2020-10-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt rart at TH ikke oppbevarte trusselbrevet p en trygg mte, nr han var opptatt av fingeravtrykk i mtet med politiet.

En konvolutt kunne vrt et greit alternativ nr det skulle fraktes. Litt upraktisk ha flere lse papirer ligge slengende eller bre p. Det ker jo risikoen for miste et av de viktige arkene i en stressende situasjon.

Men viktigst ville en oppbevaring i konvolutt eller pose minimert mulighetene for skader og fingeravtrykk.
Arkene var vel allerede brettet, hvis det ikke var en uvanlig stor konvolutt. Jeg mener at det ikke er noe merkelig med brette sammen brevarkene og legge det i jakkelommen el.l. etter ha lest brevet, nr man skal ha med brevet til politiet.
Vi vet vel heller ikke om brevet ble fraktet i en pose el.l. av TH da han skulle mte politiet, eller om brevarkene ikke var pakket inn i noe? Har du lest noe om det?

Konvolutten skal ikke ha vrt limt igjen, men brettet sammen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 21:42.
Citera
2020-10-15, 21:33
Medlem
Registrerer at VG er OK ty til nr det passer seg : )
Citera
2020-10-15, 21:35
Medlem
Citat:
Dette var forvrig bare en av f artikler om saken som jeg sjekket i dag som ikke har blitt lagt bak mur hos VG. VG lager sin egen Vg's underGang. Jeg skal prve finne en artikkel fra abcnyheter til deg neste gang jeg trenger en artikkel sitere fra nr jeg skal sitere deg.

Registrerer at noen velger svare med fjas og tull, heller enn svare p siterte innlegg:
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Arkene var vel allerede brettet, hvis det ikke var en uvanlig stor konvolutt. Jeg mener at det ikke er noe merkelig med brette sammen brevarkene og legge det i jakkelommen el.l. etter ha lest brevet, nr man skal ha med brevet til politiet.
Vi vet vel heller ikke om brevet ble fraktet i en pose el.l. av TH da han skulle mte politiet, eller om brevarkene ikke var pakket inn i noe? Har du lest noe om det?

Konvolutten skal ikke ha vrt limt igjen, men brettet sammen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 21:54.
Citera
2020-10-15, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette br vre kjent for de fleste brukerne i denne trden:

Man kan ikke bruke fravr av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hagen eller andre ikke har gtt med sko inne p stedet p forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos stedsgruppe, til VG
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hagens-skospor

Han kan godt ha tatt p en side, uten sette avtrykk. Man vet fra tester og underskelser at man ikke ndvendigvis setter avtrykk i alt man tar p, sier tidligere kriminaltekniker Per Angel.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...aa-konvolutten

Per Angel jobber ikke der n og kjenner ikke bevismaterialene, og uttaler seg bare p generelt grunnlag. Dere er flinke til finne en enkelt person som sier noe annet enn alle de andre, og s hviler dere det p det. Ser bare dumt ut. Hvis det er solide fingeravtrykk p noen av arkene, men ikke de andre, s kan det tyde p at han rett og slett ikke har tatt i de.
Citera
2020-10-15, 21:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Per Angel jobber ikke der n og kjenner ikke bevismaterialene, og uttaler seg bare p generelt grunnlag. Dere er flinke til finne en enkelt person som sier noe annet enn alle de andre, og s hviler dere det p det. Ser bare dumt ut. Hvis det er solide fingeravtrykk p noen av arkene, men ikke de andre, s kan det tyde p at han rett og slett ikke har tatt i de.
Nemlig, srlig nr det mangler avtrykk p arkene han pstr ha lest nye.

Dagens kriminalteknikere er minst like kompetente, og nr politiet legger deres funn til grunn som del av bevismaterialet, er det mer stole p enn en generell betraktning fra denne Angel som hvermannsen forstr selv.
Citera
2020-10-15, 22:01
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Dagens kriminalteknikere er minst like kompetente, og nr politiet legger deres funn til grunn som del av bevismaterialet, er det mer stole p enn en generell betraktning fra denne Angel som hvermannsen forstr selv.
Jeg tror at Holden har greie p det som han uttaler seg om. Er dere uenig i det?

