2020-10-16, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag testade bara lite TDS-logik. Men den funkar nog bara t ett hll.

Lgg av med snt hr trams. Att sitta o kalla folk fr namn istllet fr att ha en egentlig diskussion gr att du inte verkar vilja bli tagen p allvar.
Jag har behandlat dig med artighet och lst dina argument.
Men nu nr du dragit ner diskussionen till en sandldeniv, s r det slut med all artighet.
bra jobbat.
2020-10-16, 12:46
Bannlyst
Igr var det filing deadline fr Trump kampanjen dr de ska rapportera hur mycket de ftt in i fundraising.
De har nnu inte lmnat in en rapport.
likt tidigare mnader misstnker jag att kampanjen r pank. Och att Trump anvnder vita Husets resurser till att valkampanja.

CNN kan ochs rapportera att Mueller kommit fram till att det var en egyptisk bank som stoppade in 20milj i Trumps konto. En vecka innan valet.

Marist /NBC poll visar att Trump backat hos alla grupper inkl seniors. Enda gruppen Han kat med r white men without college degree. Vore det Val idag skulle Biden vinna med 7 % dvs
50/43 mot Trump.

Den som tror att Trump har en rlig chans att vinna valet idag fr grna tala om hur det ska g till.
Men brjar ni svara med trams som ; s sa man i 2016. S kommer jag att ignorera er hdanefter
2020-10-16, 12:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
De allra flesta som invandrar illegalt till USA r latinos/hispanics ur den aspekten borde ju svarta inse att de inte heller ndvndigtvis tjnar demografiskt p den invandringen. Endast 2.5% av hispanics i USA identifierar sig som svarta. Visst tillsammans kan de jobba mot den vita majoriteten men de har ocks mycket konkurrens inbrdes och olika intressen. Latinogng hller sig fr sig sjlva och svarta fr sig. Och de segregerar sig frn varandra bostadsmssigt. Mnga tidigare svarta bostadsomrden har tagits ver av hispanics.

Dessutom frsrjer den vita majoriteten de svarta bttre n vad hispanics skulle gra.

Hoppas tillrckligt mnga svarta rstar p Trump.

Enligt mainstreammedia fr alla etniska grupper moraliskt se till sina intressen utom just vita, hyckleriet r stort.
2020-10-16, 13:55
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Fattar inte varfr alla i denna trd slsar s mycket tid p spekulationer om resultatet. Vi vet frn 2016 att det r meningslst. Vnta tills valet r ver sen kan vi snacka.

Det r provocerande med trumpfanatiker som antingen pstr att det r sjlvklart Trump vinner eller "ingen vet ngot".

Det r fr spekulationer vi skriver i trden. Jag utgr grna frn fakta p marken som opinionsunderskningar. Ngons magknsla att eftersom de inte vill se en demokratisk vinst s mste Trump vinna r ointressant.
2020-10-16, 13:56
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Vldigt gldjande att se hur dessa early voting led strcker sig genom och runt kvarteren. Voting suppression anstrngningarna verkar inte ha fungerat s bra i r...och man kan ju undra varfr, d bl a flertalet polls indikerar p en sker vinst fr Biden.

https://edition.cnn.com/election/202...idential-polls
2020-10-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det r provocerande med trumpfanatiker som antingen pstr att det r sjlvklart Trump vinner eller "ingen vet ngot".

Det r fr spekulationer vi skriver i trden. Jag utgr grna frn fakta p marken som opinionsunderskningar. Ngons magknsla att eftersom de inte vill se en demokratisk vinst s mste Trump vinna r ointressant.
Kallar du dessa opinionsunderskningar fr fakta kan du lika grna hmta fakta frn KKK.
2020-10-16, 14:03
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ok, s du anser att det inte finns ett problem med att poliser anvnder vervld mot svarta ostraffat i USA? Det r ju nstan ingen som hller med dig om det.

Du har uppenbarligen svrt med svenskan, jag svarade "D frutstter jag att det i en rttsstat, genom domstolsvsendet, kunnat visas att Polisen inte begtt ngot tjnstefel ej heller ngot brottsligt, varfr jag inte har ngra som helst problem med detta".

Om det ansetts att en Polis handlat inom de befogenheter som lagen och myndighetsuppdraget givit honom, nej d ser jag inga problem ens om det r "svarta" om du beskrivet det, drabbas. Men du verkar dessutom tycka att det r skillnad p vld, i detta fall polisvld, beroende p vilket kn det riktas emot. Fr mig skall allt vld oavsett vem det riktas emot, undvikas i det lngsta. Men som sagt i bland r vld oundvikligt och i bland r till och med vld med ddlig utgng oundvikligt.

