2020-10-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har siktet TH for drap, eller medvirkning til drap, p AEH. Siktelsen er opprettholdt.

Politiet holder alltid tilbake noe viktig og avgjrende informasjon, som kun gjerningspersoner kan vite om.

S hvis TH ikke lyver, s kan det skyldes at han vet om mer aktivitet p AEHs telefon etter 09:16, og som han ikke kunne ha visst om dersom han ikke hadde vrt involvert i drapet p AEH?

Men det verste med dagens nyheter er at politiet ikke etterlyser biltrafikk etter 09:16 eller 10:07. Begge de uidentifiserte bilobservasjonene er fr TH angivelig kjrte til jobb.

Eller, skal man n begynne spinne p at kidnappere har sttt parkerte p gangveien og ventet p at TH skulle kjre til jobb? Uten at noen la merke til det.
Fetad: Kan det skyldes at politiet eventuelt har en teori om at AE ble angrepet og flyttet ut fra S4 og fraktet bort i bil fr 9.16, og at politiet har en teori om at personen(e) som var igjen i S4 frem til 10.07 (eller senere) forflyttet seg vekk fra S4 til fots og ikke i bil?

Det ble sagt i en av videoene eller artiklene publisert i gr, at politiet ikke har videoopptak av bilen/bilenes ferd fra S4, og at det er flere perioder fra forsvinningsdagen at det videokameraet ikke tok opptak. Dette kan kanskje eventuelt skyldes at videokameraene ikke filmet aktivt da. Det sto noe slik som at kameraene ble aktivitert av sensorer som registrerte bevegelser i nrheten av der kameraene er plassert. Snn sett er det kun tilfeldig at kameraene var aktivert og filmet bilkjringen p gangveien like fr 8 og like fr 9.

Kanskje var det den bilen som vi kan se p parkeringsplassen (ganske nrt videokameraet) i et av opptakene, som sensorutlste videokameraet slik at det begynte ta filmopptak akkurat p den tiden p morgenen?
Se her:
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
02.00 -02.02 i denne videoen er det en bil nrt videokameraet der biler str parkert. Lys p denne bilen lyser ogs p de parkerte bilene der. Ser noen av dere hvilken bilmodell det er?
https://www.vgtv.no/video/207020/pol...mystiske-bilen
Den bilen, som ser gr-beige ut, kjrer litt frem fr den rygger.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 02:47.
Citera
2020-10-22, 02:32
Medlem
Citat:
Enig med deg. Det er ikke opplyst tidspunkt for nr datteren svarte p den sms-en. Men det kan kanskje ha vrt fr kl 10 en gang.

"AE meddelte til et familiemedlem p sms kl 9.10 at hun utsatte (sin avreise til(?)) hytteturen og at hun tilbd seg sitte barnevakt den kvelden. Dette familiemedlemmet sendte senere et svar til AE p sms, som ikke ble besvart av AE."
Familien har jo uansett snakket sammen fra begynnelsen. Den frste natten p hotell, ble det sikkert snakket mye om telefonsamtaler og SMSer i hytt og pine. Ikke rart det gr i surr...

Det du drmte, om en mte huske langt tilbake i tid, er ikke s langt bort i natten
Citera
2020-10-22, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Familien har jo uansett snakket sammen fra begynnelsen. Den frste natten p hotell, ble det sikkert snakket mye om telefonsamtaler og SMSer i hytt og pine. Ikke rart det gr i surr...

Det du drmte, om en mte huske langt tilbake i tid, er ikke s langt bort i natten
Takk! Enig med deg i det du skrev Jeg synes at det er veldig forstelig ikke greie huske alle detaljer og misforst informasjon som kan ha blitt formidlet p en uklar mte. Og med tanke p hvilken situasjon TH og nrmeste familie var i (jeg tenker p ting som sjokk, redsel, frykt, fortvilelse, traumatisk m.m.); s er det enda mer forstelig at man ikke greier huske alt korrekt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 02:42.
Citera
2020-10-22, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hva mener du da om samtaler og sms etter samtalen med lnn MB. Forsvant hun ut dren ca 9? Da er straks barna involvert for f produsert alibiet. Er det virkelig snn. Da m jeg svelge et par kameler.

Eller sto 08:56 avsltt og mrk p tunet og ventet. Kan ha blitt tatt inn i garasjen. Men det ville hund og AE hrt.

Jeg mener vi ser nr bil og mannskap kommer og aktivitet rundt bilen. Men den kan fortsatt st der en stund. Blir hun drept rett etter samtale med lnn, s gr det jo noen minutter med rase ned trappen og grise til toalettet i gangen og pakke henne inn.

