2020-10-31, 17:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag tror att det i s fall skulle kunna innebra en spricka i det republikanska partiet, mellan deras vljarbas i stater som WV, MS och t.ex. Ted Cruz.
Tror att det t.o.m. skulle kunna vara lge fr ngon att spinna vidare p Donalds ideer 2024 (t.ex. Pence) fr Biden lr inte klara sig bra.

Oavsett vem som vinner blir det intressant att flja. Knner dock att ligger p niv av att flja en fotbollsliga mer n att analysera politk

Biden sitter i max 4 r oavsett vad det skulle krvas att republikanska paritet totalt utplnar sig sjlva efter en frlust i r fr att Biden skulle sitta lngre n 4 r.

Republikanerna behver grva upp sig ur den grop som de r i nu, det finns inte vljare nog att hmta s lngt ut till hger som de har klttrat
2020-10-31, 17:33
Moderator
vfs avatar
Covid-19 har en egen trd, sluta lnka till tramsvideos ocks. Upp med nivn/Mod
2020-10-31, 17:34
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Universiteten fr betalt av "pengarna som vxer p trd".

Ber om urskt men detta var en riktigt lgintelligent svar, alla polls bestlls av ngon direkt eller indirekt.

Data dremot visar en Trump vinst i bla Florida, Arizona, North Carolina mfl. Tom Nevada r i Trump lge. S alla helschyssta CNN polls till trots knns detta vldans bra.

Nixter, om du har rtt i dina analyser ska jag fr evigt bedyra min underlgsenhet infr ditt intellekt - samt om jag stter p dig utanfr flashback bjuda p en riktigt fet amerikansk burgare med tillhrande samuel adams dryck
Medlem
Citat:
Ha ha. Universiteten fr betalt av "pengarna som vxer p trd".

Ber om urskt men detta var en riktigt lgintelligent svar, alla polls bestlls av ngon direkt eller indirekt.

Data dremot visar en Trump vinst i bla Florida, Arizona, North Carolina mfl. Tom Nevada r i Trump lge. S alla helschyssta CNN polls till trots knns detta vldans bra.
"Lgintelligent svar" sa den som drar stora slutsatser frn frtidsrstningen trots att partiregistrering inte ndvndigtvis reflekterar hur man rstat, speciellt de som r oberoende
Citat:
Det har jag inte sagt.
Dock s hade de inte s fel 2016, som de mste ha nu fr att Trump ska vinna.

Ingen blir gladare n mig, kanske med undantag fr Trump, om jag har fel.

Urskta men vilken jvla bull om att du skulle bli glad om Trump skulle, enligt dig mot all frmodan, vinna. Du har kampanjat mot Trump lnge nu i trden, tror du verkligen att ngon tror p dig nr du skriver att du egentligen vill att Trump ska vinna?
2020-10-31, 17:40
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Urskta men vilken jvla bull om att du skulle bli glad om Trump skulle, enligt dig mot all frmodan, vinna. Du har kampanjat mot Trump lnge nu i trden, tror du verkligen att ngon tror p dig nr du skriver att du egentligen vill att Trump ska vinna?

Nej jag vill att Trump ska vinna. Jag hller inte med om hans ekonomiska politik, men han har varit den fredligaste presidenten sedan Jimmy Carter, jag uppskattar hans frhllning gentemot mainstream media, och jag gillar hans realpolitiska sprk nr han diskuterar internationella relationer.

Och om man ser till alternativet s tror jag att Biden kan bli riktigt obehaglig, d han har censurerande Silicon Valley, Neocons som Powell mfl. bakom sig - i kombination vad han faktiskt har gjort under sina 47 r i politiken.

Men, jag kan hlla i sr vad jag nskar, och vad jag tror - jag tycker det r kul att spekulera och analysera i hur valet ser ut att g.

Men sammanfattningsvis - JA jag vill att TRUMP ska vinna. Om man bortser frn det ovan frfattade, s vore en Trumpvinst god nog bara fr att se SVT och CNNs trar.
2020-10-31, 17:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nixter, om du har rtt i dina analyser ska jag fr evigt bedyra min underlgsenhet infr ditt intellekt - samt om jag stter p dig utanfr flashback bjuda p en riktigt fet amerikansk burgare med tillhrande samuel adams dryck

Tack, det lter riktigt trevligt.

