Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-21, 20:29
Medlem
DRAVKCABs avatar
Joe Biden har verkligen steppat upp sin inkomst de senaste ren tycks det;

"Reporting from Washington Joe Bidens income soared from less than $400,000 a year while he was vice president to more than $15 million in the two years after leaving the Obama White House"

Detta verkar vara mestadels frn bokfrsljning och frelsningar precis samma upplgg som Bill och Hillary Clinton har med sin Clinton foundation. Konstigt nog s r folk villiga att betala mera fr Biden utanfr storpolitiken n inom. Det var precis tvrtom med Bill och Hillary dr inkomsterna fll tvrt efter det att Hillary frlorade valet fr deras Clinton foundation.

Om det stmmer med vad anklagelserna tyder p ang Joe Biden s funderar man ju p vilket upplgg han har att gmma sina pengar. Det r ju inte helt ltt att tvtta 100 tals miljoner med frelsningar och bokkontrakt.
2020-10-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida update

Detta r smtt otroliga nyheter, IPEV Early vote in person har precis startat i Florida.

Republikanerna leder nu IPEV i Florida med 70.000pers, 50.000 rster sedan 07.00 imorse dvs gapet har minskat rekordsnabbt. Det "Gap" som Demokraterna nu behver bygga upp infr Valdagen r hela 723.000 rster. Detta r helt galet, jag skall rkna p det men vi pratar att Demokraterna mste nu upp till nnstans kring 85% valdeltagande fr att kunna ha en chans verhuvudtaget !

Helt otroliga siffror fr Trump just nu. Rkna med en kavalkad av tweets frn Trump om detta fortstter, dessutom fr Mainstream och pollsen abdikera. Siffrorna fr Trump r lngt mycket bttre snabbare n vad ngon rknat med. Utan att ta ordet i munnen s knns det som en land*****....

DAMN THIS FEELS GREAT !

De gr de inte alls det, som vanligt har du inte ngra som helst kllor till ditt hittep.
Komiskt att du gr ver till engelska, du r en kllarboende svensk man.
2020-10-21, 20:36
Medlem
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-53657174

Ser mrkt ut fr Trumpeten.
2020-10-21, 20:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
De gr de inte alls det, som vanligt har du inte ngra som helst kllor till ditt hittep.
Komiskt att du gr ver till engelska, du r en kllarboende svensk man.

Det hela mste te sig lite som en mardrm. Fr du ngon smn?
2020-10-21, 20:39
Medlem
Citat:
Florida update

Detta r smtt otroliga nyheter, IPEV Early vote in person har precis startat i Florida.

Republikanerna leder nu IPEV i Florida med 70.000pers, 50.000 rster sedan 07.00 imorse dvs gapet har minskat rekordsnabbt. Det "Gap" som Demokraterna nu behver bygga upp infr Valdagen r hela 723.000 rster. Detta r helt galet, jag skall rkna p det men vi pratar att Demokraterna mste nu upp till nnstans kring 85% valdeltagande fr att kunna ha en chans verhuvudtaget !

Helt otroliga siffror fr Trump just nu. Rkna med en kavalkad av tweets frn Trump om detta fortstter, dessutom fr Mainstream och pollsen abdikera. Siffrorna fr Trump r lngt mycket bttre snabbare n vad ngon rknat med. Utan att ta ordet i munnen s knns det som en land*****....

DAMN THIS FEELS GREAT !

OK ditt resonemang har viss tyngd, det mste jag erknna men fortfarande r pollsen i Bidens favr betrffande Florida. 2%--5% ledning fr Biden men alla institut r kanske inte serisa. Jag ser i vart fall att Bidens frsprng har minskat. Det skall bli spnnande, min knsla r att Trump vinner Florida men det rcker ju inte.
2020-10-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det hela mste te sig lite som en mardrm. Fr du ngon smn?

Inte det minsta, detta pverkar inte oss i Sverige ens.
Tycker dock att Trump r en usel mnniska och hans svans i Sverige, tragiska mnniskor likt du, r helt absurda.
2020-10-21, 20:45
Citat:
Du frstr inte det Amerikanska valsystemet.
Postrster leder Demokraterna, dom behvde 650.000 vervikt fr att ha vinstchans.

