Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Telefonen l p et bord der den pleide ligge, men p en side av bordet der AE ikke brukte legge den. Hva er mest sannsynlig av disse alternativene?:
1) Hvis TH eller noen andre i nr familie er medskyldige, og de nsket f det til se ut som at det var fremmede GM, tenker jeg at det ville vrt logisk legge AEs mobil p et helt annet sted enn p det bordet (f.eks p et helt annet rom enn det rommet der det bordet er).
2) Hvis GM ikke er TH eller noen i nr familie, og GM nsket mistenkeliggjre TH/nr familie, ville det vre logisk av GM legge AEs mobil p rett bord. Hvor AEs mobil brukte ligge, kan GM eventuelt ha ftt greie p ved overvke huset i S4 eller ved beske huset (som "drselger" eller som hndtverker p befaring el.l.).
3) Noen vil kanskje foresl det alternativet at TH eller nr familie er medskyldige og at den/de ved en feiltakelse la AEs mobil p det bordet. Det hres usannsynlig ut for meg at en slik tabbe kan ha skjedd i en forbrytelse som var planlagt i lang tid.

Jeg synes at 2) hres sannsynlig ut, og at 1) og 3) hres usannsynlig ut.
Jeg tror vi gjr svaret enkelt: GM visste ikke om helseappen. Det var meningen at telefonen skulle ligge der den alltid hadde vrt, slik at det skulle se ut som om AE hadde lagt den der selv. GM hadde ikke regnet med at politiet kunne finne ut at den hadde vrt med p et trappefall.
Citera
2020-10-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Jeg tror vi gjr svaret enkelt: GM visste ikke om helseappen. Det var meningen at telefonen skulle ligge der den alltid hadde vrt, slik at det skulle se ut som om AE hadde lagt den der selv. GM hadde ikke regnet med at politiet kunne finne ut at den hadde vrt med p et trappefall.
Tenker du dette ut fra en teori om at TH er skyldig? I s fall: Hvorfor sa han da til politiet at AE ikke kan ha lagt mobilen der fordi den l p feil side av bordet?
Citera
2020-10-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
N eksisterer det vel ikke noen ukjente kidnappere som vasker vekk blodspor og stager et nytt sted for forvirre.

Har ftt en del interessant ny info om saken p PM som jeg ikke kommer til dele her for da vil hyenene fra TT kaste seg over meg og bortforklare alt som vissvass.

Trist at de gode diskusjonene med ny informasjon n bare finnes p PM. Jeg skulle gjerne sett flere gode refleksjoner og mer informasjon her. Vi vet for lite til kunne gi et riktigere bilde, og nr krybben er tom, bites hestene .Srlig havhestene.
Citera
2020-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
I s fall: Hvorfor sa han da til politiet at AE ikke kan ha lagt mobilen der fordi den l p feil side av bordet?

For indikere at det mtte ha vrt noen andre. At dette skulle bevise noe. Dette er alts et lite bord. Om mobilen ligger litt til hyre p et lite bord eller litt til venstre, er neppe noe mange ville ha vektlagt.
Citera
2020-10-26, 23:04
Medlem
Citat:
Tenker du dette ut fra en teori om at TH er skyldig? I s fall: Hvorfor sa han da til politiet at AE ikke kan ha lagt mobilen der fordi den l p feil side av bordet?

Fordi han har en lei tendens til fortelle sannheten, forkledd som lgn. Maks villedning.
Citera
2020-10-26, 23:08
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
For indikere at det mtte ha vrt noen andre. At dette skulle bevise noe. Dette er alts et lite bord. Om mobilen ligger litt til hyre p et lite bord eller litt til venstre, er neppe noe mange ville ha vektlagt.
Se innlegg fra Ptahhotep som skrev: "Det var meningen at telefonen skulle ligge der den alltid hadde vrt, slik at det skulle se ut som om AE hadde lagt den der selv".
Det du skrev, "For indikere at det mtte ha vrt noen andre. At dette skulle bevise noe." er noe helt annet enn det som Ptahhotep skrev, og det du skrev er ikke et logisk svar p det som jeg spurte Ptahhotep om.
Citera
2020-10-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
HKR spekulerte tvert i mot i en kjent relasjon. Hun ga et eksempel p at det kunne vre en kjent relasjon, men som hittil er ukjent i etterforskningen. Dette er hva HKR sa p sted Norge p TV2 i kveld:
I drapssaker s er det som regel en relasjon mellom gjerningsperson og offer. Det kan vre en stabil relasjon over tid, men det kan ogs vre en veldig tynn relasjonstrd.

