2020-10-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Jeg tror ikke at TH ly. TH kan ha misforsttt og han kan ha trodd at det dreide seg om en telefonsamtale da datteren fortalte TH om at hun hadde sagt/meddelt xxx til AE. Kanskje datteren glemte si til TH at hun hadde sagt/meddelt de tingene til AE p tekstmelding, og at TH derfor forsto det som at det var sagt/meddelt av datteren i en telefonsamtale til AE?
Dette er den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg.

Er det sikkert at XX er datteren, eller kan XX vre snnen Kornblomst? Kan snnen (hvis XX er snnen) eventuelt ha husket feil angende klokkeslett for 9.14-samtalen, og eventuelt ha sagt feil til TH angende hvem som ringte til hvem?

Hvis XX er datteren: Datteren kan ha sagt noe slikt som dette til TH:
"Mamma sa at hytteturen var utsatt og hun tilbydde seg sitte barnevakt, og jeg sa deretter til mamma at vi allerede har skaffet annen barnevakt". (Og datteren glemte si at dette ble "sagt" p sms).

Du "glemmer" at Tom Hagen skal ha sagt dette i februar 2020. Jeg ville ha forventet at ogs TH ville ha ftt med seg at politiet sier siste livbevis skal vre telefonsamtalen med snnen 09:14.

Likevel satt han og psto at datteren skal ha sagt at hun snakket med AEH p telefon mellom 09:30 og 10:00. ??
Citera
2020-10-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du "glemmer" at Tom Hagen skal ha sagt dette i februar 2020. Jeg ville ha forventet at ogs TH ville ha ftt med seg at politiet sier siste livbevis skal vre telefonsamtalen med snnen 09:14.

Likevel satt han og psto at datteren skal ha sagt at hun snakket med AEH p telefon mellom 09:30 og 10:00. ??
Jeg vet ikke hva rsaken kan vre til at TH eventuelt ikke tenkte p det med siste livsbevis og at det derfor ikke kunne stemme at XX hadde snakket med AE i en telefonsamtale etter kl 9.16.

Du nevnte at det ikke kan stemme at TH ble avhrt i februar 2020. Kan Nettavisen ha skrevet feil? Kan det ha vrt i februar 2019 at dette avhret foregikk?

Hvordan vet du at XX er den ene datteren?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 01:05.
Citera
2020-10-22, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ikke meningen at det ble mye oppmerksomhet om en skrivefeil. Vi kjenner jo historien nok til vite at hun ikke pratet i 90 minutter. S det skulle st sekunder.
Jeg har lest Kvitfjell. Andre har lest barnevakt. Begge deler har sttt i avisene

Det var inte menat att fokusera p dig. Jag har ocks skrivit fel ngon gng i farten.

Meningen var att frska f klarhet i vad sonen mindes ...
Kanske han inte vgade prata / komma ihg ngot, under frhr 1, av rdsla att sga fel
och skapa problem fr familjen. Eller annan orsak ..
Citera
2020-10-22, 01:13
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hva rsaken kan vre til at TH eventuelt ikke tenkte p det med siste livsbevis og at det derfor ikke kunne stemme at XX hadde snakket med AE i en telefonsamtale etter kl 9.16.

Du nevnte at det ikke kan stemme at TH ble avhrt i februar 2020. Kan Nettavisen ha skrevet feil? Kan det ha vrt i februar 2019 at dette avhret foregikk?

Hvordan vet du at XX er den ene datteren?

Det str jo at de hadde sms'et. Og vi vet fra fr at AEH angivelig skal ha skrevet sms til datter HHB1 og fortalt at hytteturen skulle vre utsatt.

Hvis Nettavisen har skrevet feil s er det rart at det ikke er blitt korrigert.
Citera
2020-10-22, 01:13
Medlem
Citat:
...politiet sitter p korrespondanse som viser at familiemedlemmet aldri ringte, men sendte SMS-er med Anne-Elisabeth. Det har ikke vrt gjort noe poeng ut av at Tom Hagen mener at det dreide seg om en telefonsamtale og ikke SMS.
Det er drlig gjort av politiet hvis de ikke gjorde noe for rette opp i misforstelsen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 01:21.
Citera
2020-10-22, 01:15
Medlem
Citat:
Det er drlig gjort av politiet hvis de ikke gjorde noe for rette opp i misforstelsen.

