2020-10-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Etter hva jeg har hrt s solgte AE huset etter sine foreldre og brukte pengene p familie og ferie for mannen hennes var for gnien til det.

Det stemmer med det inntrykket jeg har ftt ogs.

Og det betyr at Tom Hagen ikke har oppfylt sin forsrgerplikt i henhold til ektepakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Du har nok rett i det, selv om det trengs, og det er tydeligvis ikke mangel p lrere her😉 For snu litt p det, s lrer man seg litt av hvert om hvordan angivelige voksne mennesker tenker, resonnerer, uttrykker og oppfrer seg. Jeg husker ikke hvem, men en bruker sa til en annen at hn heller ville hatt en kronisk smertesykdom eller bli blind, enn vre det mennesket. Jeg ser sjeldent s grov sjikane utfrt av voksne, "modne" mennesker, bortsett fra voldsvenstre da.
Som f.eks hvordan noen kan f seg til forsvare den ektepakten p alle mulige mter (eller p noen som helst mte) er utenfor min fatteevne, rett og slett. Men de har vel sine grunner. Selv om vi tar bort hele "hendelsen", AEH er i live og skilsmisse er igang. Ville de samme sagt at ektepakten er "uproblematisk" da?
Noen ganger fles det som at halve forumet bestr av snne grne kvinnfolk som forelsker seg i det verste av det verste bak murene. Jeg mener ha lest at til og med Stykke-Madsen er blitt gift? Bare det tenne p snt og sende kjrlighetsbrev til ham etter hva han gjorde med KW er det rene vanvidd... faktisk gifte seg med ham? Nei, det er for meg like uforstelig som de som forsvarer ektepakten til Hagen her. Men det var vel aldri meningen at menn skulle forst seg p kvinner

Tragisk at noen i det hele tatt, kvinner og eller menn, vil forsvare en grovt urettferdig ektepakt. De m ha problemer med forst de alvorlige flelsesmessige og sosiale konsekvensene grov konomisk undertrykkelse m ha pfrt bde AEH og barna.

Det er nok ikke bare menn som sliter med forst eller forsvare de kvinner som skriver romantiske brev til Peter Madsen. Er nok minst 99,9999 % av kvinnene som fordmmer Madsens nye kone. Hun m vre gal, tenker jeg. Og hper av hensyn til allmennhetens trygghet at han aldri noensinne vil slippe utenfor fengselsmurene mer.

Kan hende det er noe i sammenligningen du nevner, de kvinnene som forsvarer Hagens ektepakt er av noenlunde samme ulla som hun som giftet seg med Peter Madsen.
Citera
2020-10-26, 20:36
Medlem
Tilbake til personen TH og hans motiv.
Hele sitt liv fra han var liten hadde han hatt en business plan. Skilsmissen inngr ikke i hans business plan. Den er helt uaktuelt.
Skilsmisse gir ham frykt .Frykten for miste imperium og makt over.. kone. Frykten gir ham lavere selvbilde og selvtillit.
TH hater sin egen frykt. Hater den som gir ham trussel. Hater AEH.
Han har et sterk behov for bli kvitt hodepinen. Han vil sette en stor strekk over. Et punktum.
Han eier ikke skyldflelse..og mener det er urettferdig bli fra tatt.
Med sterk behov beskytte seg selv og tro p
at han er smartere enn andre planter han drappsplanen i sitt sykelige hodet
Citera
2020-10-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg synes det hres logisk ut s lenge AE ikke har noen formue, pengene er iallefall brukt opp.

