.
Hvorfor truer familiemedlem et vitne. Da tror noen i familien at det er internt. Eller vet

Hr finns en hel del intressanta sprsml.
Ngot t detta hllet, tror jag att det r ...

Detta med hunden det r nog ganska logiskt, att den skulle lsas in .. Men inte fr att den kunde bitas, valpar brukar inte kunna bita s hrt.
Men den kunde ju ha sprungit ut nr drren ppnades och dra till sig uppmrksamhet.
Citera
2020-10-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det ble jo lagt fram andre bevis. Bevis som tydeligvis frte til at han ble varetektsfengslet i tingretten og uenighet i Lagmannsretten. Bevis som ogs frte til at man fikk ransake og beslaglegge eiendommer. Disse bevisene, alts de som har noe substans, holder politiet tett om ovenfor media (og forumdeltagere
Substans? Tenker du p sms-"beviset"?

"Derfor mener politiet at SMS fra Anne-Elisabeth Hagen styrker bevis mot ektemannen.
I en mobil-dialog skal den savnede Anne Elisabeth Hagen ha gitt uttrykk for at Tom Hagen ikke var spesielt interessert i markere parets 49 rs bryllupsdag.".

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...mot-ektemannen

"Iflge TV-kanalen sikret politiet seg tidlig SMS-meldingen fra Anne-Elisabeth Hagen. Denne ble ogs lagt frem i retten da politiet prvde f Tom Hagen varetektsfengslet, siktet for drap eller medvirkning til drap p sin egen kone."

Og det var kanskje p det tidspunktet politiet bestemte seg for hvem som var GM og rotet seg inn i sin tunell?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 23:55.
Citera
2020-10-15, 23:54
Medlem
Citat:
ignorerer[/b] brukere som spammer, desinformerer, kverulerer eller tror de "eier trden"? For hver person som ikke klarer styre seg, men bare M kommentere eller ta igjen s legger det enda et intetsigende innlegg til rekken.
Dropper man sitere s fr heller ikke personen blod p tann til skrive enda mer svada....
Bare et vennlig tips fra Minnimus

Words!
Senast redigerad av AmunRa 2020-10-15 kl. 23:55. Anledning: ..
Citera
2020-10-15, 23:55
Medlem
Citat:
Det er ikke sikkert at det var GM som kledde av AE klrne.
Hva om AE var p badet i 2. etasje og dusjet/badet p det tidspunktet GM tok seg inn i huset, og AE flyktet i retning trappen ifrt badekpe el.l.?
AEs klr som ble funnet p badet/gjestetoalettet i 1. etasje, kan ha blitt plassert der av GM etter angrepet.

De klrne kan feks ha vrt rene klr som l p badet i 2. etasje, som AE hadde lagt frem for ha p seg etter dusj/bad. GM kan ha gtt opp og hentet klrne av en grunn. Feks fordi GM eventuelt tenkte kle p AE inne p gjestetoalettet i 1. etasje uten greie det.

Det som mest frundrar mig hr r att AEH klddes av.
Det tar ju bara tid och ger mer spr.
Vad finns fr tnkbar orsak?
r det mjligt att hon kom frn duschen?
Det var vl flckar och DNA p de ihopvikta klderna, det mste ha hnt ngot medan hon hade dem p?
Senast redigerad av Moschata 2020-10-16 kl. 00:00.
Citera
2020-10-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det som mest frundrar mig hr r att AEH klddes av. Det tar ju bara tid och ger mer spr.
Jeg er enig i at det er ulogisk. Derfor hres det mer sannsynlig ut at AE var avkledt i forbindelse med at hun eventuelt var p badet i 2. etasje for dusje el.l. og at GM kom til S4 og angrep AE etter at hun hadde gtt p badet for eventuelt dusje.

Hvis jeg har tolket informasjon riktig, s har det badet i 2. etasje vinduer mot baksiden av huset.

I en artikkel leste jeg at noen beskrev at AE hadde faste rutiner (i tillegg til at TH hadde faste rutiner).
Hva om AE brukte dusje p baderommet i 2. etasje til fast tid hver morgen, og GM hadde spionert p huset fra bryggen ved Langvannet eller fra Rdhusparken ved Langvannet (med kikkert eller telelinse) og GM hadde lagt merke til at lys p det baderommet sto p i en viss tid hver morgen p samme tid? I s fall kunne GM ha planlagt ta seg inn i huset mens lyset sto p p det baderommet i 2. etasje.

Se fotografiet her (veldig klart og tydelig og detaljert) av baksiden av huset i S4, fotografert fra den andre siden av Langvannet.:

"4. desember 2018: Fra Rdhusparken, p andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gtt 34 dager siden forsvinningen." (teksten til fotografiet)
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Citat:
1) r det mjligt att hon kom frn duschen?
2) Det var vl flckar och DNA p de ihopvikta klderna, det mste ha hnt ngot medan hon hade dem p?
1) Ja, det er det jeg tenker at kan ha skjedd,.
2) Jeg tror at GM kanskje forskte kle p henne, og at det er grunnen til at det kom flekker el.l. p klrne.