Jeg er avskret fra kommentere sakens beviser, men p generelt plan vil jeg si at fravr av fingeravtrykk har tilnrmet null bevisverdi, sier Holden
Citera
2020-10-15, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Enig.
Citera
2020-10-15, 22:06
Medlem
Citat:
PA jobber ikke der n og kjenner ikke bevismaterialene, og uttaler seg bare p generelt grunnlag. Dere er flinke til finne en enkelt person som sier noe annet enn alle de andre, og s hviler dere det p det. Ser bare dumt ut. Hvis det er solide fingeravtrykk p noen av arkene, men ikke de andre, s kan det tyde p at han rett og slett ikke har tatt i de.

Riktig poengtert. Generelle betraktninger fra noen som hverken er en del av etterforskningen eller sitter p alle detaljer forskes vektlagt tyngre, nrmest som en fasit.
Citera
2020-10-15, 22:07
Bannlyst
Anbefaler alle her om ikke svare denne z. En som mener at dna har lettere for feste seg til borrels enn andre materialer, kan man ikke ta serist.
Og bruker Holdens uttalelser som grunnlag for si at TH er uskyldig.
Jobben til Holden er jo s tvil om bevis og politiets troverdighet, og sttte TH uansett hva han har gjordt. Han er ingen nyral person slik som politiet er.
Citera
2020-10-15, 22:10
Bannlyst
Citat:
Riktig poengtert. Generelle betraktninger fra noen som hverken er en del av etterforskningen eller sitter p alle detaljer forskes vektlagt tyngre, nrmest som en fasit.

Ja. De sliter mer og mer n de som prver sannsynliggjre at TH er uskyldig, etterhvert som det kommer mere og mere fram n. De sliter veldig nr de m bruke PA og Holdens uttalelser for sttte seg p. Lite g p.
Citera
2020-10-15, 22:10
Medlem
Citat:

Registrerer at VG anerkjenner A*gels kompetanse og erfaring. Hvorfor skulle de ellers sprre ham?
Hans kompetanse og erfaring blir forskt diskreditert av flere i denne gruppa. Er det slik at man har ubegrenset tillit til de som er aktive i tjenesten, men tilliten blir borte straks de pensjoneres?
Det er selvsagt ikke slik.
Etter at de ble pensjonert fra politiet, har A*gel, G*ttum, Abraha*sen, Li*r- Hor*t, L.A. Li*er, Asbj*rn Hans*en, Ola Th*ne, og Joh*ny Bren*a, blitt hyppig brukt av media. At de ikke har vrt en del av etterforskningen i saken de har uttalt seg om, har aldri tidligere blitt brukt mot dem. Ingen har stilt deres kompetanse og erfaring i tvil.
Nr A*ngel uttaler seg p generelt grunnlag om forklaringer p manglende avtrykk, er ikke dette noe han har funnet p. Nr A*gel kjenner til dette, kan det heller ikke vre ukjent for de andre etterforskerne. Etterforskerne nevnt overfor kjenner til dette. Og de som etterforsker denne saken, kan heller ikke ikke vre uvitende om dette.
Hvorfor er det s om gjre diskreditere A*ngel?
De som har fulgt denne trden, vet selvsagt svaret p dette sprsmlet.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-15 kl. 22:17.
Citera
2020-10-15, 22:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at Holden har greie p det som han uttaler seg om. Er dere uenig i det?

Jeg er avskret fra kommentere sakens beviser, men p generelt plan vil jeg si at fravr av fingeravtrykk har tilnrmet null bevisverdi, sier Holden
Holden er tidligere statsadvokat og en ordkunstner.

Hadde han tatt bort generelt plan hadde han visst at det var spryt. Han fr godt betalt for uttale seg p den mten, og absolutt ikke noe jeg legger vekt p.

Selvflgelig har fravr bevisverdi sammenholdt med vrige opplysninger, og som jeg sier, disse uttalelsene er s generelle at de er helt uten verdi.

Edit: jeg ryk p en smell, men n er det slutt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in