Resultat: Vilken är egentligen The Beatles absolut sämsta låt?
All Together Now
3,85%
4 röster
Carry That Weight
2,88%
3 röster
Come and Get it
0%
0 röster
Don't Pass Me By
5,77%
6 röster
Eleanor Rigby
1,92%
2 röster
I Wanna Be Your Man
4,81%
5 röster
Maxwell's Silver Hammer
4,81%
5 röster
Ob-La-Di, Ob-La-Da
37,50%
39 röster
Revolution 9
26,92%
28 röster
Yellow Submarine
8,65%
9 röster
You Know My Name
2,88%
3 röster
2020-11-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Mästerligt stycke.

Om man gillar psykedeliskt oväsen kanske, vilket jag inte gör.
Citera
2020-11-02, 13:29
Medlem
Vet inte om den gills, men ”Come and Get it” är så värdelös att man baxnar. Komposition och framförande likt ett skolavslutningsframförande från tredjeklassare.

If you've got trouble är svinkass den med, men kanske därför de inte kom med på nån officiell platta.

Finns ett par riktigt tråkiga från A hard days night, typ ”Tell me why”.

Julia och Good night är inte dåliga direkt, men bara förjävla tråkiga. #9 Får man tycka vad man vill om, såklart ingen dålig låt men ser det lite mer som ett experiment. Kanske synd ändå att de skippade låtar för att få med den dock.

”The word” är rätt fattig enligt mig. Cool gitarr men that’s it.

Blue Jay Way är nog den sämsta från MMT. En del låtar där som inte är super direkt, men de har i alla fall nån typ av charm eller produktionsvärde.

Only a Northern Song var ju gjord för att suga, eftersom det var en pik mot produktionsbolaget. It’s all too much har dock inte samma ursäkt. Samma med All together now, men iofs så var väl detta soundtracket till en barnfilm?

Finns nån tråkig låt från Let it Be, men inget som kan klassas som sämst. Typ Polythene Pam från AR är ju inte så vass heller, men inte sämst.
Citera
2020-11-02, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Why dont we do it in the road kanske...?

https://www.youtube.com/watch?v=p4E6KtQg_z0

Hur sjunger karln? Vilket jävla mög. Ostämt piano också. Som löken på laxen. Men det bör ju vara med flit för att vara "äkta"?
Citera
2020-11-02, 13:47
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Jag erkänner att jag älskar Yellow Submarine, Ob-la-di Ob-la-da och Maxwell's Silver Hammer. T.o.m. Your Mother Should Know tycker jag är charmerande. Och tycker att det var Beatles (och McCartneys) storhet att de kunde väva in de här elementen av music hall och barnvisa i sina kompositioner. Lennon tycker jag är mer begränsad som kompositör och många av hans låtar påminner mer om enkla gnol och retramsor.

Kandidater till titeln blir väl för min del Mr. Moonlight och A Taste of Honey bland deras inspelningar. Bland egna kompositioner kan jag väl dra till med Blue Jay Way. I förhållande till skivans rykte tycker jag även många spår på Sgt. Pepper är slående svaga: Getting Better, Fixing a Hole, Good Morning Good Morning... ja, fler förtjänar faktiskt att nämnas.
Citera
2020-11-02, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Maxwell's Silver Hammer enligt Ringo Starr själv, och eventuellt även Lennon samt Harrison.

https://en.wikipedia.org/wiki/Maxwell%27s_Silver_Hammer

Usch och fy. Riktigt uselt det här.
Citera
Medlem
SweetBrowns avatar
HUR kan någon gilla Ob-la-di Ob-la-da? Jag ryser bara jag hör början på den, jävla töntlåt!
Citera
Bannlyst
Yesterday. Tristare än att kolla på torkande färg. Finns bara två saker som kan få mig att hoppa upp och flytta tonarmen på en Beatlesplatta och det är Yesterday och No.9.

Fast i bland är jag på humör för No.9 , det är jag aldrig för Yesterday.
Citera
2020-11-02, 14:01
Bannlyst
För att vi en gång för alla ska få ett klart svar på det här (i en stor vetenskaplig longitudinell studie på flashback) la jag till en omröstning i tråden, efter att ha summerat lite.

Efter lite funderade röstade jag faktiskt på Ob-La-Di, Ob-La-Da, baserat på att det troligen är en "seriös" låt som är riktad till en vuxen publik (till skillnad från All Together Now och Yellow Submarine då.).

Citera
2020-11-02, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
För att vi en gång för alla ska få ett klart svar på det här (i en stor vetenskaplig longitudinell studie på flashback) la jag till en omröstning i tråden, efter att ha summerat lite.

Efter lite funderade röstade jag faktiskt på Ob-La-Di, Ob-La-Da, baserat på att det troligen är en "seriös" låt som är riktad till en vuxen publik (till skillnad från All Together Now och Yellow Submarine då.).

Du la till You know my name två ggr?😁

Vi kan iaf vara överens om att Paul ohotad bidrog med flest kalkoner. Förutom de som redan är med i omröstningen har vi ju Honey pie mfl. Trams.
Citera
2020-11-02, 14:25
Medlem
Gronladans avatar
Har alltid tyckt att I wanna be your man måste ju vara den mest intetsägande låten någonsin. Och så går den runt och runt och runt och runt... Popcorn. Den får min röst i alla fall.
Citera
2020-11-02, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Du la till You know my name två ggr?😁

Ajfan. Det blev visst lite fel där ja. Tror inte jag kan redigera omröstningen.
Citera
2020-11-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Jag erkänner att jag älskar Yellow Submarine, Ob-la-di Ob-la-da och Maxwell's Silver Hammer. T.o.m. Your Mother Should Know tycker jag är charmerande. Och tycker att det var Beatles (och McCartneys) storhet att de kunde väva in de här elementen av music hall och barnvisa i sina kompositioner. Lennon tycker jag är mer begränsad som kompositör och många av hans låtar påminner mer om enkla gnol och retramsor.

Kandidater till titeln blir väl för min del Mr. Moonlight och A Taste of Honey bland deras inspelningar. Bland egna kompositioner kan jag väl dra till med Blue Jay Way. I förhållande till skivans rykte tycker jag även många spår på Sgt. Pepper är slående svaga: Getting Better, Fixing a Hole, Good Morning Good Morning... ja, fler förtjänar faktiskt att nämnas.

Jag blev så glad när jag läste ditt första stycke! Precis så som jag tycker!

Sedan läser jag med förskräckelse vad du skriver om Getting better och Fixing a hole och helt plötsligt känner jag att jag behöver gå yallah achbar on your ass!! 😀

Förståelse för good morning dock. Den kan kvalificera den med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in