• 934
  • 1334
  • 1384
  • 1433
  • 1434
  • 1435
  • 1484
  • 1534
  • 1934
2020-10-23, 00:15
Medlem
Kan någon svara på vad jättebebisen ville vinna på att publicera CBS-intervjun i förväg? Något av det mest pinsamma jag sett. Ska detta föreställa en ledare?

https://mobile.twitter.com/atrupar/s...00044105916417
2020-10-23, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
46 guvernörer har Florida haft totalt. 35 av dessa har varit demokrater.
Dessa hade all tid i världen att ändra på det du nu klagar på. Men icke.
Klassisk demokratisk voter supression.

Det är inte guvernören som avgör när deadline för registrering föreligger.
Sådant gör delstatens senat och högsta domstol.

Jag säger inte att demokraterna är änglar,men de har insett att politik handlar om addera nya väljare genom att bredda sitt valprogram. Republikanerna snävar in sig på allt färre,äldre,och vitare väljare. Därmed står aktuarietabellerna inte på deras sida då deras väljare just nu dör i Covid och inte heller vill se sitt expanded medicare försvinna. Speciellt inte i sunshine states som arizona och florida.

Idag är bara 24% av väljare medlemmar i det republikanska partiet. (partimedlemmar)
Och siffrorna pekar åt fel håll.
2020-10-23, 00:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Can Joe Biden be trusted?
https://eu.timesreporter.com/story/o...ed/5989539002/
2020-10-23, 00:19
Medlem
Skillys avatar
11 dagar kvar till clownen åker,

Och oddsen för clownen fortsätter stiga.
2020-10-23, 00:22
Medlem
Skillys avatar
Intressant att se hur oddsen blev bättre för clownen när det fejkade hunterbedrägeriet släpptes. Nu har utvecklingen vänt och den förbättringen snart helt utraderats.

Clownens tricks och fulspel verkar inte fungera så bra den här gången.
2020-10-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Det är mycket snack här om att Clinton förlorade för att hon var så oerhört hatad. Hon hade trots allt en hel del som talade för henne också, t.ex kunde hon bli den första kvinnliga presidenten i historien och hon hade betydligt mycket mer entusiasm på sina rallies än vad Biden haft under denna valrörelse.

Frågan är om Biden är en så mycket bättre kandidat? Ja, han är mer respekterad än Clinton men samtidigt framstår han som en svag, förvirrad halvdement 80åring. De som ogillade Clinton för att hon var en falsk, korrupt och elitistisk etablissemangspolitiker lär ju heller inte tilltalas av Biden. Om vi dessutom väger in att en röst på Biden troligen är röst på Kamala Harris så sjunker attraktiviteten ytterligare. Tror ni Kamala hade vunnit heads up mot Hillary om valet stod mellan dessa två? Det gör inte jag.

Min magkänsla är att de som röstade på Trump 2016 är mindre benägna att rösta annorlunda i år än de som röstade på Demokraterna. Trump har ju trots allt överpresterat sett till hur världen trodde det skulle gå om han vann valet. Det blev inget världskrig, ekonomin gick strålande fram tills corona. 54% upplever att de har det bättre idag jämfört med för fyra år sedan, trots pandemin.

Däremot tror jag att en liten del av de som 2016 röstade på Clinton väljer att att rösta på Trump i år, alternativt inte röstar alls, för att de blivit desillusionerade över riktningen det demokratiska partiet tagit. De ogillar de vänstertotalitära tendenserna som smugit sig in i partiet.
#Walkaway-rörelsen är ett exempel på det

Amerikaner gillar underdogs och media och big tech har sett till Trump framstår som en sådan trots att han är en sittande president.

Men man kan inte bortse från coronan. Om man ska se på en presidents period så måste man ju se vad som händer. Smittspridningen och antalet dödsfall ökar nu och Trump satt i intervjun med Leslie Stahl och sa att det hade vänt.

Så där har han ju ljugit hela tiden. Vilket så klart inte gynnar honom Men jag antar att han gör det för han har ingen aning om varför han är i det där vita huset.
2020-10-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
11 dagar kvar till clownen åker,

Och oddsen för clownen fortsätter stiga.
Ja jäklar. 2.90 för Trump på Unibet. Kan inte minnas när det var så högt sist.
2020-10-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja jäklar. 2.90 för Trump på Unibet. Kan inte minnas när det var så högt sist.

Väldigt mycket som tyder att Trump är rökt.
Extremt många har poströstat idag och vi vet att Trump har underminerat poströstandets validitet så att tro att den stora ökningen bortsett från Covid är att republikaner gör det som Trump försöker underminera låter högst osannolikt.
2020-10-23, 00:33
Medlem
Något har ju uppenbarligen hänt då alla spelbolag hade Trump som kom ikapp, för att sedan göra en tvärvändning och nu så ses chansen att Biden vinner väldigt stor.

Härligt, Nixter, Blueberrycupcake och alla andra dårar, era tårar ser vi framemot.
2020-10-23, 00:35
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men man kan inte bortse från coronan. Om man ska se på en presidents period så måste man ju se vad som händer. Smittspridningen och antalet dödsfall ökar nu och Trump satt i intervjun med Leslie Stahl och sa att det hade vänt.

Så där har han ju ljugit hela tiden. Vilket så klart inte gynnar honom Men jag antar att han gör det för han har ingen aning om varför han är i det där vita huset.

Visst kunde Trump hanterat Covid19 bättre men jag tror många inser att detta har drabbat hela världen och att jämförbara länder har ungefär samma situation. Jag tror fler människor är upprörda över lockdowns, tuffa restriktioner- som påverkar deras ekonomi och att skolor är stängda.
2020-10-23, 00:35
Medlem
Intressant också att efter allt grävande republikanerna har gjort för att smutskasta Biden så mäktade de endast med påhittade och kryddade berättelser om Hunter. Att sedan att Giuliani som är den som fört fram detta även är samma person som har så dåligt omdöme att han blir bortgjord av en Borat-sketch är hysteriskt kul.

FBI utreder ju om Giuliani har råkat bli lurad av ryss-propaganda.
2020-10-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Visst kunde Trump hanterat Covid19 bättre men jag tror många inser att detta har drabbat hela världen och att jämförbara länder har ungefär samma situation. Jag tror fler människor är upprörda över lockdowns, tuffa restriktioner- som påverkar deras ekonomi och att skolor är stängda.

Nej, jämförbara länder har inte fler än 200 000 döda människor. Faktum är att grannländer eller närliggande länder till Kina som både bor tätare intill varandra har klarat sig betydligt bättre än vad USA har gjort. Kolla Malaysia, Singapore, Japan, Sydkorea, Indonesien och så vidare.
Senast redigerad av babymamacita 2020-10-23 kl. 00:39.
  • 934
  • 1334
  • 1384
  • 1433
  • 1434
  • 1435
  • 1484
  • 1534
  • 1934

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto