2020-10-23, 06:09
Medlem
Biden erknde vldigt tydligt att oljan ska bort.

Trump; Will you remember that, Texas? Will you remember that Pennsylvania? Oklahoma? Ohio?

Ohio blir Trumps, likas Oklahoma. PA ser tight ut, men efter kvllens debatt lr siffrorna stiga fr Trump.
2020-10-23, 06:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Nate Silver r en grym twittrare. Kika in honom om ni inte redan har gjort det. Denna tweet fll mig srskilt p lppen:

https://twitter.com/NateSilver538/st...58871731830785

Den som tror att Trumps bas har kat med ~20 miljoner p 4 r mste g p tunga droger, eller heta Nixter. Jag har frvrigt inte uteslutit att Trump flyr landet...folk r liksom beredda p att st i k upp till 10 timmar p vissa stllen bara fr att f lgga sin rst.
Att han flyr landet har jag faktiskt inte tnkt p... Det vore ganska kul. Kanske det finns ngot Trump-hotell i ngot lmpligt land som han kan bostta sig i. Belize kanske? Trump och McAffee blir skert vnner p nolltid.

Men det spelar fr mig egentligen ingen roll var han tar vgen bara han blir maktls och man slipper hra om honom igen.

Jag insg just att vi tyvrr troligen kommer plgas av hans twitter s lnge han lever.
2020-10-23, 06:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Nate Silver r en grym twittrare. Kika in honom om ni inte redan har gjort det. Denna tweet fll mig srskilt p lppen:

https://twitter.com/NateSilver538/st...58871731830785

Den som tror att Trumps bas har kat med ~20 miljoner p 4 r mste g p tunga droger, eller heta Nixter. Jag har frvrigt inte uteslutit att Trump flyr landet...folk r liksom beredda p att st i k upp till 10 timmar p vissa stllen bara fr att f lgga sin rst.
Pminn mig, hur rtt hade han 2016?
2020-10-23, 06:15
Medlem
wwrs avatar
The Guardian gr en artikel om vad de kallar en "forskare" (dre) som sger sig ha loggat in p Trumps Twitter med lsenordet "maga2020".
https://amp.theguardian.com/us-news/...rcher-password

Jag tror de som hjlper presidenten med data har starkare lsenord. Bara den vanliga smutskastningen av Trump.

(Fast nr The Guardian publicerade det lsenord Assange givit dem i frtroende s ledde detta till att informatrer mrdades, har det hvdats.)

Det brukar g att logga in p @guardian med "fakenews" sgs det.
2020-10-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
The Guardian gr en artikel om vad de kallar en "forskare" (dre) som sger sig ha loggat in p Trumps Twitter med lsenordet "maga2020".
https://amp.theguardian.com/us-news/...rcher-password

Jag tror de som hjlper presidenten med data har starkare lsenord. Bara den vanliga smutskastningen av Trump.

(Fast nr The Guardian publicerade det lsenord Assange givit dem i frtroende s ledde detta till att informatrer mrdades, har det hvdats.)

Det brukar g att logga in p @guardian med "fakenews" sgs det.

TheGuardian r som vran DN - fake news rakt igenom. Ingen tidning att ta p allvar.

Tv-faktor-auktorisering visar att "forskaren" ljuger.
2020-10-23, 07:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Trump/clinton metoden?Trump ligger under i Wisconsin med dubbelsiffrigt.

Tar du diverse psykofarmaka?

(Ser fram emot att bli kallad fr kommunist,vnsterpack eller annat ad-hominem av dig)

Enligt vem, polls?
Tom enligt dina polls ligger han under "mindre" n 2016 och som vi vet hade dom fel.

Nu kommer ju ven polls som visar att Trump defacto leder Wisconsin, tror det kommer ut fler.
https://www.thetrafalgargroup.org/news/wi-pres-0820/
2020-10-23, 07:32
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Men Nixter din tomte.. du vet ju inte hur folk har rstat?

Du vet bara vilken partitillhrighet de angav nr de registrerade sig.
Dessutom redovisar du inte den grupp som inte angivit partitillhrighet.

Kort sagt.. du fattar noll och spekulerar p fabulerad frstelse.

Alla dina sm spekulationer blir drmed vrdelsa.

Du kommer att bli frvnad av valresultatet. Tillsammans med alla andra tomtar som hejar p clownen.

