Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-31, 06:15
Medlem
SwedishHouses avatar
Ja, dette er fremskritt. Antok at TH hadde med saken gjre, men n nr man har ftt lite mere innsyn i saken, s er det mye som gir mening og at man m vre objektiv. Ikke ha tunnelsyn. Det er strre sannsynlighet at GM kjenner TH enn at det er en helt ukjent person uten tilknytninger til TH, og her kan motivet vre penger!

Edit: tenkte citere deg z-z-z men skjedde noe feil nr jeg skulle citere.
Citera
2020-10-31, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Betyr det at det kan hende at politiet spiller et spill og at de bare later som at de mistenker TH?
Har det foregtt noe lignende i tidligere saker?
Et drap er intet spill. En svrt alvorlig kriminell handling. Dette var ikke et reality show selv om th nevner at halloween er viktig.
Citera
2020-10-31, 06:18
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Et drap er intet spill. En svrt alvorlig kriminell handling. Dette var ikke et reality show selv om th nevner at halloween er viktig.
Fant en meget interessant studie om kidnapping: som er veldig oversiktlig. https://www.bocsar.nsw.gov.au/Public.../CJB/cjb94.pdf
Citera
2020-10-31, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Takk! Det er spesielt at han gr ut i media, hvor han mener at det er konedrap. Nr de nrmeste sier at TH ikke har noe med forsvinningen gjre. Ogs snakker han om motiv (turbulent ekteskap), kan x-svogeren vre en av de som vil se TH lide? Kanskje er det han (x-svogeren) som har motiv?

Hvem er de nrmeste som sier at TH ikke har noe med forsvinningen gjre? Broren og ssteren i det intervjuet? Forvrig sa broren i det intervjuet at man ikke skal forhndsdmme. At man m la politiet f gjre jobben sin, og s fr vi se hva som kommer ut av det. Det samme sa ssteren.
Hva med resten av familien? Hva sier de? Tror nok at det er ganske delte meninger.
De er 10 ssken, og kanskje 40-50 never/nieser, og det er tvilsomt at alle disse tror at TH er blankt uskyldig.
Det er nok mange som vet, men som ikke tr si noe. Alle i forumet her skjnner vel at det er forbundet med fare for sitt eget liv si noe som bygger opp under at TH str bak? N er det en som har blitt truet, og som har kontaktet politiet, og vi kan regne med at det er flere som har blitt truet.
si at X-svogeren skulle ha noe motiv, blir bare dumt si, n som alt i det siste har kommet fram.
TH skreiv i dagbkene at en skilsmisse ville ramme han hardt konomisk og sosialt. Anne satt leitet etter bolig, og satt leste om skilsmise. P det 17-maibildet kan vi se at hun ble utsatt for vold av TH. De har vrt gift i 50 r, og akkurat det ret hun ville skilles, s blir hun drept.
Citera
2020-10-31, 06:30
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hva med resten av familien? Hva sier de? T
Det er nok mange som vet, men som ikke tr si noe. Alle i forumet her skjnner vel at det er forbundet med fare for sitt eget liv si noe som bygger opp under at TH str bak? N er det en som har blitt truet, og som har kontaktet politiet, og vi kan regne med at det er flere som har blitt truet.
si at X-svogeren skulle ha noe motiv, blir bare dumt si, n som alt i det siste har kommet fram.
TH skreiv i dagbkene at en skilsmisse ville ramme han hardt konomisk og sosialt. Anne satt leitet etter bolig, og satt leste om skilsmise. P det 17-maibildet kan vi se at hun ble utsatt for vold av TH. De har vrt gift i 50 r, og akkurat det ret hun ville skilles, s blir hun drept.

Barnene til TH og AEH mener at han er uskyldig. Hvor ser du at AEH har blitt utsatt av vold av TH i 17. Mai bildet?
Citera
2020-10-31, 06:34
Medlem
Citat:
Ja, dette er fremskritt. Antok at TH hadde med saken gjre, men n nr man har ftt lite mere innsyn i saken, s er det mye som gir mening og at man m vre objektiv. Ikke ha tunnelsyn. Det er strre sannsynlighet at GM kjenner TH enn at det er en helt ukjent person uten tilknytninger til TH, og her kan motivet vre penger!

Edit: tenkte citere deg z-z-z men skjedde noe feil nr jeg skulle citere.
Jeg forstr. Jeg har ogs tenkt p at GM kanskje kjenner bde TH og AE eller at GM eventuelt kjenner kun en av de.
Jeg hper at politiet har innsett at det er stor sannsynlighet for at TH er uskyldig, og jeg hper at politiet leter etter og etterforsker personer som kan ha hatt motiv for utfre forbrytelsen.
Citera
2020-10-31, 06:34
Bannlyst
Citat:
Barnene til TH og AEH mener at han er uskyldig. Hvor ser du at AEH har blitt utsatt av vold av TH i 17. Mai bildet?

Barna sier? Eller Holden/Kihle sier at barna sier? Stor forskjell der.

