2020-10-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
De har uttalt de har kontroll p at han ankom Futurum, ved video av bilen, innloggingene i systemet og dust, men ikke minst vitner.
Politiet sier de har kontroll p TH den forste tiden, men at i lpet av dagen vet de ikke om han forlot bygningen, eller om han var der.
Det tolker jeg som at han ankom jobb, sier han forble p jobb ut dagen, men at polisen ikke har det bekreftet av vitner hele dagen.

Tack. Finns ju faktiskt frgetecken dr ...
Citera
2020-10-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Fant en artikkel som beskriver litt om de samtalene p morgenen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

Om samtalen med lnningsansvarlig:
Klokken 08.45 snakket hun med den ansatte ved Futurum. Samtalen varte i dryt ti minutter og den ansatte har forklart seg til politiet om innholdet:
Iflge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hrte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, fr VG opplyst.
Lnn, timelister, og teaterstykket The Book of Mormon, som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden fr, var ogs tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.
Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen.

Om 0914 samtalen med snnen:
Det var sin egen snn hun ringte denne morgenen. Samtalen varte i 92 sekunder.
VG fr opplyst at snnen har forklart seg om samtalen i flere avhr.
Han har fortalt politiet at han ble vekket av at moren ringte. Han hadde hatt en drlig natt og var derfor ikke spesielt pratsom, forklarte han.
I de to frste avhrene var snnen uklar om innholdet i samtalen. Han sier at han var lei seg for at han var sur og grinete, siden det i ettertid har vist seg vre det antatt siste sikre livstegnet fra moren.
Ti dager etter forsvinningen var snnen i nok et avhr. Da forklarte han at de snakket om lnnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere p dagen.
P den tiden var ogs snnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum nringspark i Lrenskog.
Bakgrunnen for at de to snakket om lnn var at Anne-Elisabeth tidligere p morgenen hadde snakket med en ansatt p Futurum med ansvar for lnnskjringer, som skulle kjres denne dagen, iflge VGs opplysninger.

Tack ...
Kanske sonen vntade ln infr Halloween och bad AEH hra med lneansvarig om han skulle f sin ln innan dess.
Citera
2020-10-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du har ikke belegg for hevde at TH ville ha gjort det.

Nei, selvsagt ikke. Det er snakk om forskjellige hypoteser. Noen har lansert hypoteser som kan fremst som mer sannsynlig enn andres. S lenge vi ikke har fasiten, vet vi flgelig ikke hvilken hypotese som er riktig. Det kan dukke opp nye opplysninger i morgen. Eller om 4 uker. Dette kan vre opplysninger som frer til at TH blir tiltalt. Men det kan ogs vre opplysninger som frer til at en annen/andre blir siktet. En eventuell siktelse av andre enn TH, kan fre til at TH fremstr som uskyldig.
Citera
2020-10-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du m ikke bruke tid p dette. For riktig sl i bordet, trekkes frem en forfatter fra Krager. Boka er utgitt ut p Kolofon Forlag. Forlaget er det eneste forlaget i Norge som tilbyr egenpublisering. Det betyr at absolutt alle kan utgi en bok p forlaget, hvis forfatteren str for alle utgifter. Forlaget krever deretter en avtalt provisjon. Forfatteren har en egen blogg og egen Youtube-kanal. Det eneste som mangler, er formell kompetanse p omrdet. Forfattereren har utdanning som sykepleier. Man kan selvsagt ha god kjennskap til et fagomrde basert p egne opplevelser, men hadde dette vrt en autoritet p omrdet, ville boka blitt utgitt p et av de store forlagene.
Jeg finner ikke anmeldelser av boka.
Jeg vil tro at opplagstallet ligger p under 1000 bker.

Det trekkes ogs fram at "RU ser litt homo ut."
Det finnes homoseksuelle som kan vre feminine, men det finnes selvsagt ingen fasit for dette. Jeg gr ofte p et treningsstudio. To av de mest maskuline gutta er homoseksuelle.
Det er rett og slett lavpannet!

Veldig klar over hvem det er, jeg fulgte vedkommende en kort stund, men det fremstod fort som ukyndig synseri. Og det ble en slags yepner da jeg s hvilken type mennesker som svermer for det oppkoket.
Senast redigerad av Floriss 2020-10-20 kl. 23:33.
Citera
2020-10-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack ...
Kanske sonen vntade ln infr Halloween och bad AEH hra med lneansvarig om han skulle f sin ln innan dess.

Kanskje, helt umulig si. Litt avhengig av hva man rekker si p 92 sekunder ogs.
Citera
2020-10-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det finnes flere opplysninger i saken som kan f en til stille sprsml, men det blir trekt frem og overanalysert s mange ting som unormale, som egentlig er helt normale.

At AEH slo av en liten prat med kontordamen er ikke merkelig, de hadde vrt venninner og kollegaer i mange r. Hos oss er det absolutt ikke slik at kontordamen ikke slr av et par ord, fordi om hun har kjring. Det er helt normalt.

