2020-10-27, 11:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mao missade jag och korrigerade rtt fort.
Han lyckades ju ha ihjl ngra tiotals miljoner kineser.

Lenin var inte i grunden illasinnad eller ville sko sig sjlv.
Dremot hatar jag kommunism, men det r en annan frga.

Haha 😂 det var ungefr nu som du tappade all trovrdighet.

Lenin inte illasinnad.:-D 10+ miljoner dda hller nog inte med.
2020-10-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, precis! Trump har en stark personlig utstrlning och folk tar det som styrka.
Visst pminner han tydligt om Hitler, det r vl det du menar.

Obama var ocks som Hitler d? Personkulten var ju stark dr ocks.

Ett frslag r att tnka igenom en gng till innan du skriver.

Citat:
Likadant har Trump frklarat en ddlig smitta fr ofarlig och hindrat restriktioner. Och resultatet ser vi tydligt nu. Trump R oerhrt farlig!

D anser ju du att Tegnell har fel nr han sger att det r farligare att g ver ett vergngsstlle n att f Corona. Fr det r i princip vad Trump sger.

Nej du tack. Tegnell har rtt och du r en vetenskapsfrnekare.
2020-10-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Hur vet du att Sverige har god kontroll p smittan? Vi har ju haft slappare restriktioner n USA. Mrkertalet i Sverige r troligtvis enormt! Allt snack om att Trump ska beskyllas fr ddsfallen r fullstndigt barockt. D borde du ju skylla lika mycket p Tegnell & Lfven, om du ska vara konsekvent. Eller Kina framfr allt. Trumphatet frblindar er frmga att tnka rationellt och logiskt.

Det hr har jag setts lyfta av flera. Varfr mste man skylla p Tegnell & Lfven i en konversation om USAs presidentval? Varfr r det upp till dom som kritiserar Trumps hantering att sjlva vara epidemiologer? Det r ju han som r president. Han r VALD att ta tuffa beslut, att vara informerad, att skydda sin befolkning. Att utkrva ngon slags "men vad skulle DU ha gjort d?" eller "men SVERIGE mste du ju prata om ocks isfall!". Varfr?

Det enda som r relevant r - tycker man att Trump gjort ett fullgott jobb som president under en hrjande pandemi, eller inte? Ni kan tala verddlighet bst ni vill. Jag sjlv tycker att det r magstarkt att nr man studerar Trumps ageranden framfrallt i januari-mars landa i slutsatsen att alla dessa dda hade dtt nd. Och det amerikanska folket verkar hlla med.
2020-10-27, 11:08
Medlem
Citat:
Det sammanlagda ddstalet r frsts viktigare. USA, vrldens rikaste land och av mnga ses som det mest vlmende, ligger betydligt hgre n Sverige. Bara Spanien, Brasilien och ngot land till ligger hgre, enligt den hr kartan:
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...per_Capita.svg

Och Trumps stab sger nu att man inte kan kontrollera viruset, s vad kan man vnta sig i fortsttningen.
I Sverige har vi god kontroll p smittan, tack vare att regeringen och myndigheter har samarbetat med smittskyddsexperter och det r deras kunskap som ftt styra.

Finns ju mnga experter som inte hller med om att vi har god kontroll p smittan eller att vra tgrder r rtt. Tnka sig att experter kan ha olika sikter. Precis som i klimatfrgan.

Du r som vanligt inte genomtnkt.
2020-10-27, 11:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mytoman. Inte ens miljardrer satsar s hgt p beting.

Jod, det r ett effektivt stt att pverka odds.
2020-10-27, 11:15
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Pstr du att det inte har dtt 226 000 i covid-19 i USA och att antalet smittade inte r 8,5 miljoner?

Och fortfarande r vnstern helt efternlivna nr de rabblar sina siffror.

Det bor 33x fler mnniskor i USA mot i Sverige 33x6000(Sveriges ddstal) = 198.000 motsvarande i Sverige. Sen r USA ett land utav fetma och Diabetes och man lever ttt inp varandra, s det r inte s konstigt att fler dr dr.