Et tilfeldig sammentreff fra artikkelen; at fotografiet (som viser god utsikt til S4) var tatt fra Rdhusparken, og denne hendelsen:

"En vinternatt i 2005 opplevde ekteparet noe svrt skremmende. Mens de l og sov, tok en mann seg inn den ulste inngangsdren og vekte dem. Mannen hadde blitt dratt inn i bilen til et brdrepar p Hybrten. Ved Rdhusparken i Lrenskog, p motsatt side av Langvannet fra Hagens hus, klarte han rmme. I rettssaken forklarte Tom Hagen at han ble livredd da mannen vekket ham."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-16 kl. 00:14.
Citera
2020-10-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det som mest frundrar mig hr r att AEH klddes av.
Det tar ju bara tid och ger mer spr.
r det mjligt att hon kom frn duschen?
Det var vl flckar och DNA p de ihopvikta klderna, det mste ha hnt ngot medan hon hade dem p?

Jeg tipper de fleste her inne vil si at det var TH som glemte ta dem med seg fr han reiste tilbake til Futurum i luftballong.
Citera
2020-10-16, 00:14
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det er ulogisk. Derfor hres det mer sannsynlig ut at AE var avkledt i forbindelse med at hun eventuelt var p badet i 2. etasje for dusje el.l. og at GM kom til S4 og angrep AE etter at hun hadde gtt p badet for eventuelt dusje.

Hvis jeg har tolket informasjon riktig, s har det badet i 2. etasje vinduer mot baksiden av huset.

I en artikkel leste jeg at noen beskrev at AE hadde faste rutiner (i tillegg til at TH hadde faste rutiner).
Hva om AE brukte dusje p baderommet i 2. etasje til fast tid hver morgen, og GM hadde spionert p huset fra bryggen ved Langvannet eller fra Rdhusparken ved Langvannet (med kikkert eller telelinse) og GM hadde lagt merke til at lys p det baderommet sto p i en viss tid hver morgen p samme tid? I s fall kunne GM ha planlagt ta seg inn i huset mens lyset sto p p det baderommet i 2. etasje.

Se fotografiet her (veldig klart og tydelig og detaljert) av baksiden av huset i S4, fotografert fra den andre siden av Langvannet.:

"4. desember 2018: Fra Rdhusparken, p andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gtt 34 dager siden forsvinningen." (teksten til fotografiet)
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

1) Ja, det er det jeg tenker at kan ha skjedd,.
2) Jeg tror at GM kanskje forskte kle p henne, og at det er grunnen til at det kom flekker el.l. p klrne.

Ja en bra bild.
Frvnar mig inte om vi hr r inne p rtt spr ...
angende tillvgagngssttet-
Citera
2020-10-16, 00:18
Medlem
Citat:

Det kalles indisier. Det er ikke bevis. TH hadde ikke vrt en fri mann n om de hadde hatt bevis. Da hadde han sittet i fengsel.

Ja, de fikk ransake huset hans, men hva skjedde deretter ? INGEN VERDENS TING. TH er fortsatt en fri mann og n skal trusselbrevet granskes p nytt , hettemannen etterlyses osv.

Er det ikke snart p tide at dere TH-motstandere som n har holdt p i snart 2 r, ikke fr brikkene til passe. Politiet fr heller ikke brikkene til passe, mest sannsynlig fordi de er p ville veier og jeg tror faktisk de endelig har innsett det.

Blodsprorene som dere gnler om kan vre gamle. De kan ikke tidfestes. Det kan vre at AE eller TH Hagen har vrt ute i hagen , klippet hekken og skadet seg eller stukket seg p en rosebusk. Gtt inn p badet for vaske seg og p vei inn tatt i drkarmen og slt litt p gulvet. Og selvsagt har de forskt vaske bort blodet. Gjr ikke dere ogs det hvis dere sler blod hjemme ?

TH var p jobb. Innse det. Det er i grunnen det eneste sikre beviset som finnes i denne saken.
Senast redigerad av nvaf 2020-10-16 kl. 00:23.
Citera
2020-10-16, 00:23
Medlem
Citat:

Jayce slo p stortromma, og forhndsannonserte hva som ville bli tema i VG.

"Tirsdag kommer VG med flere opplysninger som tidligere ikke har vrt omtalt i detalj.

Etter ransakingen av boligen skal politiet ha gjort flere funn og de jobber n med sammenstille disse sammen med de kjente bevisene de har i saken, skriver avisen.

Her er noe av det VG skriver:

- Blodfunn fra bde AEH og TH i boligen er fortsatt en del av drapsetterforskningen
- Politiets teori er at blodet hennes er forskt vasket bort
- I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelsen p en av AEHs sandaler
- og under knehasene p en bukse som l igjen p stedet
- Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok da TH ble lslatt
- Etter lslatelsen og ransakingen har politiet gjort flere funn

VG skriver ogs at politiet ca 1 mned fr pgripelsen av TH, hadde en teori om at Ford Focusen som TH disponerte, kunne ha blitt brukt til frakte AEH bort fra boligen.

Det ble gjort funn i bagasjerommet p bilen som frte til at de ba om en blodsjekk. Underskelsene viste seg vre negative. Dermed ble ikke dette en del av mistankegrunnlaget mot TH da han ble pgrepet i april."

Jeg ppekte at artikkelen var en oppramsing av ikke-bevis. Disse var s svake, at de ikke ble lagt frem i retten. Det jeg reagerte p, var at artikkelen ble veldig hausset opp her i denne trden. Innholdet ble nrmest fremstilt som om et gjennombrudd i saken. Og Forden forsvant p veien fra FB til VGs redaksjon. Jeg har ikke gjort annet enn kopiere fra VG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in