Detta mne r dock vldigt off-topic, s ta det fortsttningsvis i en annan trd. r vertygad om att det finns ngon som passar.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Som vanligt. Lgg fram de klipp dr han tar avstnd frn vikt makt-rrelser. Vi r vldigt, vldigt mnga som hrt och lst hur han slingrar sig nr han fr dessa frgor.
Du pstr att han tar avstnd. Lgg fram de klippen s vi andra fr se.
Herregud. Hur vore det om du kollade upp fakta innan du ppnar kften? Alla dessa lgner Trumphatarna kr med.

https://www.youtube.com/watch?v=ah1LBT4Hhq8

1:14 in i videon. 17 r sedan. Redan d tog han avstnd frn vit makt personer som David Duke.
Inse hur jvla irriterad man skulle bli d samma idiotiska dumma jvla frga dyker up fr 999999 gngen.
Senast redigerad av Andrimner 2020-10-16 kl. 14:09.
2020-10-16, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Nu har ju opinionsunderskningar visat sig vara ett mycket trubbigt instrument avseende att prognosticera amerikanska presidentval, s det blir lite vl magstarkt att kalla desamma fakta p marken.

Aprop utropande av segrare i det hr lget, s r det naturligtvis lika banalt oavsett vilken sida man tillhr.
2020-10-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Absolut, kr p den du. I den verkliga vrlden nr rster nu rknas krossar Donald J Trump nu I Wisconsin, Ohio och Michigan. Tippar 4-5% fre Biden I alla dessa stater, han kan nu fortstta stta fokus i Florida, Pennsylvania, och stater dr skillnaden r tunnare. Go Freedom!

https://www.washingtonexaminer.com/n...-biden-an-edge

Har du en lst artikeln eller?

Frst och frmst enligt artikeln s presterar Trump bttre n frvntat jmfrt med pollsen som ger Biden en klar ledning. Detta eftersom det r jmt. 40 - 40 i Michigan, 40 -38 till Dems i Wisconsin och faktiskt 45- 43 till Rep i Ohio. Positiva nyheter, helt klart fr Trump men knappast en kross.

Sen s gr de vidare s har de ett citat frn en republikansk State Senator frn Ohio som menar att Trumps std i Ohio har kraschat bland independents.

Sen krossar Biden i ordets rtta bemrkelse Trump i Florida med 51 - 29 och i North Carolina med 51 -18.

Om detta r det bsta artikel du kan hitta som talar fr Trump s r det illa stllt.
2020-10-16, 14:25
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nu har ju opinionsunderskningar visat sig vara ett mycket trubbigt instrument avseende att prognosticera amerikanska presidentval, s det blir lite vl magstarkt att kalla desamma fakta p marken.

Aprop utropande av segrare i det hr lget, s r det naturligtvis lika banalt oavsett vilken sida man tillhr.

Du kan inte avfrda opinionsunderskningarna bara fr att de visar fel resultat. Det r betydande samstmmighet kring att Trump ligger efter i princip alla swing states samt ligger under i flera normalt republikanska delstater.

Jag undrar om du frstr att det gr att diskutera utan att vara cheerleader fr en sida?
2020-10-16, 14:26
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Absolut, kr p den du. I den verkliga vrlden nr rster nu rknas krossar Donald J Trump nu I Wisconsin, Ohio och Michigan. Tippar 4-5% fre Biden I alla dessa stater, han kan nu fortstta stta fokus i Florida, Pennsylvania, och stater dr skillnaden r tunnare. Go Freedom!

https://www.washingtonexaminer.com/n...-biden-an-edge

S vill du ju tro, men det mesta pekar t ett helt annat hll. Till och med den lnk du skickade visar ju huvudsakligen att Demokraterna fr in sina frtidsrster i en hgre omfattning n Republikanerna. ven om det jmfrt med opinionsunderskningarna r en mindre frdel fr Demokraterna, om n en frdel. Men det som du hr, och i alla dina inlgg, bortser ifrn r de vljare som s att sga r "neutrala", det r dessa som kommer att ge jordskredssegern till Biden. Du kalkylerar med en frndring i denna gruppen p 4-5 % sedan frra valet. Jag tror att frndringen kommer att rkas i tiotalsprocent.

Alla indikationer ger vid handen att de "oberoende" rsterna kommer att g till den Demokratiska kandidaten i en betydligt strre utstrckning n ngonsin tidigare. Ngra har kallat detta att man, inte rstar p Biden, utan att man rstar emot Trump. Jag ser det s hr, efter fyra r av Konspirations- & skitsnackspolitik, s r Amerika oerhrt trtta p detta och vill ha en tergng till det normala. Det r precis detta de fr med Biden vid rodret. En trygg och erfaren kapten som kommer att styra skutan p lugnt vatten och inomskrs s mycket som mjligt, bort frn det stormiga hav som Trump beskt med ett skepp som slagits snder allt mer och snart inte r sjdugligt.

#evictionnotice2020

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in