Jeg tror ikke barna er involvert i alibiet. Samtalen til TEH kan ha gtt til svarer, og TEH kan ha blitt presset til lyve i ettertid. I det tredje avhret 10 dager etter AEH forsvant, fortalte han det han skulle si.

Samtalen til HBB1 ble brutt etter 3 sekunder. Hvem som helst kan ha foretatt den oppringingen. HHB1 har ikke noe behov for lyve, verken om oppringinger eller sms'er.

Jeg tror samtalen med lnn er forfalsket p ett eller annet vis. At Lnn er blitt presset eller truet til lyve. Eventuelt er medhjelper.

Jeg tror hun ble drept tidligere og fraktet vekk i lpet av natten.
Citera
2020-10-22, 02:52
Medlem
Citat:
Hva mener du da om samtaler og sms etter samtalen med lnn MB. Forsvant hun ut dren ca 9? Da er straks barna involvert for f produsert alibiet. Er det virkelig snn. Da m jeg svelge et par kameler.

Eller sto 08:56 avsltt og mrk p tunet og ventet. Kan ha blitt tatt inn i garasjen. Men det ville hund og AE hrt.

Jeg mener vi ser nr bil og mannskap kommer og aktivitet rundt bilen. Men den kan fortsatt st der en stund. Blir hun drept rett etter samtale med lnn, s gr det jo noen minutter med rase ned trappen og grise til toalettet i gangen og pakke henne inn.

Jeg synes ikke jeg ser noenting p disse videoene.

Men hvis dine observasjoner er riktige, tyder det p at AEH ble fraktet vekk fra S4 fr TH dro p jobb.

Det stemmer drlig med historien hans, og stemmer drlig med de angivelige telefonaktivitetene p AEHs telefon.
Citera
2020-10-22, 03:08
Medlem
Citat:
Takk! Enig med deg i det du skrev Jeg synes at det er veldig forstelig ikke greie huske alle detaljer og misforst informasjon som kan ha blitt formidlet p en uklar mte. Og med tanke p hvilken situasjon TH og nrmeste familie var i (jeg tenker p ting som sjokk, redsel, frykt, fortvilelse, traumatisk m.m.); s er det enda mer forstelig at man ikke greier huske alt korrekt.
Absolutt!
Jeg har sett p disse videoene idag, men skjnner ikke s mye av det jeg ser.
Det er jammen ikke lett se om det er kjrety.
Men n vet vi jo fra fr, at politiet har observert et kjrety (gr bil), som sto parkert ved andematplassen.
P videoene som ble publisert igr, s virker det nesten mer som signalisering, hvis man tenker seg at det i tillegg blir signalisert fra andre siden av vannet.
Citera
2020-10-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes ikke jeg ser noenting p disse videoene.

Men hvis dine observasjoner er riktige, tyder det p at AEH ble fraktet vekk fra S4 fr TH dro p jobb.

Det stemmer drlig med historien hans, og stemmer drlig med de angivelige telefonaktivitetene p AEHs telefon.
Du trenger ikke nistirre. Bruk videoen fra dagbladet. S zoomer du opp masse. Du ser litt over det du vil studere p en distansert mte. ynene fanger opp bevegelsene lettere. Vanskelig forklare
Citera
2020-10-22, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
N er det lenge siden jeg har fulgt nye nok med p denne trden, men m ta opp igjen noen teorier fra tidligere.

1)
Ved flge denne linken https://www.nrk.no/norge/denne-bilen...ant-1.15209701 ser dere en video verst i saken som har vrt diskutert en del her inne idag.
Det jeg lurer p er: str det virkelig ingenting i saken NRK har skrevet om det lyset som opplyser bilene nrmest i bildeutsnittet? Det er jo tydelig at det er en bil eller et transportmiddel (antagelig) som str og blinker tilbake til venstre for selve kameraet.
Hva tenker dere om dette?
I videoen av mannen med hette som ikke har meldt seg ser vi at han tar til venstre rett fr denne parkeringsplassen. Kan det vre den mannen som setter seg i en bil og s blinker med lysene p den over til den andre siden?

2)
Mannen med hette som ikke har meldt seg for politiet, han er jo fanget opp av overvkningskameraer gende fra nrheten av Futurum-omrdet og nesten helt fram til Hagen-huset. Er det virkelig slik at ingen tror denne er TH selv? Kan det vre en annen person som har forsikret seg om at TH har ankommet Futurum for s g hele veien til den parkeringsplassen nevnt i punkt 1 her, og s varsle en bil p den andre siden om at kysten er klar?