Helt greit!
Men det at du mener det hres logisk ut, bidrar ikke til bekrefte ryktet.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-26 kl. 20:56.
Citera
2020-10-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Helt greit!
Men det at du mener det hres logisk ut, bidrar ikke til bekrefte ryktet.
Det bidrar i aller hyeste grad til bekrefte det. Hva mer vil du ha? At hun kommer p natten til deg og forteller deg det?
Senast redigerad av Ittno 2020-10-26 kl. 21:26.
Citera
2020-10-26, 21:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Tilbake til personen TH og hans motiv.
Hele sitt liv fra han var liten hadde han hatt en business plan. Skilsmissen inngr ikke i hans business plan. Den er helt uaktuelt.
Skilsmisse gir ham frykt .Frykten for miste imperium og makt over.. kone. Frykten gir ham lavere selvbilde og selvtillit.
TH hater sin egen frykt. Hater den som gir ham trussel. Hater AEH.
Han har et sterk behov for bli kvitt hodepinen. Han vil sette en stor strekk over. Et punktum.
Han eier ikke skyldflelse..og mener det er urettferdig bli fra tatt.
Med sterk behov beskytte seg selv og tro p
at han er smartere enn andre planter han drappsplanen i sitt sykelige hodet
Hvorfor stoppet du? Hvordan utfrte han masterplanen sin?
Citera
2020-10-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har nok sovnet i timen, har du glemt hndverkerne som jobbet, bde utenfor og inni huset fra sensommeren til 25. oktober, alts 5 dager fr forsvinningsdagen.

Det var ingen hndverkere inne i huset, kun en bekjent som hadde jobbet for dem tidligere som fikk oppdraget til slutt.
Finner du glede i provosere alt og alle og spre halvsannheter?
Citera
2020-10-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det ble vanskelig for TT bortforklare n. Og mere skal det komme. Bl.a. fra dagbkene.

Sprsmlet om notatbkene til TH kan illustrere at flere ting skurrer.

TH skal vre en systematiker av rang og har jobbet etter egne systemer og notatbker gjennom hele 40 r.
Men samtidig ser det ut til mangle flere notatbker nr politiet har bedt om innsyn i alle.

En systematiker som styres av systemer burde vel ogs ha et system p hvor alle notatbkene er.
Men politiet har lett etter notatbkene hjemme hos ham, p hytta og p arbeidsplassen.

Det virker i grunnen ganske tvilsomt at TH ikke vet hvor de er.
At TH har kontroll p notatbkene avslrer kanskje det kravet han kom med sist uke.

Da krevde TH f utlevert de notatbkene som er funnet og beslaglagt.
Begrunnelsen? Han m ha de fordi de er et viktig verkty for ham og hans forretningsdrift

TH har neppe rotet bort noen notatbker.
Senast redigerad av Jayce 2020-10-26 kl. 21:30.
Citera
2020-10-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja er det ikke pfallende at de nye opplysningene som ble publisert av RB i helgen forbigs i stillhet:
Hehe.

Ett sprsml: Husker jeg feil eller ikke: Holden ble intervjuet av TV og var litt lamsltt etter fengslingen av TH. Han mente motivet virket skt og Holden sa at motivet var langt tilbake i tid og derfor et usannsynlig drapsmotiv. (Tror neppe Politiet har gitt Holden og co. all informasjonen, s det er sagt)

Da tenker jeg ryktene om at AEH og broren til TH er en mulighet. Og at det ble laget en ekstrem ufordelaktig ektepakt i kjlvannet av dette. Men jeg er ingen insider i saken. Kan ogs vre andre skitne ting TH har gjort tilbake i tid, som AEH har truet med snakke om ifbm. et skilsmisseoppgjr.
Citera
2020-10-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Sprsmlet om notatbkene til TH kan illustrere at flere ting skurrer.

TH skal vre en systematiker av rang og har jobbet etter egne systemer og notatbker gjennom hele 40 r.
Men samtidig ser det ut til mangle flere notatbker nr politiet har bedt om innsyn i alle.

En systematiker som styres av systemer burde vel ogs ha et system p hvor alle notatbkene er.
Men politiet har lett etter notatbkene hjemme hos ham, p hytta og p arbeidsplassen.

Det virker i grunnen ganske tvilsomt at TH ikke vet hvor de er.
At TH har kontroll p notatbkene avslrer kanskje det kravet han kom med sist uke.