Demokraterna kr stenhrt med Covid och att det r Trumps fel. Jag kan lova dig att det hade sett lika dant ut (och eventuellt nnu vrre) om Hillary hade varit bakom rodret.
2020-10-27, 11:19
Medlem
Citat:
Men vem r intresserad av personkult i politiken? Svitt jag vet r det bara trumpsters.

Demokraterna hanterar pandemin klokare, demokratiska vljare r kanske ocks mer frsiktiga och vet att de br undvika folksamlingar.

Demokratiska stater gr vl inget bttre n Republikanska?
2020-10-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Demokraterna kr stenhrt med Covid och att det r Trumps fel. Jag kan lova dig att det hade sett lika dant ut (och eventuellt nnu vrre) om Hillary hade varit bakom rodret.

Och hur tror du republikanerna hade krt i en sdan situation? Varit jttesnlla?
Testar Trumpsidans taktik hr.

(Oavsett vad s r det inte Hillary som r president. Att det ska vara s svrt att erknna att Trump hade kunnat gra saker bttre? Mycket bttre till och med. Jag har iallafall varit supertydlig med att sjlvklart r inte covidens existens Trumps fel, men den hr whatabout-ismen som pgr p Trumpkanten r strig och svag argumentation.)
2020-10-27, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Rasmussen Reports:

White House Watch
Trump 48%, Biden 47%
Monday, October 26, 2020
Its neck-and-neck, with President Trump just barely ahead in Rasmussen Reports first daily White House Watch survey.

The latest national telephone and online survey finds Trump edging Democrat Joe Biden 48% to 47% among Likely U.S. Voters. Three percent (3%) prefer some other candidate, while two percent (2%) remain undecided. (To see survey question wording, click here.)

Last Wednesday, Biden held a 49% to 46% lead, but the race has been tightening since early in the month. This is the first time Trump has been ahead since mid-September.
https://www.rasmussenreports.com/pub...se_watch_oct26

Jag ser tv mjligheter till varfr Rasmussen gr s hr. Dvs gr emot alla andra polls

1)de vill terigen kallas fr den poll som prickade rtt nr alla andra hade fel.
2)donald Trump har precis sparkat sin interna pollster och de frsker f tag i ett sista kontrakt under november mnad. Visar det sig att de har fel s kan de hvda att media diskriminerar dem fr attdde r en konservativ poll.
Fr MAGA spelar det ingen roll. De kper det nd. De behver en talking point p tv. Ngot att hnvisa till och sga. Se dr Trump leder faktiskt.
2020-10-27, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Testar Trumpsidans taktik hr...

(men den hr whatabout-ismen som pgr p Trumpkanten r strig och svag argumentation.)

Vad mer terstr fr dem att hnvisa till? Donald Trump har varit en kolossalt dlig president?
Rekordhg arbetslshet i usa
Pandemi med ver 220tusen dda
En president som aktivt frsker avskaffa sjukvrd t de allra fattigaste. Mitt i en pandemi. S att fler ska d.
Infrastruktur i spillror
En vstallians i spillror

Are you tired of winning yet?

Jag frutspr att den som lser detta och blivit upprrd kommer att svara med ett whataboutism-svar
2020-10-27, 11:27
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag ser tv mjligheter till varfr Rasmussen gr s hr. Dvs gr emot alla andra polls

2)donald Trump har precis sparkat sin interna pollster och de frsker f tag i ett sista kontrakt under november mnad. Visar det sig att de har fel s kan de hvda att media diskriminerar dem fr attdde r en konservativ poll.
Fr MAGA spelar det ingen roll. De kper det nd. De behver en talking point p tv. Ngot att hnvisa till och sga. Se dr Trump leder faktiskt.

Det kan ju ocks bero p att Rasmussen frgar betydligt frre n vad de andra gr
2020-10-27, 11:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Okej! Annars r vl trenden mer intressant:
Last Wednesday, Biden held a 49% to 46% lead, but the race has been tightening since early in the month. This is the first time Trump has been ahead since mid-September.
https://www.rasmussenreports.com/pub...se_watch_oct26

Gr de andra t motsatta hllet? De mer tillfrlitliga pollsen menar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in