2020-11-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Varfr r svensken s efterbliven s de tror corona blir en avgrande frga i USA? Vet ni inte hur oponionen ser ut dr? De ville ppna samhllet redan frn brjan- amerikanska folket SKITER i corona och prioriterar ekonomin. Frutom ngra hgljudda, redan frlsta demokrater. Fatta det. Trump har lyckats i coronafrgan.
Nja hade verkligheten verkligen varit som du tror och frsker beskriva s hade ju Trump haft en promenadseger till en andra period i vita huset och inte legat efter Biden i polls efter polls.
Sanningen r ju att Corona r det som oroar medborgarna, brsen och nringlivet allra mest, fast av olika anledningar, allt enligt flera underskningar vilket ju ocks Biden ledning faktiskt bekrftar. Att sk-ta i coronaviruset r nog det mest opatriotiska man kan gra fr USA med tanke p hur snabbt smittotalen nu kar och drmed stter press p samhllsfunktionerna, fr att inte tal om dom kade ddstalen och det mnskliga lidandet mnga smittade upplever.

Som sagt, s efterblivna r nog inte vljarna av pollsen att dma att dom tar coronan med en klackspark. Den etiketten fr vi nog stta p smittospridaren Trump istllet.
Och frlorar Trump valet s r det enligt om flesta bedmare frmst p grund av hur illa han hanterat coronaepidemin och dom katastrofala effekterna av epidemin p i stort sett hela samhllet.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Lite enkel matte fr intresserade.

Florida har 14 miljoner rstberttigade.

9 miljoner har redan rstat. terstr 5 miljoner.

Florida har 5 miljoner republikanska vljare registrerade.
3,3 miljoner har redan rstat. 1.7 miljoner terstr.

S 3.3 miljoner av de som terstr att rsta - r inte registrerade demokrater.

Vad betyder det?

De som redan rstat.

Registrerade demokrater leder i dagslget med 200.000 rster.
Av 9 miljoner som rstat r 1.8 miljoner inte tillhrande ngot parti och konsensus r att en majoritet rstar bltt.

Frdel demokraterna med uppskattningsvis ca 400.000 - 500.000 rster.

De som terstr

terstende republikaner: 1.7 miljoner
terstende demokrater: 1.8 miljoner
terstende oberoende: 1.5 miljoner

Clownens hopp str till att nstan samtliga terstende registrerade GOPs rstar, samtidigt som vldigt f av terstende vriga rstar.

Fast allt indikerar p ett rekordhgt valdeltagande...

.. s.. bye bye clown!

https://dos.myflorida.com/elections/...nty-and-party/

https://countyballotfiles.floridados...ts/PublicStats

terigen. Rep gick +200 000 rster vs dem p valdagen 2016.
Allts jag tror att Trump kommer att vinna det hr valet (med en landslide), men ni som skriver att det kommer att resas statyer av Trump och att Mount Rushmore kommer att f ett ansikte till, vad r det ni inbillar er? Frsk nyktra till fr fan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Nej. Baserat p resultatet frn 40.000 simuleringar s vinner Biden i 90% av fallen. Valet r redan ver, Trump ligger under i fr mnga swing states. Att Trump skulle vinna r ungefr lika sannolikt som att Centern skulle f ver 30% i nsta val.

Klla:
https://projects.fivethirtyeight.com...tion-forecast/

Trumps chans r 10 procent. Det r nra den chans Truman hade nr han vann valet 1948. Det r 1 chans p 10 att det regnar i Los Angeles. Staden har 36 regndagar om ret. Det rcker med att valdagen r det samma som en regndag i Los Angeles. D vinner Trump.

Nu tror inte jag heller Trump vinner valet. Om han vinner beror det p

1 Valunderskningarna har strre fel n 2016 - Inte helt omjligt d vi har en pandemi. 2 Stark valvind fr Trump de sista dagarna som valunderskningarna missar 3 Juridiskt mumbo jumbo eller en konstitutionell statskupp.

1 och 2 finns med i de 10 procenten. 3 ligger utanfr 548 modell.
2020-11-01, 16:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Text-TV just nu. Tv dagar kvar.

Det kan vl inte vara mjligt. Trump lr vl ta hem detta??

