2020-11-02, 22:26
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Jag tror Trump ror hem Arkansas. Grattis.

Stoppa pressarna!
2020-11-02, 22:26
Medlem
Emolls avatar
Ngon som har koll p om de som uppger "No Party Affiliation " under early voting traditionellt brukar vara republikaner eller demokrater? Tnker att republikaner i regel r mer blyga med vad de rstar p?
2020-11-02, 22:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hr var en ganska bra beskrivning om Trumps taktik sent imorgon kvll, amerikansk tid:

https://www.youtube.com/watch?v=9h9aKM_tniE

Om det finns ngon mjlighet att det kan se ut som Trump vinner (till exempel att han leder i rknandet av rster i Pennsylvania) s kommer Trump kalla till presskonferens i Vita Huset och deklarera seger. Detta kan ske spass tidigt som 4-5-tiden p onsdagsmorgonen svensk tid.

Detta kommer att mobilisera hans trupper som sen inte kommer att acceptera att rstrkningen av postrster fortstter och Biden glider om.

Om Trump dremot r utrknad p tisdagskvllen s kommer han att sga "Det hr ser inte rtt och riktigt ut, vi mste vnta till varje rst har rknats".
2020-11-02, 22:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nu skrev jag om fracking och inte all vrig industri. ven grn energiteknik skapar ju jobb i flera led s det blir ju ingen skillnad.

Krnkraft r grn energi Det r fritt frn fossila brnslen
S dr hller jag med dig!
2020-11-02, 22:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Jag tittar bara p opinionsinstitut Trafalgar Group som var en av f som hade rtt 2016 och i mellanrsvalet 2018.
De har rtt mtmetoder. Fngar in den blyge Trump-vljaren som inte vill uppge vad han rstar p i telefonen.

Pennsylvania: Trump 48 % Biden 46 % ( Trafalgar Group)

Trafalgar var urusel i mellanrsvalet och lyckades t.o.m. f hela 11% enheter fel p Brian Kemp, de sa han skulle vinna med 12 det blev 1% enh.

2 senatsplatser hade de fel vinnare (Arizona, Nevada) den senare s fick de ocks fel p vilken guvernr som skulle vinna.

Genomsnittsfel 5%-enheter 2018 och frutspdde ingen bl-vg, vilket det blev.

Men 2016 s gjorde de bra ifrn sig.

2020-11-02, 22:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Ngon som har koll p om de som uppger "No Party Affiliation " under early voting traditionellt brukar vara republikaner eller demokrater? Tnker att republikaner i regel r mer blyga med vad de rstar p?

Fr Florida s r det tydligen 4% mer som r D n R. Men med tanke p att R har fler antal rstare kvar s finns det en ljusning att Trump tar hem Florida.
2020-11-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

Jag lmnar det ppet. Inga insatser hos spelbolagen hr. Men om Trumpeten vinner kan jag karantra att det inte blir ngon sans eller vrdighet de nrmsta fyra ren.

Amy Schumer sa att hon skulle flytta frn USA om Trump vann ssom mnga, mnga andra kndisar. Flyttade dom?

Du kan GARANTERA hur mycket du vill. Du r nd skitsnack.
2020-11-02, 22:30
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Oregon? Haha kom igen nu

Skrev liten chans. Men jag tror att flera stater vi inte trodde skulle komma i nrheten av Trump seger kommer vara ytterst nra, exempel 1. New Mexico, exempel 2. Oregon. Av olika orsaker men samma resultat, Trump hvar in rster. ven Kalifornien med sina man-made brnder, kontinuerliga strmbortfall, hgsta energipriserna i USA, Hga skatter och Dyra bostder gr att det inte finns s mycket att frlora, kan ngot bli smre ?
..Hur vnster mnniskor hr kan sitta och hoppas att resten av USA skall bli som Kalifornien r fr mig helt ofrsteligt, man tnker verkligen inte p the little man..
2020-11-02, 22:32
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Krnkraft r grn energi Det r fritt frn fossila brnslen
S dr hller jag med dig!

Ja varfr inte. Biden hade vl kunnat dra en fin vals om andra generationens krnkraft fr att vga upp mot Trumps ljugande.
2020-11-02, 22:32
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Amy Schumer sa att hon skulle flytta frn USA om Trump vann ssom mnga, mnga andra kndisar. Flyttade dom?

Du kan GARANTERA hur mycket du vill. Du r nd skitsnack.

Vem fan r Amy Schumer? Det enda jag vet r att jag har en god vn i USA som har bett mig brja leta efter en bostad t henne om Trump vinner valet.
2020-11-02, 22:33
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fr Florida s r det tydligen 4% mer som r D n R. Men med tanke p att R har fler antal rstare kvar s finns det en ljusning att Trump tar hem Florida.

4% dems n reps av de som uppger "No Party Affiliation" i florida menar du? Hur vet du det?
2020-11-02, 22:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Det r ungefr lika mnga registerade fr Dems som fr GOP i Florida. Dems har ngot mera rster, men det r inte mnga tusen mer.

Just nu ligger GOP under med ca 1% i Florida. Men D har snart slut p sina rster d de flesta D:are har redan rstat.

D har 39.12% av rsterna. GOP har 38.88% av rsterna.
D har 5.05% rster kvar. GOP har 13.42& av rsterna kvar.
Oberoende rstare kommer rsta 4.49% mer p D n R.

S om vi bara plussar ihop 39.12% + 4.49% + 5.05% = 48.66% och sedan jmfrt vi med GOP 38.88% + 13.42% = 52.3%

Detta r allts i Florida. Ska vi godknna att Florida gr till Trump? Vad tycker ni vriga?

Klla:
https://joeisdone.github.io/florida/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in