2020-10-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ingen tvil om at politiet mener ha spor som knytter Tom Hagen direkte til drapshandlingen.

S er sprsmlet, nr skjedde drapet? I tidsrommet mellom 09:30 og 10:00, som TH hevder selv?

Eller skjedde drapet tidligere, og livsbevisene og alibisamtalen ble forfalsket?

Ut fra det vi vet, og ut fra det politiet har fortalt s langt, er det 09:16-samtalen som er det siste sikre livsbeviset fra AEH.

Men vi vet ikke hva politiet har registrert av trafikk opp og ned gangveien i lpet av natten. Kanskje var det ingen trafikk som er synlig p videokameraene p andre siden av Langvannet. Eller kanskje det finnes opptak av biler som har kjrt opp og ned gangveien i lpet av natten og morgentimene. Tidligere enn den ryggende bilen 09:05.

Og kanskje det finnes annen mobilkontakt, i lpet av natten, eller i morgentimene, eller samtaler eller oppringinger fra fasttelefon. Politiet har ikke sagt noe om telefontrafikk tidligere enn samtalen med lnningsansvarlig. Og politiet har heller ikke sagt noe om Tom Hagens telefontrafikk den dagen. Utover de tte oppringingene til AEH. Hvem andre som har ringt Hagen. Og hvem Hagen selv har ringt opp.

Det er mye vi ikke vet her. Vi kan ikke utelukke at tidslinjen for drapshandlingen kan bli forskjvet.

Hvis drapstidspunktet skulle bli flyttet til feks fr klokken seks den morgenen, vil bde livsbevisene og Tom Hagens alibi falle fullstendig bort.

Jeg sier ikke at det er snn. Men at det kan vre snn.

Ja tidslinjen er nesten ndt til bli forskjvet, men er hennes venninne konomiansvarlig virkelig med p dette. Fantes der s mange som ville forrde henne? Bde familien og venninne. Og noen har ringt og sendt sms fra hennes mobil i hennes hjem. Det er da snakk om kun de frreste.

Hvem kunne ha vrt i huset? Barna, TH, VE?. Kunne RU hatt pskudd til komme inn? En proff kunne selvflgelig ha kommet seg inn. Men ikke ubemerket - hunden. Angrepet var visst startet oppe. Det er bare noen f som kunne g opp til soverommene sammen med henne. Liksom holde en samtale om et pskudd i gang. Jeg heller veldig mot at noen klatret opp stigen lg laget en lyd oppe slik at hun gikk opp for se etter. Samtidig smatt en inn en pen dr nede og tok hnd om hunden. De sto dog neppe og ventet til TH kom hjem og tok henne under kneet fr de dro av grde med henne.

Det er bare TH som vinner p g i basketak med henne hjemme, for hans DNA er overalt. Omtrent kun unntatt under kneet. En kniper ikke kjresten s ofte under kneet nr en har vrt gift i 50 r. Men hun kaller han voldelig, s

Nei n m jeg korrigere meg selv. Hunden har trolig sett noe oppe, blitt vettskremt og gjort fra seg p gulvet.
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-20 kl. 14:45.
Citera
2020-10-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja tidslinjen er nesten ndt til bli forskjvet, men er hennes venninne konomiansvarlig virkelig med p dette. Fantes der s mange som ville forrde henne? Bde familien og venninne. Og noen har ringt og sendt sms fra hennes mobil i hennes hjem. Det er da snakk om kun de frreste.

Hvem kunne ha vrt i huset? Barna, TH, VE?. Kunne RU hatt pskudd til komme inn? En proff kunne selvflgelig ha kommet seg inn. Men ikke ubemerket - hunden. Angrepet var visst startet oppe. Det er bare noen f som kunne g opp til soverommene sammen med henne. Liksom holde en samtale om et pskudd i gang. Jeg heller veldig mot at noen klatret opp stigen lg laget en lyd oppe slik at hun gikk opp for se etter. Samtidig smatt en inn en pen dr nede og tok hnd om hunden. De sto dog neppe og ventet til TH kom hjem og tok henne under kneet fr de dro av grde med henne.

Det er bare TH som vinner p g i basketak med henne hjemme, for hans DNA er overalt. Omtrent kun unntatt under kneet. En kniper ikke kjresten s ofte under kneet nr en har vrt gift i 50 r. Men hun kaller han voldelig, s

Slik jeg har oppfattet er det ikke mye spor etter fremmede der, utenom Sprox-avtrykk fra en person.

Edit: Detaljer om evt andre sporfunn er naturligvis ikke offentliggjort heller s kan jo vre spor vi ikke har hrt om der.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-10-20 kl. 14:48.
Citera
2020-10-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Slik jeg har oppfattet er det ikke mye spor etter fremmede der, utenom Sprox-avtrykk fra en person.