Trump support bland Republikaner r bland det starkaste ngonsin uppmtt. Du pstr att de i smyg inte gillar Trump. Good luck with that idea 🙂

...Som du kanske lst finns stora chanser att Trump tagit en strre andel latinorster i Florida, mycket pekar p detta. Dessa kan mycket riktigt vara registrerade Demokrater alt undecided. De ligger inte med i de redovisade siffrorna.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-23 kl. 07:40.
2020-10-23, 07:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Det r mycket snack hr om att Clinton frlorade fr att hon var s oerhrt hatad. Hon hade trots allt en hel del som talade fr henne ocks, t.ex kunde hon bli den frsta kvinnliga presidenten i historien och hon hade betydligt mycket mer entusiasm p sina rallies n vad Biden haft under denna valrrelse.

Frgan r om Biden r en s mycket bttre kandidat? Ja, han r mer respekterad n Clinton men samtidigt framstr han som en svag, frvirrad halvdement 80ring. De som ogillade Clinton fr att hon var en falsk, korrupt och elitistisk etablissemangspolitiker lr ju heller inte tilltalas av Biden. Om vi dessutom vger in att en rst p Biden troligen r rst p Kamala Harris s sjunker attraktiviteten ytterligare. Tror ni Kamala hade vunnit heads up mot Hillary om valet stod mellan dessa tv? Det gr inte jag.

Min magknsla r att de som rstade p Trump 2016 r mindre bengna att rsta annorlunda i r n de som rstade p Demokraterna. Trump har ju trots allt verpresterat sett till hur vrlden trodde det skulle g om han vann valet. Det blev inget vrldskrig, ekonomin gick strlande fram tills corona. 54% upplever att de har det bttre idag jmfrt med fr fyra r sedan, trots pandemin.

Dremot tror jag att en liten del av de som 2016 rstade p Clinton vljer att att rsta p Trump i r, alternativt inte rstar alls, fr att de blivit desillusionerade ver riktningen det demokratiska partiet tagit. De ogillar de vnstertotalitra tendenserna som smugit sig in i partiet.
#Walkaway-rrelsen r ett exempel p det

Amerikaner gillar underdogs och media och big tech har sett till Trump framstr som en sdan trots att han r en sittande president.

En mycket bra analys, ven exakt detta vi ser hnda just nu dr rsterna brjat redovisas. Media och polls vljer dock att inte rapportera kring det.

Trump gjorde fr vrigt mycket bra intryck i debatten inatt.
2020-10-23, 07:49
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Att han flyr landet har jag faktiskt inte tnkt p... Det vore ganska kul. Kanske det finns ngot Trump-hotell i ngot lmpligt land som han kan bostta sig i. Belize kanske? Trump och McAffee blir skert vnner p nolltid.

Men det spelar fr mig egentligen ingen roll var han tar vgen bara han blir maktls och man slipper hra om honom igen.

Jag insg just att vi tyvrr troligen kommer plgas av hans twitter
s lnge han lever.
Hans husse fixar nog en datja i Sotji t han, full med ryska horor. Det blir fint. S slipper han bli utlmnad till amerikanska domstolar
2020-10-23, 07:57
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Skerligen.
Har ocks ftt knslan av att Obama triggar Trump vldigt mycket, ingen kan vl glmma det ljliga Trump hll p med nr han konspirerade kring att Obama inte r fdd i USA. Ska bli kul att se hur Trump agerar i nattens debatt.

Och hans mycket underliga svammel efter hans besk hos Obama
Den politiska vrldsmstaren Humle i ett av sina mest lysande uttalanden.
I dont want to speak for him, but I believe he wouldve gone to war with North Korea.
I think he was ready to go to war.
In fact he told me he was so close to starting a big war with North Korea,
2020-10-23, 07:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hans husse fixar nog en datja i Sotji t han, full med ryska horor. Det blir fint. S slipper han bli utlmnad till amerikanska domstolar

Kan han sitta bredvid Snowden med en stnkare och prata konspirationer och deep state
2020-10-23, 08:09
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mnga vljer trots allt att rsta p Republikanerna fr att Trumps politik till viss del varit bra fr dem.
Amerikanerna rstar inte p en vrldsledande utan p en president fr USA.
Vi som inte lever i USA kan frfasas ver att Trump r dlig fr oss och vrlden medan amerikanerna bara vill ha det bra sjlva.

Jag tror inte Trumps politik r s dlig fr USA, men Trump sjlv r en usel person och drmed en usel president.
Du kan allts inte skilja sak frn person. Om Trumps politik r bra fr amerikanerna spelar det ingen roll om hans personlighet r tilltalande eller ej. Det finns mnga exempel genom historien p briljanta ledare som varit burdusa, otrevliga, sura och hnfulla.

Att vara otrevlig r inte detsamma som att vara inkompetent. Och att vara trevlig r inte detsamma som att vara kompetent. Titta p Obama. Alla lskar hans personlighet men kan inte sga ngot om vad han stadkom, frutom Obamacare som gjort sjukvrden svindyr fr lg- och medelinkomsttagare. I vrigt nada. P 8 r.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in