Da krevde TH f utlevert de notatbkene som er funnet og beslaglagt.
Begrunnelsen? Han m ha de fordi de er et viktig verkty for ham og hans forretningsdrift

TH har neppe rotet bort noen notatbker.
Jeg tror de kan vre tilintetgjort. Som AE. Han tar ingen sjanser.
Citera
2020-10-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Det var ingen hndverkere inne i huset, kun en bekjent som hadde jobbet for dem tidligere som fikk oppdraget til slutt.
Er du sikker p at det var kun 1 person som utfrte vedlikeholdsarbeid inne i huset i S4 i den perioden frem til 25.10.2018? I hvilken artikkel fremkommer i s fall det?
"Flere kilder fra nrmiljet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider bde p fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

Fra Havhest sitt innlegg: "I tillegg til informasjonen om hndverkerne som fikk jobben (og andre hndverkere fra nromrdet, f.eks. elektrikeren)."

Jeg forstr det slik at dette med at en maler de hadde brukt fr fikk oppdraget, gjaldt i alle fall noe av det utvendige arbeidet p huset i S4 (og kanskje ogs det innvendige arbeidet?).
Oppdraget: Se tekst fra annonsen p Mitt anbud i nederste sitat.

Fra nederste sitat: "Hndverkeren som VG har vrt i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle f oppdraget, men s sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og hpet p godvr slik at arbeidet kunne bli ferdig."

Fra Legokatt sitt innlegg som jeg linket til: "(15) Aftenposten - 11.01.2020
En hndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-ringen selv.
"Arbeiderne sluttfrte arbeidet 25. oktober, alts f dager fr Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhr allerede den frste uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Elektrikeren gjorde avtalen med AE 2 uker fr den 31.10.
" Nr jeg har ringt til henne, s har hun jo pleid ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar

Resten av Legokatt sitt innlegg finnes her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Fra samme artikkel: "Stor aktivitet rundt huset fr forsvinningen.
Flere kilder fra nrmiljet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider bde p fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, i alle fall minst like mye som venninner m.fl. uttaler seg om saken.

Vi kan jo underske om noen av hndverkerne er uenig...

N nr vi er kommet til oktober 2020, s fr vi hpe, at ogs de hndverkerne som var p befaring p sensommeren 2018, endelig er avhrt. Det var de ikke sist media underskte.
P det tidspunktet (i sitatene nedenfor), var det bare hndverkerne som fikkjobben, som hadde blitt avhrt.
Jeg husker ikke nr brevet til datteren ble skrevet, men iflge henne hadde disse fremdeles ikke blitt avhrt.

Nedenfor er det dokumentert informasjon om hndverkerne som var p befaring i S4 p sensommeren 2018.
I tillegg til informasjonen om hndverkerne som fikk jobben (og andre hndverkere fra nromrdet, f.eks. elektrikeren).
Noen har heldigvis tatt seg bryet med sitere artiklene her i trden, som har blitt publisert om saken, fr VG la disse bak betalingsmur. Disse bekrefter bl.a. det som er sitert ifra "brevet fra datteren".
Artiklene fra NRK og Aftenposten er fremdeles pne.

"Hndverkere p befaring tok bilder av Hagens hus"

"VG mter mannen i Lrenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vrt i kontakt med politiet om opplysningene som han n forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var p befaringen har vrt i avhr"

"en skjermdump av foresprselen som hndverkerne sitter p, viser at Anne-Elisabeth Hagen ville ha en utvendig vask av huset, maling av muren i frste etasje og beising av andre etasje."

" Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om utbedre taket og male et nringsbygg som familien eide i Lrenskog. Det var ogs andre hndverkerbedrifter p befaring, sier en av de ansatte i firmaet."

"Iflge NRK, var det et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap p taket og i oppkjrselen hos ekteparet frem til 25. oktober i fjor, seks dager fr 68-ringen forsvant."

" Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien p forhnd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som p generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn p befaring."

"Jeg kan si at vi har avhrt en rekke personer i denne saken i nromrdet folk som har hatt tilknytning til eiendommen p en eller annen mte. Hvem vi har avhrt gr vi ikke inn p, svarer Berge"

" Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer p befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til inspisere huset og eiendommen."

