2020-11-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tom Hagen, som p "tidlig -90-tall hadde 60 millioner p bok og nesten ingen gjeld" regelrett svindlet sin kone. Som var i sjokk og sorg etter ha mistet sin stefar, og mtte sttte sin mor ogs, bde med sorgen og kanskje konomisk.

Jeg skjnner godt at advokat Bjrn Brodwall ikke vil vedkjenne seg ha satt opp ektepakten av 1993. Men ektepakten av 1987 er ikke stort bedre.

Jeg synes det er s fryktelig trist. Det er flt lese.

Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: Jeg kunne ikke laget den
Advokat Bjrn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten som gjorde at Anne-Elisabeth Hagen kunne ha mistet hjemmet sitt.
Advokaten har gjennom 30 r vrt styreleder i Elkraft der Tom Hagen er aksjonr.
Citera
2020-11-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, jeg har nok husket feil her. Jeg ser n p det originale innscannede dokumentet, at Sloraveien 4b ble overfrt til Anne 23.10.1987

Hva? Tinglyst p henne i 87? Og tinglyst tilbake til han etter ektepakten? Misforsto jeg n?
Hva menes med tinglyst?
Men hun har hatt den, og det var etter at barna var fdt. Og s mister hun den igjen etter ektepakt 2 ? Er det snn forst.
Citera
2020-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hun fikk borett i huset, men da mtte hun bo med han. S skilsmisse ville bli vanskelig gjennomfre. Ogs i forhold til NAV mens barna bodde hjemme. Vet ikke nr stnadene kom, men overgansgstnad, dobbel barnetrygd ville ikke NAV godtatt nr de bodde sammen. Nei, hun har virkelig hatt f muligheter.

Jeg tror det er sannsynlig, i lys av det vi vet han har gjort med de andre avtalene, at han har lagt inn en klausul p salg av boligene. Og han ville ikke ha boliger p kloss hold. S det sprs om det ville vre mulig bygge noe der.

Veirett mtte vel bli at stien ble bilvei frem. Det m gjennom kommunen. Det er ikke liv laga for noen av utveiene, det blir for mye plunder med myndigheter, NAV, jobb, inntekt, evnt barnepass/dagmamma, bolig og ikke minst NAV. Ikke utenkelig fle overmakten og bli boende til passende nye tider. Og det var n, p mange mter.

Til beskyldninger om at jeg forhndsdmmer, nei jeg gjr ei. Jeg tenker utelukkende p hva som mtte til for etablere seg p nytt p den tiden med tre barn uten bolig, penger rutte med, jobbmuligheter. Og kanskje mer utdannelse. Hun ville ikke kunne regne med barnas tid hos far, slik at hun f.eks kunne studert. Han jobbet og reiste.

S hva skulle hun gjre? Bo der hun var og bite i seg ekteskapskontrakt og uverdig behandling. Det var hun vant med.

Tror du oppsummerer det korrekt. Hun ville ikke ftt noen stnader om hun tok ut skilsmisse og bodde i ektefellens bolig. Han lste henne fast. Som en livegen eller en slave.

Citat:
S sannheten er verre enn ektepakten. Trodde ikke det var mulig. Tomtene er barnas arv. Og de har han. Om det ikke kan bestrides. Hvem er det som oppfrer seg snn ovenfor sine nrmeste. Han flommer i penger.

Hva fikk henne til underskrive? Avmakt?

Avmakt og kanskje skam? Det m oppleves som skammelig ikke greie forsvare egne rettigheter innad i ekteskapet?

Som flere har nevnt, en variant av Stockholmssyndromet.

Det er deleggende bli behandlet s drlig.

Citat:
Hva? Tinglyst p henne i 87? Og tinglyst tilbake til han etter ektepakten? Misforsto jeg n?
Hva menes med tinglyst?
Men hun har hatt den, og det var etter at barna var fdt. Og s mister hun den igjen etter ektepakt 2 ? Er det snn forst.

Du oppfatter det korrekt. Tomten ble overfrt til henne ved frste ektepakt i -87, og tilbakefrt til han i ektepakten i -93.
Citera
2020-11-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ekteparet kjpte SV4A og SV4B sammen, og AEH ga fra seg felles eiendomsrett til bde den bebygde og den ubebygde tomten i den fryktelige ektepakten.

At AEH skal ha sttt som eier av SV4B er mest sannsynlig en trdsannhet.

Edit

S det andre svaret ditt n.

Det er ektepakten av 1993 som ble tinglyst 02.02.1994.

