Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
TH sier den l p feil side av bordet. Hans logikk tilsier da at han umulig kan st bak fordi han vet hvilken side telefonen skal ligge. Tft regime i familien. Ingen utenforstende kidnappere har vrt p ferde i sv. Det er helt sikkert.
Telefonen l p et bord der den pleide ligge, men p en side av bordet der AE ikke brukte legge den. Hva er mest sannsynlig av disse alternativene?:
1) Hvis TH eller noen andre i nr familie er medskyldige, og de nsket f det til se ut som at det var fremmede GM, tenker jeg at det ville vrt logisk legge AEs mobil p et helt annet sted enn p det bordet (f.eks p et helt annet rom enn det rommet der det bordet er).
2) Hvis GM ikke er TH eller noen i nr familie, og GM nsket mistenkeliggjre TH/nr familie, ville det vre logisk av GM legge AEs mobil p rett bord. Hvor AEs mobil brukte ligge, kan GM eventuelt ha ftt greie p ved overvke huset i S4 eller ved beske huset (som "drselger" eller som hndtverker p befaring el.l.).
3) Noen vil kanskje foresl det alternativet at TH eller nr familie er medskyldige og at den/de ved en feiltakelse la AEs mobil p det bordet. Det hres usannsynlig ut for meg at en slik tabbe kan ha skjedd i en forbrytelse som var planlagt i lang tid.
Jeg synes at 2) hres sannsynlig ut, og at det er usannsynlig at 1) TH/nr familie er medskyldige og 3) er usannsynlig.