"Hun var alene hjemme da vi var der, en hyggelig, jordnr og snakkesalig dame, sier en ansatt i firmaet til VG."

*https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-av-hagens-hus

Men det strste sjokket var nr en entreprenr stod frem i VG og sa at han hadde vrt p befaring gjennom Mitt anbud og Finn.no og han hadde IKKE vrt i avhr eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med? Dette var jo det frste min far sa i mtene med politiet. Det var jo dette min mann ogs hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 rene han hadde kjent oss. At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.

Kilde: datterens brev

"I dagene fr Anne-Elisabeth Hagen ble bortfrt, arbeidet det et innleid renhold- og vedlikeholdsselskap p taket og i oppkjrselen til ekteparets hus p Fjellhamar i Lrenskog kommune."

"NRK fr bekreftet at selskapet arbeidet p stedet frem til 25. oktober. Dette er i den samme perioden som politiet mistenker at Anne-Elisabeth, boligen og arbeidsstedet til Tom Hagen kan ha blitt holdt under oppsyn."

https://www.nrk.no/norge/vedlikehold...hor-1.14376407

"Aftenposten beskte fredag firmaet som drev vedlikeholdsarbeid p huset i fjor hst, men hverken daglig leder eller ansatte ville kommentere saken. De avviste ogs svare p sprsml om hvorvidt de hadde vrt til avhr. Heller ikke Brske nsker svare p sprsml om dette."

"Flere kilder fra nrmiljet opplyser at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider bde p fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

"19. november i fjor var det satt opp stillaser rundt bygget, og det sto en lang stige fra bakken og opp til en balkong i 2. etasje p den siden som vender ut mot det lille vannet like nedenfor. Naboer opplyser at disse er blitt brukt av et vedlikeholdsfirma som blant annet renset taket og fasaden p bygget."

https://www.aftenposten.no/norge/i/L...orsvinningssak

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
30. juli 2018 la AE ut en annonse p Mitt anbud: Malejobb 2 etasjes hus mur og tre. Vil gjrne ha tilbud p utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis 2. etg. Enebolig i Lrenskog.

Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om utbedre taket og male et nringsbygg som familien eide i Lrenskog.

Hndverkeren som VG har vrt i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle f oppdraget, men s sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og hpet p godvr slik at arbeidet kunne bli ferdig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-av-hagens-hus

Et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap var p taket og i oppkjrselen hos ekteparet frem til 25. oktober 2018.

Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med? Dette var jo det frste min far sa i mtene med politiet. Det var jo dette min mann ogs hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 rene han hadde kjent oss. At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
https://www.dagbladet.no/nyheter/hag...hjelp/72548199

Slikt hndtverker-arbeid kan vel ofte ta lengre tid enn beregnet, og ingen kunne kanskje lang tid fr 25.10.2018 vite akkurat nr dette arbeidet kom til vre ferdig? Kanskje GM gikk og ventet p at dette arbeidet skulle bli ferdig (da det ville vrt ugunstig for GM med hndtverkere p eiendommen under GMs utfrelse av forbrytelsen mot AE), og kanskje datoen for forbrytelsen ikke var bestemt s veldig lang tid i forveien?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-26 kl. 22:16.
Citera
2020-10-26, 21:49
Medlem
Det er om AE-saken p sted Norge n.
Citera
2020-10-26, 21:49
Medlem
Legokatts avatar
Puslespillbrikke

TH, en eldre person, har notatbker der han skriver ned sine tanker. Er kjent for vre systematiker.

1. Kan ha rotet bort noen notatbker = m vre skyldig i drap (kan ha skrevet ned deler masterplanen sin der / smart skrive dette ned)

2. TH har skrevet ned detaljer om familien / AEH som han ikke nsker skal komme frem / forretningshemmeligheter

3. Annen naturlig forklaring / VG lager sak i Vg-stil

Alt kan holdes pent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in