Citat:
Ursprungligen postat av
substitute
Alltså, mitt inlägg var ju mest ironi över hur det svenska rättsystemet fungerar. Jag känner sånt fruktansvärt hat mot killen du skriver om. Vore jag far till någon av pojkarna som drabbats så hade jag dödat honom direkt.
Känner ändå på något sätt att du är ärlig och bra människa på något sätt. Får dessa vibbar i alla fall.
Jag har ingen sympati heller för dessa bögeribrott.
Snubben läste mycket och fick mycket stöd av mig, men vissa människor som har hamnat djupt ner i smörjan har lättare för att ta den enkla vägen och skita ner andra än att äga sina brister och jobba med dem.
Att göra rätt ifrån sig och ta rätt beslut och val kan kännas fjolligt och "bögigt" när man lever en viss sorts liv. Men det betyder inte att man har mer rätt eller att man förtjänar att ta den enkla vägen.
Jag tog den enkla vägen i 10 år men sen tog jag rätt väg, den suger och är tuff men den hade varit enklare om jag tagit den från början osv.
Nej förstod inte din sarkasm men förståelse är inte detsamma som förlåtelse.
Tror förståelse är a och o om man ska bli av med dessa problem i framtiden, avsky är rätt känsla att känna men med bara avsky kommer inte problemen lösas.
Sverige är ett kalltz isolerat samhälle, inte bara invandrare hamnar utanför, känner många svenskar som har denna identitsbrist och utanförskapssak som gjort liknande saker