Citat:
Ursprungligen postat av
postkran
Jo. Det som fr mig r viktigast med en amerikansk ledare r att den inte startar nya krig men samtidigt frblir en motbalans mot Kina och andra stormakter. Hade inte trump valts 2016 s hade dom invaderat de resterande delarna av Syrien, avsatt assad och lmnat Syrien i ett liknande skick som Libyen numera r i. Frmodligen hade dom ven frklarat krig mot iran 2018-2019.
Jag kommer ihg hur europeiska pampar grt av ilska nr trump de-eskalerade deras part i konflikten. "Han verger de stackars kurderna buhu, hur kan du frhandla instllet fr att starta en offensiv buhuhu"
Det r absolut bra att det finns en, grna flera, motvikter mot Kina. Vstvrlden har slppt fram Kina alldeles fr lngt i vr strvan att f tillgng till billiga produkter att konsumera (ofta i ondan). Alla kan undvika kinesiska produkter i ngon mn, bara att betala lite mera.
Syrien och Iran kan jag inte ens gissa ngot om.
PS
Du frvnar mig genom att hoppar frn ena diket till det andra.
Frst r din absoluta enda nskan fr Trumpseger att du ska f se roliga Youtubeklipp och nu har du pltsligt full koll p hur vrldspolitiken skulle ha utvecklats under Clinton.