Sloraveien 4 B, 1462 Fjellhamar
Tinglyst 02.02.1994
Overdratt for 0,-
(Er del av en annen overdragelse. Se info om eiendommen)
Type Uoppgitt. Gnr 107 - Bnr 2029
Citera
2020-11-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg har det originale innscannede dokumentet foran meg her, og det str:

15.12.1980 skylddeling
Utskilt fra gnr.107 bnr. 200

Hjemmelsdokumenter

23.10.1987 Hagen Anne Elisabeth
iflg. ektepakt. er denne eiend. overfrt Anne Elisabeth Hagens rdighetsdel.

S det m jo bety at de sammen har sttt som eier.
Jeg kan legge ut dette dokumentet i morgen p Imgur.

Og s tilbake til TH i en ekteskapskontrakt der hun skulle f denne, som allerede sto p henne. Eiendommen har tvert imot blitt overfrt motsatt vei. Sammen med hennes del av huset Vil jo kalle det xxx.

Gnr : 107 Bnr : 2029 dato : 1994-02-02. SV4B.
Dette var sjokkerende
Citera
2020-11-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: Jeg kunne ikke laget den
Advokat Bjrn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten som gjorde at Anne-Elisabeth Hagen kunne ha mistet hjemmet sitt.
Advokaten har gjennom 30 r vrt styreleder i Elkraft der Tom Hagen er aksjonr.

Bde ektepakten av -87 og ektepakten av -93 er iflge papirene satt opp av BB.

Det er kun den siste BB nekter for ha hatt noe gjre med.

Men, hva er alternativet? At TH har satt den opp selv, og forfalsket advokatens navn p dokumentene?

Det hres da lite trolig ut. Jeg heller til at BB angrer at han hjalp TH med dokumentene.
Citera
2020-11-04, 23:15
Medlem
ErikJs avatar
r det inte smtt otroligt att det efter drygt 2 r inte finns en enda ledtrd.
Detta br ju ven innebra lng planering och flera inblandade.

Fr inte ihop nnting i detta fall.
Citera
2020-11-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Sloraveien 4 B, 1462 Fjellhamar
Tinglyst 02.02.1994
Overdratt for 0,-
(Er del av en annen overdragelse. Se info om eiendommen)
Type Uoppgitt. Gnr 107 - Bnr 2029

M se p selve ektepakten der TH skulle betale for noe vedlikehold eller utbedring av eiendommen i Gjvik. Muligens nedbetale noe gjeld.

Om regnestykket er "rettferdig" etter datiden markedspriser.

Citat:
Og s tilbake til TH i en ekteskapskontrakt der hun skulle f denne, som allerede sto p henne. Eiendommen har tvert imot blitt overfrt motsatt vei. Sammen med hennes del av huset Vil jo kalle det xxx.

Gnr : 107 Bnr : 2029 dato : 1994-02-02. SV4B.
Dette var sjokkerende

Jeg synes hennes bistandsadvokat burde g igjennom ektepaktene, og gjre en vurdering av lovligheten av disse.

Og opplyse allmennheten om hva slags flger ektepaktene fikk for AEHs konomiske handlerom.

Gard Lier heter han som ble oppnevnt til hennes bistandsadvokat i april i r.
Citera
2020-11-04, 23:26
Medlem
Citat:

Men, hva er alternativet? At TH har satt den opp selv, og forfalsket advokatens navn p dokumentene?

Det hres da lite trolig ut. Jeg heller til at BB angrer at han hjalp TH med dokumentene.

Og s var han gjest i hjemmet og AE serverte kaffe og sa hun hadde alltid noe stt i skapet. Det fikk han til. Hvor gr grensen hans.
Lyger om at papirene ikke er satt opp av han. Det ville jo sige opp i dagen, hva lyger han for. Verre det enn legge sg flat. For sitt eget ry mener jeg.

Hvorfor skriver de under p disse papirene fra TH. Og barna vet vel om alt dette og kaller det et godt hjem.
Disse opplysningene i dag var skikkelig tunge. Ikke hadde hun barna med p laget heller siden de roser faren og ikke farer opp over alt som har skjedd.

Politiet har jo dette bildet, og mer til. Dette fremstr som noe ekstraordinert i livet hennes. Og det er det politiet startet sket med.
Citera
2020-11-04, 23:26
Medlem
Citat:

Meget interessant.

Det lukter vondt. Enten har han signert en blanco ektepakt som en tjeneste eller s lyver han. Begge deler er tvilsomt.

TH kan ha forfalsket underskriften til BB, det vil bli skriftanalyse uansett hva.
Citera
2020-11-04, 23:27
Medlem
Citat:
Og s var han gjest i hjemmet og AE serverte kaffe og sa hun hadde alltid noe stt i skapet. .
Det var vel GHH som fortalte om stt i skapet?
Citera
2020-11-04, 23:28
Medlem
Slettsnokens avatar
AE har ingen bistandsadvokat, alle snakker TH og barnas sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in