2020-11-02, 19:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Hller med.
Men tittar man p rosarosas posthistorik kan man ganska snabbt bedmma att hon tillhr den vrsta och extremaste arten av vnstern. Extrefeminist, vnsterblivrn (FI), globalist, zionist och icke-vit.

OnT, undrar vad som kan rdda Biden hr i detta valet, som innan sagt s hnger mycket p just Pennsylvania. Florida och Texas kan han nog glmma, frlorar han Pennsylvania och ND vinner kan vi definitivt konstatera att det handlar om extrem valfusk.
Hehe jo jag vet, jag vill minnas att jag haft ngra bataljer med hen frut och antingen s r det ett troll eller en hoppls vnsterbliven

Som jag ser det s kommer jag anta att valfusk skett om Biden vinner med stor marginal, fr det ska inte kunna hnda med en sdan groteskt katastrofal kanditat. Alternativt att media har lyckats med att fra folk bakom ljuset helt enkelt. Oavsett ser jag en Biden vinst som ett stort nederlag, men det kan ocks vara ngonting bra eftersom det kommer blottlgga stridslinjerna tydligare n ngonsin frut och det kommer inte rda ngot tvivel om vad eller vilka det r som stller till med elnde hr i vrlden.

Det skulle vara mycket intressant att flja i realtid hur extremvnstern i USA pljer igenom allt dom kan ifall Biden vinner. Fr han kommer lgga sig platt. Han har Kamala Harris som VP fr guds skull, och han r dement, OCH korrupt
Bannlyst
Bara misantroper som hoppas p Biden, ni vet ju att vrlden blir en smre plats med honom som president.
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag r mer pro Trump n Biden och har en hgutbildning samt frugan som r lkare.

Ser knappast skillnad p folk med eller utan utbildning. Stdare r oftast invandrare som r outbildade och dom r strt skna att fika med p jobbet och r oftast med pro sd och trump.

Vnster/liberaler r mer folk fraktare n ngon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.

Din svenska tyder inte p ngon "hgutbildning" direkt.
2020-11-02, 19:45
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Och dessa har allts inga familjer eller nrstende som ocks lever p denna inkomst? Tar du inte med arbetarnas nra och kra s blir din utrkning helt missvisande.

Ja det r klart. Men det visar att det r nstan lika mnga + familjer som skulle gynnas av mer satsning p grn energiteknik. Dessutom vill ju inte ens Biden frbjuda befintlig fracking. Bara uppstart av nya verksamheter.
2020-11-02, 19:45
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det bor 12 miljoner mnniskor i Pennsylvania. Ungefr 100 000 jobbar inom fracking-industrin. Ungefr 80 000 jobba inom grn energisektor. Det r ett nsketnkande att fracking r frgan som avgr PA

Tyskland har skaffat mycket grn energi senaste ren = beroende av Putin.

Att USA r egenfrsrjande av energi r viktigt fr fred och stabilitet i vrlden.

Kan USA inte erbjuda fretagen stabil energi, d drar dom till Kina, fr dom har sett till att ha det.

Parisavtalet!

Kineserna skall bygga ut kolkraftverk de kommande tio ren som motsvarar USAs hela kolkraftoroduktion!

De vnsterradikalas plan? (De som hller i trdarna p Joe Biden)
2020-11-02, 19:46
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag r mer pro Trump n Biden och har en hgutbildning samt frugan som r lkare.

Ser knappast skillnad p folk med eller utan utbildning. Stdare r oftast invandrare som r outbildade och dom r strt skna att fika med p jobbet och r oftast med pro sd och trump.

Vnster/liberaler r mer folk fraktare n ngon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.

Godhetskomplexet. De tror p fullt allvar att de r bttre och smartare n alla andra. Helt moraliskt verlgsna. Lite som nazisterna p 40-talet.
2020-11-02, 19:48
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu fll fr en stund sedan North Carolina i Trump-milisens hnder. Insider Advantage visar 48% mot 44% fr China-Joe.

Det innebr ocks att sammanvgningen ger Trump bttre siffror n China-Joe. Fr varje timme gr fler och fler ver till dom rda.

Frsk flja dom sista strmningarna.

Siffrorna frn insideradvantage menar du....frn igr? . Republikansk agendastyrd byr.
Medlem
Citat:
Ja det r klart. Men det visar att det r nstan lika mnga + familjer som skulle gynnas av mer satsning p grn energiteknik. Dessutom vill ju inte ens Biden frbjuda befintlig fracking. Bara uppstart av nya verksamheter.

Det reglerar sig sjlvt och behver inga extra satsningar. Du sger ju sjlv att det finns en grn sektor redan NU nr Trump har styrt.

Det behvs fretagsamhet och lga skatter. Dom som vill slja grn el fr gra det om folk vill betala priset. Det finns vl alltid dom som vill, det gr att vlja i Sverige fast hr skall det styras i all ondlighet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Din svenska tyder inte p ngon "hgutbildning" direkt.

Skriver frn luren samtidigt som jag lagar kk till familje. S ta det lugnt med dmandet.

Jag har tv kids, jobbar 9 timmar om dagen. Har knappast tid att endast sitta o skriva hr eller rttstava fr att folk som dig ska stra sig. Du fattar vad jag menar.

Frgar mig hur man avyttrar och vrderar en verksamhet i ett bolag som r noterat s kan jag det i smnen.
2020-11-02, 19:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/michigan/
+8,1 upp fr Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com...ral/minnesota/
+9,3 upp fr Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com...orth-carolina/
+1,9 upp fr Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com...ral/wisconsin/
+8,2 upp fr Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/
+8,5 upp fr Biden mot Trump
Tja dem dr 2000:- du bettat kunde du anvnt p bttre saker.....

Jo, rent ekonomiskt s r det en frlustaffr att betta p Trump. Enligt statistiskerna har han en 10% chans att vinna, men man fr nd "bara" 2.5-2.7 ggr pengarna. Det r vldigt dligt fr ngot med 10% chans till utfall.

Orsak? Det vi ser hr i trden, att mnga Pro-Trumpers stter en slant p Trump och lgger till en "skl"-smiley. Detta snker givetvis oddsen vilket gr det till en dlig bet.
2020-11-02, 19:50
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Tyskland har skaffat mycket grn energi senaste ren = beroende av Putin.

Att USA r egenfrsrjande av energi r viktigt fr fred och stabilitet i vrlden.

Kan USA inte erbjuda fretagen stabil energi, d drar dom till Kina, fr dom har sett till att ha det.

Parisavtalet!

Kineserna skall bygga ut kolkraftverk de kommande tio ren som motsvarar USAs hela kolkraftoroduktion!

De vnsterradikalas plan? (De som hller i trdarna p Joe Biden)

Folk rstar inte efter storpolitiska generalplaner. Visst r det skert s att familjer som r beroende av fracking frmodligen lgger sin rst p Trump, men det blir ju fel att sga att den frgan avgr staten d nstan lika mnga r sysselsatta inom grn energi.
2020-11-02, 19:50
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Siffrorna frn insideradvantage menar du....frn igr? . Republikansk agendastyrd byr.

Hoppas att alla som har argumenterat fr en Trumpseger hller sig kvar i trden p onsdag, s att man fr lite matchanalys

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in