Hvem er det med tenkelig motiv som var avhengig av gjre udden p dette dramatiske viset for f gevinst? Hvem som ikke har andre handlingsalternativ? Hva nsket de oppn? fjerne AEH fra jordens overflate? Neppe hovedformlet, det kunne lettere gjres p annet vis.
Unormalt:
1. Ekteskapskontrakten er i hyeste grad unormal. Kontrakt p at hun skulle skaffe sine egne penger til livets opphold etter at minstemann ble 18 r, etter at hun har tilrettelagt alt for at han kunne konsentrere seg 110 % p bygge opp formuen. De 200.000 ved 67 r ved ev. skilsmisse har nok bare vrt en juridisk ndvendighet, pga tapte pensjonspoeng gjennom et helt liv som hjemmevrende. Har ikke sett at hun skulle f verdistigning av den investeringen, den tilfalt nok TH.
2: Sreie p huset mens de enn hadde tre barn hjemme. Tilbud om borett ved eventuell skilsmisse.
3: Unormalt at det ikke er et eneste skoavtrykk etter ham, nr det er stadfestet at han gikk rundt i hele huset, med sko p, p en srpete dag da han liksom s etter henne.
3: Hrte ikke telefonen.
Hvorfor hrte han ikke tlf og hvorfor ikke skoavtrykk etter ham? Fordi han ikke har vrt innom huset etter stagingen kanskje?
Motiv? Er det noen som med hnden p hjertet fr inntrykk av at dette er en mann som gladelig gr med p et skilsmisseoppgjr p minst 200 mill? Og det er p en god dag.
Edit: Det siste unormale er at det er kontraktfestet at hun ikke skulle f en eneste krone av verdistigningen av hans investeringer helt fra den spede begynnelse, p tross av at hun har tilrettelagt alt for ham og tatt seg av tre barn hver dag og gitt ham muligheten til kun konsentrere seg om sine finansielle krumspring.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-20 kl. 23:55.
Citera
2020-10-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
nei?!

S det supersmarte politiet, som de fleste gjenvrende p denne trden tror p, har ikke lekket noe i dag heller?

Det du beskriver i ditt frste avsnitt beskriver det motsatte av hva vi tror p i en rettsstat; De leter aktivt etter noe som fritar TH. Klarer de ikke finne det, s holder de fast ved siktelsen.

Jeg tilhrer med andre ord et mindretall her inne, som trives best med at man ikke trenger bevise sin uskyld.

Deretter begr du enda en brler. Du hevder at han burde forklare seg.

Jeg forstr ikke hvorfor s mange p denne trden bruker THs manglende lyst til forklare seg som et bevis eller indisium p at han er skyldig.

Dersom du er mistenkt i en straffesak har du en rett til ikke forklare deg.

... og i THs tilfelle er det lett skjnne hvorfor.

Han prvde, godtroende, hjelpe politiet med finne AEH, men de lurte ham, de trodde han var skyldig, men sa han hadde status som fornrmet.

Nr en snn fyr som TH, en gammel gubbe som har trodd p kirke og fedreland og politi og ordensmakt, plutselig oppdager at de tror han er skyldig, og p toppen av det hele, i all hemmelighet, har romavlyttet ham i mange mneder og vrir og vrenger p alt han sier for forske stable p beina et motiv, ville de fleste sagt og tenkt: Nok er nok, den gjengen gidder jeg ikke snakke med.

Idiotpolitiet har ingen sak.

De skyldige lederne for etterforskningen sniker seg fortlpende ut av denne saken, og siktelsen mot TH kommer til bli frafalt dagen fr politet innkasserer seieren i Bertheussen-saken.

Jeg beskriver avhrsmetoden som Norge jobber etter. De dundrer ikke igjennom for f en tilstelse, istedet sjekker de bit for bit om det er en uskyldig forklaring. Hvis det ikke er det og det bare passer inn i forbrytelsen, s har de avklart at den biten indikerer at personen er skyldig.

Jeg har ikke skrevet at personen m bevise sin uskyld. Politiet beviser eller de bygger en indisierekke. Personen forteller hva som hendte. Politiet m sjekke om historien eller deler av den stemmer med det de sitter p. Selv tilstelser blir ikke tatt for god fisk om det ikke stemmer med det de sitter p. Da har de sannsynligvis en falsk tilstelse. Ja jeg tror at de jobber etter denne nye metoden fordi de vil unng justismord.

TH br forvente, som alle partnere i mordsaker, at de er blant de mistenkte rett fra start. S lite opplyst er han ikke. Og alle partnere br nske bli kvernet like mye som andre mistenkte, for snn srger de for at alle fr vite at de ikke har drept sin make. De som er skyldig liker ikke at politiet undersker i enhver liten avkrok av livet deres. Det er klart. Og det er her jeg synes TH befinner seg. Han opptrer ikke som en stakkars liten pusling i forretningslivet og vil for all del ikke fremstilles som svak pusling som snakker kaotisk i halvsetninger. Han forlanger bo p stedet der kona ble drept, da har en mer mageml enn en liten puslete gammel mann. Han oppfrer seg som en skyldig mann vil jeg si. Er han uskyldig burde han endret strategi.