Og hvis vi da foretar oss det tankeeksperimentet at det er en relasjon som hittil er ukjent i etterforskningen da nrmer jeg meg litt det svaret, fordi hvis det da finnes noen som sitter p de helt essensielle opplysningene, s kan det faktisk hende at de ikke blir motivert av 10 millioner kroner i dusr fordi det vil samtidig bety fengsel og lang straff.

Premisset er feil.

Dette er ikke en drapssak. HKR har som JLH for lang tid som politi og ptalemakt.

Mediene m sprre radikale folk som evner tenke sjl.

Det har politiet i liten grad gjort. De har i stedet tenkt helt tradisjonelt; det er ektemannen som er den skyldige.
Citera
2020-10-26, 23:10
Medlem
Citat:
Trist at de gode diskusjonene med ny informasjon n bare finnes p PM. Jeg skulle gjerne sett flere gode refleksjoner og mer informasjon her. Vi vet for lite til kunne gi et riktigere bilde, og nr krybben er tom, bites hestene .Srlig havhestene.
Hvorfor skrive at du har ftt intresssnt info nr du ikke vil dele alikevel pga en person her inne ? Da kan vel du bare Holde det for deg selv da 🤔
Citera
2020-10-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Premisset er feil.

Dette er ikke en drapssak. HKR har som JLH for lang tid som politi og ptalemakt.

Mediene m sprre radikale folk som evner tenke sjl.

Det har politiet i liten grad gjort. De har i stedet tenkt helt tradisjonelt; det er ektemannen som er den skyldige.

...og den skyldige er?
Citera
2020-10-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Beklager, hvis jeg har vrt uklar.
Det jeg mener, er at dette fortsatt er et rykte. Et rykte blir ikke til et faktum, selv om ti personer oppfatter utsagnet logisk, og deretter bidrar til spre dette ryktet.
Sugar-Daddy startet jo kommentaren med "Etter hva jeg har hrt...."
Helt ok👍 Ser n at siste ektepakt ble undertegnet 4 dager fr julaften, ikke julaften. Bjrn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten fra 1993 som gjorde at hun kunne mistet hjemmet sitt. Men han hadde ikke noen samvittighetskvaler ved sette opp den frste ektepakten. Det er noe merke seg, for den var jaggu ikke stort bedre. Og hvem er de vitnene som underskrev? De m jo ha vrt helt nedsndd.
Mht dele p utgifter: en ektemann som krever en kontrakt underskrevet fire dager fr jul, som krever at kona skal tjene egne penger fra yngste barnet er 18 r, (selv om hun sikkert ikke hadde noe i mot jobbe, det er noe med fornedrelsen at det skulle vre i en ektepakt) og alt det andre nedbrytende i den, ogs er troendes til kreve at hun bidrar til felles utgifter nr hun er i jobb. For meg er det ikke fri fantasi, men noe jeg ser p som meget sannsynlig. Jeg tror vi vil hre mer om at hun mtte dele 50/50 p strmregninger og andre felles regninger. Vi har sett rsinntekten hennes. Det kan vre en del utgifter ved ha hus. Jeg tror hun har hatt det trangt konomisk. Politiet har nok ftt en del vitneml p det.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-27 kl. 00:03.
Citera
2020-10-26, 23:29
Medlem
Citat:
...og den skyldige er?

Du spr en tilfeldig tilskuer.

Det er slikt vi har politi til, men i denne saken har de dessverre ikke gjort jobben sin.
Citera
2020-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Takk for at du holder deg til saken. Forumet synes n infisert av brukere som tror denne trden handler mer om dem, enn AEH.
Jeg er FULLSTENDIG uinteressert i hvilke sykdommer andre brukere har, eller hvordan de har vokst opp! Det er s OT (Off Topic) !!!

Forklaringen er at det M ha vrt en som kjente veldig godt til de pertentlig faste rutinene til The Hagens. At telefonen l p det bordet. Derfor tror jeg herved vi kan utelukke ukjente kidnappere med fiskestang og telelinse fra st- Europa. Please, vkn opp.

Du glmmer alla andra (t.ex hantverkare. Kan ven agera fiskare?) som varit hos Hagens och lagt mrke till var saker placeras.
Bekanta, vnner och slkt, nra eller p hll ...
Vad mer gller hennes telefon ... kanske det dr bordet str s till att det blir naturligt att lgga telefonen dr, s att ven en oknd lgger den dr p vg ut eller in?

Litet kan man vl bertta om sig sjlv hr, eftersom man har olika uppfattningar om hur man levde i familjer d och nu.
D kan det bli s att man bidrager med vad man vet ...
Som en annan skrev; varfr ska AEH outas till varje pris och i detalj, hela tiden.
Ngon integritet vill / ville hon kanske ha.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-26 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in