2020-11-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha verkar tillochmed som om republikanska Rasmussen inte kan hlla ned Bidens siffror lngre.

Biden 49-Trump 46 enligt allas trumpidioters favoritpoll.

https://www.rasmussenreports.com/pub...en_49_trump_45

Det r en bra siffra fr Trump ven om du inte tror det sjlv. Jag sger inte att Trump vinner men valet blir allt jmnare ju lngre tiden verkar. Men jag tror det finns nnu nyare siffror som jag skall kolla snart.
2020-11-02, 18:55
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fortfarande ingen fakta utan en "uppfattning" du kommer med, som baseras p vad du ser genom MSM tyvrr.
Majoriteten av MSM r gda av samma personer som ger Demokraterna och s klart Biden, drav din uppfattning att Trump skulle vara impopulr hos folket.

Tvrtom r det extremt mnga som bytt sida till Trump, majoriteten av Latinos r p Trumps sida nu, vilket de inte var innan 2016. Bara det br sga dig nt.

Sen r det vldigt mnga svarta som nu stttar Trump istllet fr Biden, och de som inte stttar Trump stttar heller inte Biden.

Ngra viktiga svarta celebs som "bytt sida" r Ice Cube, Lil Wayne, 50 Cent och mnga fler. Jag ser dessutom p deras egna Instagram sidor att majoriteten skriver "Trump 2020" vita som svarta.

Jag tittar konstant p amerikansa nyheter, CNN tex, som r Trumphatare. Dr har de skiftat frn att nstan jubla ver Bidens siffror till rent av Panik och frvirring och istllet brjat propagera hrt mot Trump fr att p s stt frska avstyra riktningen som just nu Trump fr. De babblar mestadels om "covid failure", lastbilen som blev uppskrmd p motorvgen och Dr Falucci, trots att nyheterna heter "Countdown to election", bara det br sga dig nt om verkligheten.

Du anar inte hur mnga mnniskor egentligen gillar Trump, men det kommer du inte se p MSM eftersom det hade s klart gtt emot deras strategi att avstta Trump.

G bara in p en random rappares Instagram s ser du kommentarerna dr tex.

Vilka fakta r det du efterfrgar nr det handlar om bedmning av valutgng? Valresultatet?

Jag har hnvisat till opinionsunderskningar och trend ver tid, men du r vl inkapabel att sjlv finns det. Du r gymnasialt tendentis, lite naivt gulligt faktiskt om det inte vore ett sdant viktigt val som hobbytyckare p extremhgerkanten borde verlta till de som faktiskt har frmgan att gra en analys.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2020-11-02 kl. 18:58.
2020-11-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Unibet ger nu bara 2.55 fr Trump mot tidigare 2.70-2.75

Nu har oddset gtt upp igen fr Trump...
2020-11-02, 18:57
Medlem
Ni som rknar med att demokraterna vinner valet.

Vad baserar ni det p?
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det ser jag fram emot.
Pminn mig grna.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det r en bra siffra fr Trump ven om du inte tror det sjlv. Jag sger inte att Trump vinner men valet blir allt jmnare ju lngre tiden verkar. Men jag tror det finns nnu nyare siffror som jag skall kolla snart.
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/
2020-11-02, 18:59
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Trump kan vgra erknna valresultatet.

https://www.dn.se/varlden/sa-kan-tru...-han-forlorar/
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...a-stjala-valet
https://www.expressen.se/nyheter/sa-...elt-forklarat/

Intressant att alla tre skriver detta samtidigt. Det r nstan s man misstnker att de konspirerar tillsammans!
2020-11-02, 19:00
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Helt klart bttre n amerikansk media men de sa vl bde Clinton och Stay?

Citat:
Ursprungligen postat av Davy
"Oberoende BBC".

Dagens bsta skmt.

Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
BBC r inte s oberoende som du tror... ven om de r bttre p att dlja sin vnstervridenhet och r mer balanserade n CNN.

Det r dock inte BBC:s egna data de anvnder, utan Real Clear Politics, som r vnsterpositiv propaganda och har ingenting med verkligheten att gra.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De r lika opartiska och plitliga som SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
BBC r inte oberoende.