Trump r verallt dessa tre dagar:

Lrdag:
Bucks, PA
Reading, PA
Butler, PA
Montoursville, PA

Sndag:
Washington, MI
Dubuque, IA
Hickory, NC
Rome, GA
Miami, FL

Mndag:
Fayetteville, NC
Scranton, PA
Traverse City, MI
Kenosha, WI
Grand Rapids, MI

Tnkte sga att Trump r "the hardest working man in Showbusiness" men det epitet r vigt till the one and only James Brown.
2020-10-31, 17:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
"Lgintelligent svar" sa den som drar stora slutsatser frn frtidsrstningen trots att partiregistrering inte ndvndigtvis reflekterar hur man rstat, speciellt de som r oberoende

Vinner inte Demokraterna frtidsrstningen med en strre marginal n 2016 r Biden rkt i den staten.

Enda staten som haft ett frgetecken kring detta fr Trump som jag ser det var PA, han besker drfr PA med 5 rallies nu till Mndag (!) Hammarn!
2020-10-31, 17:55
Medlem
Davys avatar
Citat:
Vinner inte Demokraterna frtidsrstningen med en strre marginal n 2016 r Biden rkt i den staten.

Enda staten som haft ett frgetecken kring detta fr Trump som jag ser det var PA, han besker drfr PA med 5 rallies nu till Mndag (!) Hammarn!

Exakt.

Men inget Trump haters vill frst.

Jag tar det en gng till: Om det gr smre relativt mot 2016 s r det negativt. Punkt.

Sen kan Biden vinna popular vote hur mycket han vill tack vare lattecucksen i storstderna.
2020-10-31, 17:55
Medlem
Citat:

Men snlla nn nr ska du frst att bara fr att man dyker upp som Registrerad Republikan i statistiken betyder det inte att man rstat fr Trump.
Mtningarna visar att de Republikaner som frtidsrstar har strre bengenhet att rsta Biden jmfrt med de som Republikaner som rstar p valdagen. Mnga har dessutom rstat fr det motsatta partiet en lng tid trots att de fortfarander registrerade fr de andra partier. De har helt enkelt inte ndrat sin rstregistrering. Detta gller ocks partiobundna. Biden leder ganska duktigt bland partiobundna men detta gller speciellt bland de som frtidsrstar. Du antar vl att partiobundna delas p mitten mellan kandidaterna men s r inte alls fallet.

Det r drfr man inte kan dra ngra stora slutsatser om den statistiken i frtidsrstningen. Det finns ngot som heter valhemlighet nmligen s vi kan inte se vad de faktiskt rstade p. Det enda du gr nu r att bygger upp dig sjlv fr att se ut som ett stort fn p valnatten.
Senast redigerad av joxmoose 2020-10-31 kl. 17:59.
2020-10-31, 18:00
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men snlla nn nr ska du frst att bara fr att man dyker upp som Registrerad Republikan i statistiken betyder det inte att man rstat fr Trump.
Mtningarna visar att de Republikaner som frtidsrstar har strre bengenhet att rsta Biden jmfrt med de som Republikaner som rstar p valdagen. Detta gller ocks partiobundna. Biden leder ganska duktigt bland partiobundna men detta gller speciellt bland de som frtidsrstar. Du antar vl att partiobundna delas p mitten mellan kandidaterna men s r inte alls fallet.

Det r drfr man inte kan dra ngra stora slutsatser om den statistiken i frtidsrstningen. Det finns ngot som heter valhemlighet nmligen s vi kan inte se vad de faktiskt rstade p. Det enda du gr nu r att bygger upp dig sjlv fr att se ut som ett stort fn p valnatten.

Ok, du fr hoppas p att fler rep rstar dem n dem rstar rep.

Keep hoping! 😁
2020-10-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Ok, du fr hoppas p att fler rep rstar dem n dem rstar rep.

Keep hoping! 😁
Ja? Detta kan man se i de flesta mtningar. I Monmouths mtning av Florida till exempel. 7% reps rstar Biden vs 3% Dems rstar Trump och den andelen reps som rstar dem r frmodligen strre bland frtidsrstarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in