Dette er svrt analoge mter gi beskjeder p, men i vr digitale tid er det naturlig velge for noen som har tenkt beg en forbrytelse.

Jeg har forvrig lite eller ingen tro p at TH mangler digital kompetanse. Han har vrt en forretningsmann hele livet som er utdannet ingenir i bunnen, alts m han ha hatt befatning med svrt mange teknologiske grensesnitt og duppedingser. Noe annet er bare spryt og en beleilig unnskyldning han selv fant p og fortalte politiet nesten med en gang han hadde kontaktet dem den 31. oktober 2018.
Fetad: Det str ikke noe i artiklene om dette. S du ogs den bilen som lyste p de parkerte bilene? Se innlegg og link i nederste sitat:
Citat:
Noen her nevnte at det skinte lys p de bilene som str parkert. I videoen i linken, kan man i 2 sekunder se den bilen som lyser. Ser dere hvilken bilmodell det er? Bilen ser gr-beige ut.

Citat:
02.00 -02.02 i denne videoen er det en bil nrt videokameraet der biler str parkert. Lys p denne bilen lyser ogs p de parkerte bilene der. Ser noen av dere hvilken bilmodell det er?
https://www.vgtv.no/video/207020/pol...mystiske-bilen
Den bilen kjrer litt fremover, fr den rygger (i lpet av de 2 sekundene).
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 04:17.
Citera
2020-10-22, 06:27
Medlem
Var det ned denne gangveien AE pleide og ha sine morgenturer med valpen?
Citera
2020-10-22, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Var det ned denne gangveien AE pleide og ha sine morgenturer med valpen?
Jeg vet ikke om AE pleide g ned den gangveien p morgenlufteturene. Men det hres naturlig g ned den gangveien hvis man skal g tur rundt eller ved Langvannet fra S4. En nabo som bodde i en boligblokk der en bil kjrte over plenen p forsvinningsdagen, fortalte at AE hadde gtt forbi hans veranda en av de siste gangene han s henne. Men jeg vet ikke om hun var p tur med valpen da.

(28.09.19). "Den gr bilen. Dagbladet har vrt i kontakt med en nabo av ekteparet Hagen. Han nsker ikke st fram med navn, men sier han har vrt i avhr hos politiet. Der fortalte han blant annet om observasjon av en gr bil.

- Jeg irriterte meg over at biler kjrte p gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg s en gr kassevogn st parkert. Da den kjrte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for f tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjrt foran, over plenen, forteller naboen.
flge vitnet skal hendelsen ha funnet sted i tidsrommet som Hagen forsvant. Informasjonen om bilen er imidlertid vag. Han husker ikke hvilken modell eller hvilket kjennemerke bilen han observerte hadde.

Naboen forteller at han selv kjente 69-ringen som en god turkamerat. Han beskriver henne som en jordnr person og et hunde-menneske.

- Vi snakket mye sammen nr vi mttes p luftetur. En av de siste gangene jeg mtte henne, gikk hun forbi verandaen min. Jeg vinket til henne, og da fortalte hun at hun hadde ftt en ny valp, minnes naboen."

https://www.dagbladet.no/nyheter/jak...biler/71648182
Citat:

Anne-Elisabeth Hagen ble ofte sett p tur med hunden sin rundt Langvannet i morgentimene, men det er ikke kjent om hun gjorde det den 31. oktober

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...afer-melde-seg

Anne-Elisabeth Hagen var ofte se i nabolaget i morgentimene, p tur med hunden, iflge flere av naboer VG har snakket med. 68-ringen skal nylig ha ftt seg en valp av rasen Whippet. Enkelte opplyser at de relativt regelmessig observerte kvinnen, som har bodd i nabolaget siden tidlig p 1980-tallet, p morgentur rundt Langevannet mellom klokken 7 og 9.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...sikre-livstegn
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 07:13.
Citera
2020-10-22, 07:26
Medlem
Citat:
Det er jeg faktisk enig med deg i, og helt naturlig surre med hvorvidt sitater er fra SMS eller tlf. Men i dette tilfelle tror jeg det var en del av det vanntette alibiet. Legge fringer for nr AE ble drept.
Citera
2020-10-22, 07:35
Medlem
Citat:

Det er ikke sikkert det er s farlig hvis hun hadde hrt det, hun hadde nok ikke tenkt at det var noe spesielt alarmerende. Og den hunden kan jo ikke gjre en katt fortred, hva gjelder varsel og beskyttelse hadde et hamster gjort samme nytte. Ikke at den varsler uansett nr husets herre kommer inn dra, annet enn gjenkjennelse. Bare noen tanker😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in