2020-11-02, 19:54
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det trkiga r att de inte kommer det. S vi gr miste om den behllningen.

P onsdag frmiddag r alla Nixters och alla kallekallekallekallekallekalle som bortblsta tyvrr.

Fr hoppas att det r bttre frlorare. Sjlv spenderar jag med gldje en trtt onsdag med att analysera min fel om min gissning nedan slr fel
2020-11-02, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019

Jag tror fortfarande biden vinner och frstr inte exakt hur svensk media ska tackla det.

Ska dom lska biden mot vad han har gjortnhistoriskt? Han r knappast s fin som de mlat upp.

Ska dom vara kritiska mot han efter han valts men inte innan?

Svensk media bryr sig bara om vad som hnder med Trump, dom r knappt medvetna om att Biden r motkandidaten.
2020-11-02, 19:55
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det reglerar sig sjlvt och behver inga extra satsningar. Du sger ju sjlv att det finns en grn sektor redan NU nr Trump har styrt.

Det behvs fretagsamhet och lga skatter. Dom som vill slja grn el fr gra det om folk vill betala priset. Det finns vl alltid dom som vill, det gr att vlja i Sverige fast hr skall det styras i all ondlighet.

Jo men nu rkar det ju vara s att demokraterna tror p vetenskapen gllande klimatfrndringar och vill strama t nya uppstarter av fracking.

Trump sger sig inte tro p vetenskap (jag r vertygad om att han gr det men han frsker frlsa sina efterblivna supportrar) och vill slppa det lst.

Min pong var nd att man kanske ska lugna sig lite med att just den frgan avgr valet i PA
2020-11-02, 19:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni som stttar Biden!
Varfr kan inte varje delstat vara befriad frn federala lagar?
r det dligt tycker ni?
Medlem
Citat:
Jo, rent ekonomiskt s r det en frlustaffr att betta p Trump. Enligt statistiskerna har han en 10% chans att vinna, men man fr nd "bara" 2.5-2.7 ggr pengarna. Det r vldigt dligt fr ngot med 10% chans till utfall.

Orsak? Det vi ser hr i trden, att mnga Pro-Trumpers stter en slant p Trump och lgger till en "skl"-smiley. Detta snker givetvis oddsen vilket gr det till en dlig bet.

Jag r pro trump men tror biden vinner.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag r mer pro Trump n Biden och har en hgutbildning samt frugan som r lkare.

Ser knappast skillnad p folk med eller utan utbildning. Stdare r oftast invandrare som r outbildade och dom r strt skna att fika med p jobbet och r oftast med pro sd och trump.

Vnster/liberaler r mer folk fraktare n ngon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.

Ja det r ven min iakttagelse. Jag tror faktiskt att det har gjorts studier p att vnsterrstare har svrare att stta sig in i och acceptera motstndarens syn n vad hgerrstare har. Dom har en mer rigid syn och r mer vertygade om att dom tillhr den "goda" sidan och alla andra vill ont alternativt r korkade.

De lga frvntningarnas rasism r hgst verklig. Visst var det Biden som uttryckte att man inte r svart om man rstar p Trump?

De mest korkade och osympatiska mnniskorna jag sttt p har varit just hgutbildade vnster/liberaler.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Men ledningen totalt har sjunkit. Och den sjunker 30 timmar till ungefr.
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/
+8,5 uppdaterad UPDATED NOV. 2, 2020, AT 1:38 PM lokal tid, Inte trycker jag den sjunkit det har stabiliserat sig och s gjort sedan ett tag nu, S tror herren ska ta kliva ur filterbubblan innan det r frsent.....
2020-11-02, 19:57
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Det r ju mjligt men man mste beakta alla. Det finns inte fler pro-Trumpar i instituten, tvrtom vill jag sga att hela skiten till 70% r anti-Trump liksom mycket av massmedia.

Det r vl bra med balans i tillvarorn.

Mm, men ven min 5-ring frstr ju att Trump fr skylla sig sjlv nr han brkat med media frn dag 1 sedan den hr cirkusen drog igng fr ver 4 r sedan.
2020-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Svensk media bryr sig bara om vad som hnder med Trump, dom r knappt medvetna om att Biden r motkandidaten.

Gissningsvis kommer media f vldigt mkt kritik fr deras agerande. Med biden vid rodret s har vi ett nytt krig i ukraina, vit Ryssland eller mellan sterm inom 2 r
Medlem
Citat:
Det trkiga r att de inte kommer det. S vi gr miste om den behllningen.

P onsdag frmiddag r alla Nixters och alla kallekallekallekallekallekalle som bortblsta tyvrr.
Jag kommer att vara hr, det lovar jag. Trump kommer att vinna enligt mig, men om han skulle frlora garanterar jag att jag kommer att st fr att jag hade fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Nr Barak Obama fyllde Washington med folk, d var det ett kvitto p hur populr han var.
Visserligen efter han vunnet men nd bara en liten klick av de som rstade p honom.

Donald Trump skulle nog kunna fylla samma plats med mer folk nu 2020 n 2016.

ven antalet som rstat p Trump i primrvalen har varit rekord fr en sittande president.

Du har rtt i att det kanske inte sger ngot om totala antalet rster p valdagen, men jag hade iallafall haft mer magsr om jag vore Joe Biden / demokraternas etablissemang n Donald Trump.

ven om Donald Trump frlorar s r han mer populr n vad vrldsmstaren Barak Obama infr sin andra termin.
(Populr bland folket, inte makt-etablissemanget)

Bilderna p Barak Obamas supporters i Washington som etablissemanget krde upp i ansiktet p oss 2016 kan dom kra upp i sina rvar, dom sger ingenting, eller hur.

Klart det sger ngonting, men opinionsunderskningar sger ocks ngot.

Populrare i Obama, vad baserar du det p? Trump har just nu sammanvgd approval ratings p 44.3%, Obama hade 49.2% vid slutet av frsta perioden och i slutet p sitt presidentskap ca 55%
2020-11-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja det r ven min iakttagelse. Jag tror faktiskt att det har gjorts studier p att vnsterrstare har svrare att stta sig in i och acceptera motstndarens syn n vad hgerrstare har. Dom har en mer rigid syn och r mer vertygade om att dom tillhr den "goda" sidan och alla andra vill ont alternativt r korkade.

De lga frvntningarnas rasism r hgst verklig. Visst var det Biden som uttryckte att man inte r svart om man rstar p Trump?

De mest korkade och osympatiska mnniskorna jag sttt p har varit just hgutbildade vnster/liberaler.

Ja men dom r extremt vrderings styrda. Jag kan absolut hlla med vnsterpartiet om vissa saker och ven sossarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in