Men det er en annen teori som jeg tror ville ftt alle til oppfre seg slik de gjr n. Og det er om en av barna har hatt en fatal krangel og AE dde. Da kan en far beskytte og tie. De andre ssknene og. Bortsett fra at dette er planlagt.
Citera
2020-10-20, 23:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Unormalt:
1. Ekteskapskontrakten er i hyeste grad unormal. Kontrakt p at hun skulle skaffe sine egne penger til livets opphold etter at minstemann ble 18 r, etter at hun har tilrettelagt alt for at han kunne konsentrere seg 110 % p bygge opp formuen. De 200.000 ved 67 r ved ev. skilsmisse har nok bare vrt en juridisk ndvendighet, pga tapte pensjonspoeng gjennom et helt liv som hjemmevrende. Har ikke sett at hun skulle f verdistigning av den investeringen, den tilfalt nok TH.
2: Sreie p huset mens de enn hadde tre barn hjemme. Tilbud om borett ved eventuell skilsmisse.
3: Unormalt at det ikke er et eneste skoavtrykk etter ham, nr det er stadfestet at han gikk rundt i hele huset, med sko p, p en srpete dag da han liksom s etter henne.
3: Hrte ikke telefonen.
Hvorfor hrte han ikke tlf og hvorfor ikke skoavtrykk etter ham? Fordi han ikke har vrt innom huset etter stagingen kanskje?
Motiv? Er det noen som med hnden p hjertet fr inntrykk av at dette er en mann som gladelig gr med p et skilsmisseoppgjr p minst 200 mill? Og det er p en god dag.
..du glemte ta med at det ikke var fingeravtrykk p konvolutten og 2 av 5 ark av trusselbrevet.

.. og alle de 34 andre momentene vi har hatt oppe her.
Citera
2020-10-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
..du glemte ta med at det ikke var fingeravtrykk p konvolutten og 2 av 5 ark av trusselbrevet.

.. og alle de 34 andre momentene vi har hatt oppe her.
👍😊 Det ble s innmari mye skrive. Han har motiv s det renner av ham, og det er bare s mye som ikke stemmer.
Citera
2020-10-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg er enig med deg. z-z-z har ftt ufortjent mye kritikk. Hun er en av f som stiller viktige sprsml. Mange andre er mer opptatt av diagnostisere og har bestemt seg for hvem som er gjerningsmann uten bry seg med at puslespillbrikkene ikke passer.

Jeg mener huske at elekrikeren uttalte at han laget avtalen 14 dager fr. Jeg har ogs stusset p dette. De lagde alts avtale 14 dager fr om at lampene skulle byttes akkurat 31 oktober ?
Takk! Du skriver veldig kloke innlegg!

Det kan vre ulike rsaker til at den dagen ble valgt for avtale om bytting av lamper. Det kan hende at nye lamper mtte bestilles og at det var flere ukers leveringstid. Eller kanskje det passet best bytte lamper etter at vedlikeholdsarbeidet inne i huset var sluttfrt? (Jeg har forsttt det slik at det var arbeidere bde inne og utendrs i S4 frem til den 25.10).
2 uker fr den 31.10, da avtalen med elektriker ble gjort, s er det ikke sikkert at AE visste at arbeiderne kom til sluttfre arbeidet s tidlig som den 25.10 og det kan kanskje hende at elektrikeravtalen ble satt til den 31.10 for vre sikker p at det andre arbeidet var ferdig fr lampene skulle monteres (f.eks hvis det var annet vedlikeholdsarbeid p kjkkenet og det ville blitt ugunstig montere lamper p samme tid som en annen hndtverker f.eks malte i samme rom)?

Fra Legokatt sitt innlegg som jeg linket til: "(15) Aftenposten - 11.01.2020
En hndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-ringen selv.
"Arbeiderne sluttfrte arbeidet 25. oktober, alts f dager fr Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhr allerede den frste uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."
Citera
2020-10-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Og i flge den tankegangen, s hadde det vrt logisk at TH hadde reist til Futurum til vanlig tid HVIS han hadde vrt skyldig. S, det at TH reiste til Futurum senere enn vanlig KAN tyde p at TH er uskyldig.
At TH reiste senere den dagen kan tyde p at han var sent oppe kvelden fr. Han var p teater og p restaurant
Citera
2020-10-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
At TH reiste senere den dagen kan tyde p at han var sent oppe kvelden fr. Han var p teater og p restaurant

Helt riktig. Men hadde han lenge planlagt vre med p drap av sin kone som han hadde levd med i 50 r, s tror jeg han skulle klart komme seg opp i rett tid akkurat den dagen for at alt skulle virke normalt, selv om han isfall var litt trtt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in