Btw, Kollar jmt p CNN och ser hur de mer och mer fr panik, bokstavligen talat. De har skiftat frn att jubla ver valsiffrorna ("bidens frdel") till att propagera om allt annat n just valstatistiken som rder. Nu snurrar samma 3 nyheter om och om igen hela dagarna:

1. Covid stats pratas mer om n sjlva valet
2. Bidens buss som blev frfljd p motorvgen och hur "hemskt" det r
3. Dr Fauci och hans intervju med RT, samt Trumps uttal att han inte utesluter att sparka honom om han blir tervald.

Dessa varvas nt s enormt med en massa kpta demokrater, vita som svarta, dr de spyr ut galla ver den hemske Trump.

Bara detta br sga er ngot om hur "skert" Biden sitter kring valstatistiken. Allts r de livrdda fr hur tajt det r.

De har faktiskt nmnt flera gnger att just Pennsylvania r den avgrande staten. Frlorar Biden Pennsylvania r det krt. S sger allts CNN som varit de vrsta Trump hatarna hittills.

Det enda som kan rdda Creepy Joe r valfusk. Inget annat.
Florida kan han glmma, likas Texas.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Deras dokumentr om kandidaterna var i vart fall inte oberoende eller neutral.
Breaking

Pendeln vnder

Oberoende Rasmussen brjar luta t Trump. Jag har verslagsberkninat och det verkar stmma.
Citat:
Monday, November 02, 2020

IF IT'S IN THE NEWS, IT'S IN OUR POLLS. PUBLIC OPINION POLLING SINCE 2003.

The Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Monday shows that 52% of Likely U.S. Voters approve of President Trumps job performance. Forty-eight percent (48%) disapprove.

The latest figures include 41% who Strongly Approve of the job Trump is doing and 41% who Strongly Disapprove. This gives him a Presidential Approval Index rating of 0. (see trends)

https://www.rasmussenreports.com/pub...ez_track_nov02
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Ni som rknar med att demokraterna vinner valet.

Vad baserar ni det p?

I princip alla opinionsmtningar samt trenden i dessa. Drtill att valdeltagandet tycks bli rekordhgt, vilket traditionellt gynnat demokraterna.

Frgan borde vara vad ni som tror att republikanerna vinner baserar det p mer n nsketnkande?

Biden vinner en promenadseger, men taktiken att inte ta ut ngot i frskott r helt rtt med tanke p 2016 rs val.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2020-11-02 kl. 19:06.
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Haha nej, det r inte en bra siffra fr Trump d Rasmussen oversamplar republikaner. Tvrtom s r det en mycket dlig nyhet fr Trump d det ger ett kvitto p att verkligheten kanske kommer peka p 4-5 ngonstans.

Mtningen samplar okt 30-november 1 (igr allts), finns inga frskare siffror n s haha
Senast redigerad av IsraelWatch 2020-11-02 kl. 19:02.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Polls som inte r rena bestllningsjobb.

Trump som har 125.000 p sina kampanjmten vs Biden som har 250.

Responsen som visar sig p ntet.

De tidiga tecken att svarta amerikaner skiter i att rsta.

Suburban women som kommer tillbaka.

Late undecided som 75% gr till Trump.

80% vet nu om att Biden hade korrupta affrer ihop med Kina.

Trump r sittande president.

Ok, men i princip alla de dr argumenten trumfas ju av opinionsunderskningar (de som inte r rena bestllningsjobb allts). Vi fr vl anta att underskningar bestllda av Fox inte r medvetet biaserade mot Bidn och deras senaste gav 50-45 till Bidns frdel i Pennsylvania.

Till saken hr att jag inte alls utesluter att Trump kan vinna, men det baserar jag p just en knsla. Ska man g p rena data s r det tydlig att det sannolikaste utfallet r vinst fr Bidn, men det betyder inte att han inte kan frlora.
Senast redigerad av ekonomi3 2020-11-02 kl. 19:05.
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Polls som inte r rena bestllningsjobb.

Trump som har 125.000 p sina kampanjmten vs Biden som har 250.

Responsen som visar sig p ntet.

De tidiga tecken att svarta amerikaner skiter i att rsta.

Suburban women som kommer tillbaka.

Late undecided som 75% gr till Trump.

80% vet nu om att Biden hade korrupta affrer ihop med Kina.

Trump r sittande president.
Bnder som bokstaverar Trump med sina hbalar.

Folk som flockades till en TRAFIKKORSNING bara fr att se Trump-"tget" tuffa frbi.
Det r mer n vad de gjorde nr Pven var p besk i USS.

Rallies dr fem gnger mer n frvntat kommer.
Samtidigt fick Biden's rallies tiotalet beskare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in