Nu har Republikanerna tagit igen siffran med 70.000 p ett dygn p Early votes, och det fortstter.

Detta gr att Demokraterna behver hela 723.000 rster i "Gap" fr att sl Republikanerna p valdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK ditt resonemang har viss tyngd, det mste jag erknna men fortfarande r pollsen i Bidens favr betrffande Florida. 2%--5% ledning fr Biden men alla institut r kanske inte serisa. Jag ser i vart fall att Bidens frsprng har minskat. Det skall bli spnnande, min knsla r att Trump vinner Florida men det rcker ju inte.

ven mainstream-media sger att Trump r p uppgng, s det r ju ett faktum. Skulle grna vilja tro p Nixters siffror och entusiasm men jag ska erknna att jag inte r nog insatt i det amerikanska valsystemet fr att vga gra det fullt ut.

Med det sagt tror jag att det blir seger fr Trump. Frgan r bara om det blir landslide eller strid p kniven?
2020-10-21, 20:46
Medlem
Nr Trump s hr nra inp valet bedriver kampanjer i tidigare s skra rda delstater ,nu senast i Georgia, s r det ett tecken p att man republikanerna tar Bidens frsprng p allt strre allvar.
Iowa Arizona och Ohio r ju ocks delstater Trump inte lngre kan ta fr givna.

S demokraterna r utan tvivel allt mer hoppfulla ven om 2016 r en pminnelse om att inte ta ut segern i frskott.
2020-10-21, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Inte det minsta, detta pverkar inte oss i Sverige ens.
Tycker dock att Trump r en usel mnniska och hans svans i Sverige, tragiska mnniskor likt du, r helt absurda.

Varfr r Trump en usel mnniska? Fr att han inte startat krig vrlden ver som tidigare presidenter? Fr att han mklat fred i M tv ggr om? Fr att den vanlige amerikanske arbetaren har bttre villkor nu under Trump n tidigare, eller varfr? Sakligt svar tack.
2020-10-21, 20:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Det r alltid lika roligt att se svenskar prisa Joe Biden och hata Trump utan att ens veta varfr. Ingen vet ens varfr Biden p ngot stt skulle vara en bttre kandidat, det enda de vet r att vnstermedia bde i USA och i Sverige fr en pverkanskampanj mot Trump. Och d r det s.

Till och med Greta och hennes religisa fljeslagare vill ka till USA fr att pverka valet. D r det ok, men inte nr ryssarna psts gra samma sak. Vnstern anser dessuom att Trump r ett "hot mot vrldsfreden", att han r det vrsta som hnt vrlden. How so? Han har inte ens startat ngot krig, till skillnad frn sina fregngare.

Anledningen till att alla hatar Trump r enbart fr att han anses vara "frmlingsfientlig", och fr att han motsger sig Antifa, BLM och extremister som uppviglar till brott och laglshet. Det och corona, trots att det samtidigt inte r ngon annans fel i andra lnder. Trump r lngt frn felfri och man kan vl sga s mycket att ingen av de hr tv stolpskotten borde kandidera. Men man kan inte bortse frn att han stadkommit vldigt mycket.

Vad r det ens han har gjort som r s fasansfullt hemskt? Man kanske inte tycker att han r bsta man p titeln, men vad r andra sidan det hemska han gjort? Ingen kan ens sga det, fr ingen vet. De matas bara dagligen av partisk media som oavbrutet spyr ut sitt hat mot Trump varje chans de fr.

Att se alla svenskar kommentera valet i tidningarnas kommentarsflt r alldeles underbart roligt.

Inte ens nr tidigare presidenter olagligen invaderat andra lnder har media eller alla de som nu pltsligt engagerar sig, brytt sig s hr mycket. Svaret som ges r att USA-valet pverkar hela vrlden och drfr finns ett allmnt intresse i denna intensiva mediabevakning. Ja, fast nu r det s att Trump tvrtemot andra faktiskt medlar mellan lnder i vrlden och knyter internationella band istllet fr att invadera andra lnder och starta krig. Igen, p vilket stt r Trump ett hot mot vrldsfreden?