Hndleddet. Hun har nok ftt seg et knyttneveslag rettet mot hodet, og s har hun prvd beskyttet seg med armen.
Citera
2020-10-31, 06:38
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstr. Jeg har ogs tenkt p at GM kanskje kjenner bde TH og AE eller at GM eventuelt kjenner kun en av de.
Jeg hper at politiet har innsett at det er stor sannsynlighet for at TH er uskyldig, og jeg hper at politiet leter etter og etterforsker personer som kan ha hatt motiv for utfre forbrytelsen.
Er helt enig meg deg her.
Citera
2020-10-31, 06:42
Medlem
Citat:
TH skreiv i dagbkene at en skilsmisse ville ramme han hardt konomisk og sosialt.
Vet du hvilket r han skrev dette?

Jeg tenker at hvis han hadde vrt skyldig s hadde det vrt logisk om han tilintetgjorde slike notater. S det at disse notatene ikke var tilintetgjort er nok et tegn p at TH er uskyldig.
Citera
2020-10-31, 06:48
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Barna sier? Eller Holden/Kihle sier at barna sier? Stor forskjell der.

Hndleddet. Hun har nok ftt seg et knyttneveslag rettet mot hodet, og s har hun prvd beskyttet seg med armen.
selvflgelig vet vi ikke hva barna mener konkret.

Hadde hun vrt utsatt for vold hadde hun ikke vrt sammen med TH, og hun hadde sagt ifra til venninnene sine eller barna. Og hvis hun hadde blitt igjen i forholdet, hadde hun med stor sannsynlighet notert ned at hun har blitt utsatt for vold, dersom hun hadde blitt bragd om livet. Tviler p at hndleddet hennes har med noe vold fra TH sin side gjre med. Kan vre mten hun vinkler hnda p ogs, hun har jo mye fett og rynker p armen som de fleste eldre har Det er som si at hun bruker solbriller for dekke over blmerker ved ynene som hun har ftt fra TH sine slag.
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-10-31 kl. 07:12.
Citera
2020-10-31, 07:13
Medlem
Citat:
Det ser ut som at media n klipper bort nedre del av dette bildet, s man ikke skal se at hun har blitt utsatt for vold av TH. Opphovnet hndledd p strrelse med en mandarin.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ikk...henne/73002021

http://www.dagbladet.no/nyheter/barn...rene/72892458/

I denne artikkelen er det bildet i helfigur.
Citera
2020-10-31, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det begynner vel bli ganske tydelig n at det er den tidligere svogeren som peker seg ut som gjerningsmann, eller hva ?

Han gr alts til politiet tidlig i saken og sier han er overbevist om at TH har drept kona si. OVERBEVIST faktisk. WOW!, det er en sterk uttalelse. Ingen med vettet i behold ville ha uttalt seg s skrsikkert. Og han kommer med en rekke negative karakteristikker av TH. Han har i tillegg advart AE mot bli vrende i ekteskapet.

Men han nyer seg ikke med det. Neida ! Han deltar ogs i krimpodden og sier det samme der. Her gr vi hardt til verks og TH skal tas.

Det rare er jo at samtidig som han mener AE er drept, sier han at han er bekymret for at ingen ivaretik AE p en skikkelig mte og bekymret for situasjonen med forsvinningen som har oppsttt. Det er en veldig rar ting si hvis han allerede er overbevist om at hun er drept.

Her har vi en bitter, hevngjerrig og farlig x-svoger som brer p et stort hat til TH og kanskje til hele familien.

Det er vel samme mannen som mest sannsynlig ogs har politianmeldt en slekning av TH ?
Legg merke til hva advokatet til denne slekningen sier: - Anmeldelsen fremstr som oppkonstruert, sier han.
Nok en hevnaksjon fra x-svogeren alts.

Og advokaten til TH sier dette : - Det er viktig se hen til om det er en kontekst rundt de pstandene som fremsettes. I dette tilfellet tenker jeg det er srdeles viktig.(Legg merke til det siste. I DETTE TILFELLET er det srdeles viktig )

Barna til TH og AEH sier de VET at faren er uskyldig. Hr p barna. Det er de som er verd lytte til. De vet best. Venner av bde TH og AEH som kjenner dem best, mener ogs han er uskyldig.

Familien har levd i et helvete i 2 r og jeg hper virkelig at saken blir oppklart og at de kan f en slags oppreisning. Jeg tror det kan skje, men da m det nye etterforskere til.

Min hovedhypotese nr 1 n : Jeg tror vi har gjre med en meget farlig x-svoger full av hat og hevnlyst som har innyndet seg hos AE, manipulert henne og ftt henne med seg p "tur" den dagen , uten at hun selv visste at hun ikke skulle f komme hjem igjen.

Og til sist som alle her er enige om uavhengig av hypotese. Gjerningsmann er noen som kjenner familien. Noen som kjenner datter i Lier, noen som vet at TH har gammel ps, noen som kjente til AEH helsesituasjon osv.

Jo mere jeg leser om TH, jo stadig dummere framstr han. Har han en form for autisme eller noe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in