9 skritt sprox. Tre inn dren, tre for ta grep p henne og tre skritt ut dren. DNA under kneet er gjerne det eneste fysiske beviset at TH har deltatt, muligens ifrt sprox. Alt det andre av hans DNA beviser ingenting.
Citera
2020-10-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Men hun kaller han voldelig, s

Nei. Hun kaller han brutal. Brutal defineres som hensynsls. Voldelig defineres som fysisk eller psykisk overgrep. Det er vidt forskjellige begreper.
Citera
2020-10-20, 14:54
Medlem
Citat:
(19.09.2019) Hvor sikre er dere p at 09.14 er siste sikre livstegn fra henne?
I vr hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet frem til hendelsesforlpet er klarlagt, skal vi vre varsomme med vre helt bastante i vre konklusjoner, svarer Brske.
...
Politiet har brukt mye tid p f plass en tidslinje for morgenen 31. oktober i fjor. Telefonsamtalen Hagen hadde med et familiemedlem, har vrt underlagt omfattende underskelser, fr etterforskerne konkluderte med at det er et sikkert livsbevis.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar

Har politiet klarlagt hendelsesforlpet? Jeg har ikke ftt inntrykk av at hendelsesforlpet (inkl bl.a. tidspunkt for forbrytelsen og detaljer om GM p stedet) er klarlagt.
Hvis politiet ikke har klarlagt hendelsesforlpet, gjelder da fremdeles Brskes utsagn om ikke vre helt bastante i deres konklusjoner (om bl.a. siste livstegn)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 15:11.
Citera
2020-10-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr

Edit: Detaljer om evt andre sporfunn er naturligvis ikke offentliggjort heller s kan jo vre spor vi ikke har hrt om der.
Jeg har litt p flelsen at vi bare fr posjonert ut litt av de tidlige funnene. Knehasen er ikke publisert enn, de sparer det kanskje til neste oppslag. Maks utbytte av likerklikk for den minste lille nyhet siden det er s stille.
Citera
2020-10-20, 15:04
Medlem
Citat:
Men du ser vel selv at det er absurd hevde at Tom Hagen ville "g til grunne" om formuen ble delt?

Ja, dette er absurd. Hadde nsket ta livet av AEH, ville dette ha skjedd i form av en "ulykke". Hvis dette hadde vrt planlagt lang tid i forveien, hadde TH srget for et bombesikkert alibi. Som for eksempel ved vre p en forretningsreise til Elkraft i Sverige. Eller p guttetur med skyteklubben p Kvitfjell.
Det er mulig noen tror TH er tjukk i huet, men det er ikke s ille, at han han har en "gjesteopptreden" p Futurum for skaffe alibi. Alibiet begrenser til forholdsvis kort tid, det er vel snakk om noen f timer, hvis man skal forholde seg til opplysninger i media.
Jeg hadde frst en mistanke om at dette var et effektdrap, med alkohol innabords. Jeg mente at dette kunne ha skjedd i hjemmet, etter endt teaterforestilling. Skal man legge til grunn at lnnansvarlig hadde en samtale med AEH, faller min opprinnelige hypotese. Hvis det derimot skulle vise seg at dette er basert p lgn, endrer dette alt. Da er det stor sannsynlighet for at TH har drept AEH.
Citera
2020-10-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, dette er absurd. Hadde nsket ta livet av AEH, ville dette ha skjedd i form av en "ulykke". Hvis dette hadde vrt planlagt lang tid i forveien, hadde TH srget for et bombesikkert alibi. Som for eksempel ved vre p en forretningsreise til Elkraft i Sverige. Eller p guttetur med skyteklubben p Kvitfjell.
Det er mulig noen tror TH er tjukk i huet, men det er ikke s ille, at han han har en "gjesteopptreden" p Futurum for skaffe alibi. Alibiet begrenser til forholdsvis kort tid, det er vel snakk om noen f timer, hvis man skal forholde seg til opplysninger i media.
Jeg hadde frst en mistanke om at dette var et effektdrap, med alkohol innabords. Jeg mente at dette kunne ha skjedd i hjemmet, etter endt teaterforestilling. Skal man legge til grunn at lnnansvarlig hadde en samtale med AEH, faller min opprinnelige hypotese. Hvis det derimot skulle vise seg at dette er basert p lgn, endrer dette alt. Da er det stor sannsynlighet for at TH har drept AEH.

Nei, de opplysningene som er kjent passer ikke sammen til et sannsynlig hendelsesforlp. Vi vet for lite.

Men skulle feks telefonsamtalen med lnningsansvarlig falle, pner det seg helt andre muligheter. Som du sier.

Jeg tror vi vil f vite hvordan og nr drapet skjedde. Nr rettssaken kommer.
Citera
2020-10-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har politiet klarlagt hendelsesforlpet? Jeg har ikke ftt inntrykk av at hendelsesforlpet (inkl tidspunkt for forbrytelsen og detaljer om GM p stedet) er klarlagt.
Hvis politiet ikke har klarlagt hendelsesforlpet, gjelder da fremdeles Brskes utsagn om ikke vre helt bastante i deres konklusjoner (om bl.a. siste livstegn)?