En annan rolig sak r ju Qanon, som media tycker r "helt galet", "sanslst galet" som alla experter pstr. Detta trots allt man redan vet om Epstein och eliten i vrigt, har man redan frtrngt det? Visst det r skert en verdriven teori, det kan man utg frn, men att det finns s k pedofilringar som involverar just politiker och mktiga mnniskor r ju redan faststllt. Att anvnda det emot Trump, fr att han inte formellt tar avstnd frn den teorin, r ju misstnksamt om ngot.
2020-10-21, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det r alltid lika roligt att se svenskar prisa Joe Biden och hata Trump utan att ens veta varfr. Ingen vet ens varfr Biden p ngot stt skulle vara en bttre kandidat, det enda de vet r att vnstermedia bde i USA och i Sverige fr en pverkanskampanj mot Trump. Och d r det s.

Till och med Greta och hennes religisa fljeslagare vill ka till USA fr att pverka valet. D r det ok, men inte nr ryssarna psts gra samma sak. Vnstern anser dessuom att Trump r ett "hot mot vrldsfreden", att han r det vrsta som hnt vrlden. How so? Han har inte ens startat ngot krig, till skillnad frn sina fregngare.

Anledningen till att alla hatar Trump r enbart fr att han anses vara "frmlingsfientlig", och fr att han motsger sig Antifa, BLM och extremister som uppviglar till brott och laglshet. Det och corona, trots att det samtidigt inte r ngon annans fel i andra lnder. Trump r lngt frn felfri och man kan vl sga s mycket att ingen av de hr tv stolpskotten borde kandidera. Men man kan inte bortse frn att han stadkommit vldigt mycket.

Vad r det ens han har gjort som r s fasansfullt hemskt? Man kanske inte tycker att han r bsta man p titeln, men vad r andra sidan det hemska han gjort? Ingen kan ens sga det, fr ingen vet. De matas bara dagligen av partisk media som oavbrutet spyr ut sitt hat mot Trump varje chans de fr.

Att se alla svenskar kommentera valet i tidningarnas kommentarsflt r alldeles underbart roligt.

Inte ens nr tidigare presidenter olagligen invaderat andra lnder har media eller alla de som nu pltsligt engagerar sig, brytt sig s hr mycket. Svaret som ges r att USA-valet pverkar hela vrlden och drfr finns ett allmnt intresse i denna intensiva mediabevakning. Ja, fast nu r det s att Trump tvrtemot andra faktiskt medlar mellan lnder i vrlden och knyter internationella band istllet fr att invadera andra lnder och starta krig. Igen, p vilket stt r Trump ett hot mot vrldsfreden?

En annan rolig sak r ju Qanon, som media tycker r "helt galet", "sanslst galet" som alla experter pstr. Detta trots allt man redan vet om Epstein och eliten i vrigt, har man redan frtrngt det? Visst det r skert en verdriven teori, det kan man utg frn, men att det finns s k pedofilringar som involverar just politiker och mktiga mnniskor r ju redan faststllt. Att anvnda det emot Trump, fr att han inte formellt tar avstnd frn den teorin, r ju misstnksamt om ngot.

Bra skrivet, hller med om det mesta, men du fr ta och bestmma dig fr om Trump r ett stolpskott eller om han stadkommit vldigt mycket. Fr mig knns det som att kommentaren om stolpskott bara r en eftergift till hatarna och etablissemang, men varfr ge dem det?
2020-10-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
ven mainstream-media sger att Trump r p uppgng, s det r ju ett faktum. Skulle grna vilja tro p Nixters siffror och entusiasm men jag ska erknna att jag inte r nog insatt i det amerikanska valsystemet fr att vga gra det fullt ut.

Det r trams. En nisse p Flashback skulle allts ha stor insiktt i hur rsterna frdelats? Och detta har gtt alla frbi?
terigen: Trump KAN vinna men Biden leder med ungefr 10% nationellt i average of polls. vilket garanterar en Electoral college-vinst.
Hillarys average var 4% ledning s en miss med 2%, vilket r inom det normala intervallet. Trump behver allts att det tightar till sig rejlt i racet. En 3-4% ledning fr Biden nationellt skulle gra Trump till knapp favorit. S ser det inte ut just nu och den som hvdar ngot annat kommer vakna upp rejlt frvnad 4e november, alternativt hvda att allting var fusk, va?

Notera att jag inte tar stllning i Biden vs Trump i vem jag fredrar verhuvudtaget. Men s hr R det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in