Citat:
Helt rtt. Att det tightas till r p grund av att ldre polls frsvinner ur modellen, ja.
Sen r det ven shr att om Biden leder med 9-10% s r en inte obetydlig andel av dom vljarna Biden nu har ganska konservativa i sin grundideologi och har skert rstat GOP mnga gnger. En del av dom kommer skerligen "hitta tillbaka hem". Simply put: det r extremt svrt att vinna med 10% i ett s polariserat politiskt klimat. (Detta r frsts inte ett dligt tecken fr Biden, tvrtom).
Dave Wasserman, tidigare p 538 och vl vrd att flja, skriver idag p twitter ang hur lget ser ut, jag verstter:
1) Bidens ledning (52-43) r strre och mer stabil n Clintons 2016
2) frre undecided/3rd party voters jmf med 2016
3) Polls p distriktsniv (vilket var det stora tecknet fr problem fr Clinton) stdjer/backar upp nationella och delstatspollsen resultat
Han lgger ocks till
"Virtually none of this assessment has anything to do with early turnout data, which tells us next to nothing about the vote preferences of the final electorate"
Sen r det ven shr att om Biden leder med 9-10% s r en inte obetydlig andel av dom vljarna Biden nu har ganska konservativa i sin grundideologi och har skert rstat GOP mnga gnger. En del av dom kommer skerligen "hitta tillbaka hem". Simply put: det r extremt svrt att vinna med 10% i ett s polariserat politiskt klimat. (Detta r frsts inte ett dligt tecken fr Biden, tvrtom).
Dave Wasserman, tidigare p 538 och vl vrd att flja, skriver idag p twitter ang hur lget ser ut, jag verstter:
1) Bidens ledning (52-43) r strre och mer stabil n Clintons 2016
2) frre undecided/3rd party voters jmf med 2016
3) Polls p distriktsniv (vilket var det stora tecknet fr problem fr Clinton) stdjer/backar upp nationella och delstatspollsen resultat
Han lgger ocks till
"Virtually none of this assessment has anything to do with early turnout data, which tells us next to nothing about the vote preferences of the final electorate"
Hller med om att 9-10% verkar vara typ max vad Biden kan dra ifrn. Kanske hade kunnat bli ngra procent mer om han varit en bttre och mer karismatisk kandidat. Tror det blir vldigt svrt fr Trump att verprestera lika mycket som frra gngen med tanke p de tre punkterna du listar och ven om han gr det rcker det nd inte.
Ska bli spnnande att se hur som helst. Jag sitter borta i Asien s jag kan stta mig ner med morgonkaffet och flja nr valresultaten brjar ramla in till skillnad frn stackare i Sverige som fr sitta uppe hela natten.