Hva??? Skal politiet ha skylden for at nettavisen muligens har sitert feil?
Citera
2020-10-22, 01:19
Medlem
Citat:
Det str jo at de hadde sms'et. Og vi vet fra fr at AEH angivelig skal ha skrevet sms til datter HHB1 og fortalt at hytteturen skulle vre utsatt.

Hvis Nettavisen har skrevet feil s er det rart at det ikke er blitt korrigert.
Noen skrev at den datteren fortalte at AE ikke hadde svart p telefon, s da hadde hun kanskje ringt til AE da?
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ingen offisiell, nei, siden ingen av barna har villet uttale seg i media, og ingenting om barnas rolle(r) p forsvinningsdagen er blitt offentliggjort.

Men det er kommet frem her p trden at det var snnen som var mottager av 09.14, det er blitt sagt og snakket om flere ganger, men personen har i det siste vrt noe mer tilbakeholden med pberope seg som kilden til denne opplysningen, noe jeg forstr.
Det kan rett og slett ikke verifiseres, i hvert fall ikke i media. Men s har ingenting om barna vrt sagt i media, bortsett fra et par intetsigende uttalelser fra deres nye bistandsadvokat.

Men p forsvinningsdagen skal alts AEH bde ha ringt til TEH kl. 09.14, og hatt en avtale med datteren p formiddagen, som hun ikke mtte opp til, noe som gjorde datteren bekymret, slik at hun ringte til TH og fortalte at mor ikke kom og ikke svarte p telefon, og etter ha ringt et par ganger selv uten f svar s dro alts TH hjem tidligere enn vanlig, og resten vet vi jo.
Citera
2020-10-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hva??? Skal politiet ha skylden for at nettavisen muligens har sitert feil?
Nei, jeg snakker ikke om at politiet skal ha skylden for Nettavisens eventuelle feil eller andres eventuelle misforstelser. Men de kunne jo ha vrt s greie at de kunne ha gjort noe for forske rette opp i den (eventuelle) misforstelsen mellom datteren og TH.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 01:25.
Citera
2020-10-22, 01:22
Medlem
Citat:

Dette stemmer uansett ikke fordi sms der hytteturen ble utsatt ble sendt 09:10.

Hvis det ikke er slik at Tom Hagen vet om enda n eller flere sms'er som har blitt sendt fra AEHs telefon i perioden 09:30 til 10:00. Og hvordan skulle han isfall kunne vite det?

Politiet har jo sagt at det skal ha vrt "bevegelser p AEHs telefon", hvorav siste bevegelsen var 10:07.

Det stemmer ikke. Hvordan du enn snur og vender p det.
Citera
2020-10-22, 01:30
Medlem
Citat:
Dette stemmer uansett ikke fordi sms der hytteturen ble utsatt ble sendt 09:10.

Hvis det ikke er slik at Tom Hagen vet om enda n eller flere sms'er som har blitt sendt fra AEHs telefon i perioden 09:30 til 10:00. Og hvordan skulle han isfall kunne vite det?

Politiet har jo sagt at det skal ha vrt "bevegelser p AEHs telefon", hvorav siste bevegelsen var 10:07.

Det stemmer ikke. Hvordan du enn snur og vender p det.

Jeg vet ikke om XX er snnen eller om XX er den ene datteren og jeg vet ikke hvordan misforstelsen ble skapt. Jeg foreslo tidligere i natt to mulige rsaker til misforstelsene, ut fra om XX er snnen og ut fra om XX er den ene datteren.
Citera
2020-10-22, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er for jvlig hvis TH skal slippe unna.

Det ville det ha vrt ja. Men jeg har ingen tro p at Hagen slipper unna.
Citera
2020-10-22, 01:31
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke om XX er snnen eller om XX er den ene datteren og jeg vet ikke hvordan misforstelsen ble skapt. Jeg foreslo tidligere i natt to mulige rsaker til misforstelsene, ut fra om XX er snnen og ut fra om XX er den ene datteren.

Det er HHB1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in