Det tyder vel p at de kan ha vrt noe mer usikker/tvilende til 0914.
Men nest siste livstegn er vel ganske kort tid fr (0856) s det er ikke s stor differanse egentlig.
Det utgjr ikke s veldig stor forskjell for hvis gjerningen skal ha vrt gjort p natt s m ogs kontordame lyve noe som er meget alvorlig. Samt at det m vre andre spor som kan indikere aktivitet p natt. Det ville vrt en helt annen sak isfall, for da ville neppe TH kunne frikjennes for grunn til mistanke i Lagmannsretten. Tenker jeg ihvertfall.
Citera
2020-10-20, 15:30
Medlem
Etter politiet friga huset sa politiet at de hadde et klart syn p hendelsesforlpet. De forklarte ikke. Men han ble ikke fri siktelsen. Dvs at de har kvernet alle spor og ulike teorier for se om de feller eller fritar. De leter aktivt etter noe som fritar TH. Klarer de ikke finne det, s holder de fast ved siktelsen.

Men saken er at de trenger TH i avhr for hans forklaring m prves mot hendelsesforlpet og indisiene for sjekke om han lyger. Nr han forsvinner i lpet av dagen, de sier at de ikke vet hvor han er - og han ikke vil snakke mer, s er det vanskelig f bekreftet +/- noe. Samme med barna. Er han uskyldig s kunne han bare svart snn at han ble ferdig med det. Det m da vre kjedelig og ydmykende at dette strekker seg over flere r. Hva tjener han p det? Hvis han er uskyldig. Det dummeste du kan gjre om du blir uskyldig beskyldt for mord er sette seg ned i en krok og snurpe munnen igjen i flere r. Han delegger for seg selv i s tilfelle. Er han skyldig kan han derimot tjene p taushet. Men mistanken henger p pga oppfrselen.
Citera
2020-10-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Nei. Hun kaller han brutal. Brutal defineres som hensynsls. Voldelig defineres som fysisk eller psykisk overgrep. Det er vidt forskjellige begreper.
Noen synonymer til ordet "brutal": dyrisk, umenneskelig,straffe, grusom,ond, uflsom, bestialsk, uflsom, listen er lang som et vondt r!
Citera
2020-10-20, 15:36
Medlem
Citat:
Jeg begriper ikke at noen kan finne p tro at ukjente GM har kidnappet den sykelig gjerrige milliardrens hustru, p et tidspunkt der hun sannsynligvis forberedte skilsmisse, en skilsmisse som sannsynligvis ville ha kostet milliardren flere hundre millioner.

Ikke bare var disse angivelige kidnapperne usynlige og sporlse, men svrt voldelige og de var attptil ikke interesserte i innkassere lsepengekravet.

Disse angivelige kidnapperne tryllet vekk Tom Hagens bekymringer for skilsmissekrav i hundremillioners-klassen. P nrmest mirakulst vis.

Hvilken utrolig flaks ! For Tom Hagen.

Du m gjerne gjenta denne pstanden til du blir bl, men du har ikke dekning for skrive dette "p et tidspunkt der hun sannsynligvis forberedte skilsmisse, en skilsmisse som sannsynligvis ville ha kostet milliardren flere hundre millioner."

Det vi med sikkerhet vet, er at AEH signerte seperasjons/skilsmissepapirer i 2012(?)
Det kan godt vre at det var et konfliktfylt forhold p denne tiden. Papirene kunne ha blitt sendt inn til rette instans, uten THs underskrift. Jeg synes det er dryt pst, slik enkelte gjr, at AEH var fastlst i S4. hevde at hun ikke evnet komme seg ut av et konflikt fylt ekteskap, er en kraftig undervurdering av AEH. Hun kunne ha flyttet ut av hjemmet, hun hadde ftt hjelp til ny bolig, i verste fall kunne hun ha bodd midlertidig hos et av barna. Det er selvsagt ikke slik at AEH hadde havnet p gata! Jeg har inntrykk av at AEH var en klok og selvstendig kvinne. redusere henne til et mehe som ikke greide ta tak i noen ting, er rett og slett forstemmende!
Men det er klart, hvis man er veldig gira p at TH er skyldig, kvier man seg ikke for underbygge pstander med rykter og sladder. Alt kan selvsagt ikke kildebelegges. Noen kan pberope seg inside info, men haken ved det, er skille mellom hva som er sann info, og det som hvem som helst kan pst seg sitte inne med av opplysninger. Det er endog blitt hevdet at AEH mtte betale husleie i S4. Ja, det kan teoretisk sett vre mulig, men hvor stor er sjansen for at pstanden holder vann? Den kan likevel slenges ut i trden, og det kan vre store sjanser for at den som "sjokkerte" med den opplysningen, vet at dette er oppspinn. Slenger man ut en p stand om at AEH var innelst i en kjellerbod mens TH var p jobb, tas dette for god fisk. Dette brukes til skape et bilde av TH som demon. Det kan hende at han er "fanden p flat mark", men det vet vi faktisk ikke per n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in