Antingen blir han fortsatt president eller inte. Det finns inget mellanting dr han blir "11% president," s det r fullstndigt ointressant med sdana gissningar. Det reflekterar bara magknslan, alternativt viljan, hos den som sger det.

Jag kan sga att Trump till 99% sannolikhet vinner valet och jag kommer kunna hvda att jag hade rtt oavsett utgng. Svt r fr vrigt inte oberoende i ngot avseende annat n mjligtvis p pappret, och p pappret r Demokratiska Folkrepubliken Korea demokratiskt. Vill du lsa gissningar och tyckanden behver du inte lmna Flashback fr Svt.
2020-11-01, 16:07
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Lite enkel matte fr intresserade.

Florida har 14 miljoner rstberttigade.

9 miljoner har redan rstat. terstr 5 miljoner.

Florida har 5 miljoner republikanska vljare registrerade.
3,3 miljoner har redan rstat. 1.7 miljoner terstr.

S 3.3 miljoner av de som terstr att rsta - r inte registrerade demokrater.

Vad betyder det?

De som redan rstat.

Registrerade demokrater leder i dagslget med 200.000 rster.
Av 9 miljoner som rstat r 1.8 miljoner inte tillhrande ngot parti och konsensus r att en majoritet rstar bltt.

Frdel demokraterna med uppskattningsvis ca 400.000 - 500.000 rster.

De som terstr

terstende republikaner: 1.7 miljoner
terstende demokrater: 1.8 miljoner
terstende oberoende: 1.5 miljoner

Clownens hopp str till att nstan samtliga terstende registrerade GOPs rstar, samtidigt som vldigt f av terstende vriga rstar.

Fast allt indikerar p ett rekordhgt valdeltagande...

.. s.. bye bye clown!

https://dos.myflorida.com/elections/...nty-and-party/

https://countyballotfiles.floridados...ts/PublicStats

Trump ser inte ut att ha ngon mjlig vg alls till segern.
2020-11-01, 16:08
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy

Man kan inte bara utg ifrn 2016 som var ett nromalt r med 2020 dr det rder en pandemi.
Haha, r ni verkligen shr dumma eller ltsas ni bara?
2020-11-01, 16:13
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Man kan inte bara utg ifrn 2016 som var ett nromalt r med 2020 dr det rder en pandemi.
Haha, r ni verkligen shr dumma eller ltsas ni bara?

Absolut.

Men det r bttre att ha presterat starkare relativt till motstndaren n 2016 i en stat man redan vann.

Det r bara fakta. Det betyder inte att rep vinner, men det r en sits som jag vljer framfr dems alla dagar i veckan.
2020-11-01, 16:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Antingen blir han fortsatt president eller inte. Det finns inget mellanting dr han blir "11% president," s det r fullstndigt ointressant med sdana gissningar. Det reflekterar bara magknslan, alternativt viljan, hos den som sger det.

Jag kan sga att Trump till 99% sannolikhet vinner valet och jag kommer kunna hvda att jag hade rtt oavsett utgng. Svt r fr vrigt inte oberoende i ngot avseende annat n mjligtvis p pappret, och p pappret r Demokratiska Folkrepubliken Korea demokratiskt. Vill du lsa gissningar och tyckanden behver du inte lmna Flashback fr Svt.
Det psts ju vara baserat p simuleringar som baseras p opinionsunderskningar, vad jag frstr. Men en mediabluff skulle jag tro det r. Man har verskattat Bidens chanser.
2020-11-01, 16:17
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness

Jag hller med. Det ser bra ut fr Biden.

Men, som sagts s mnga gnger frut, det hnger p valdeltagandet de sista dagarna.
2020-11-01, 16:18
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy

Och ligger under med 400 000 - 500 000 nu.
Dessutom s har en betydligt strre andel republikaner redan rstat, n 2016.
2020-11-01, 16:25
Medlem
KalleXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tvrtom, Trump har redan vunnit Florida och har drmed slutat kampanja dr.
Han har tjnat in ver 20% av Latinos i Florida jmfrt med 2018 (Kubaner som hatar kommunister) och har drmed skrat segern. Det finns dokumenterat att hundratusentals registrerade demokrater lagt sin rst p Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in