Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 20:12
Medlem
Ja det är synd,vet om att 18 åringen var med om en nära döden upplevelse för 2 år sedan. Hans Liv gick nästan inte att rädda
Citera
2020-11-19, 20:14
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
18åringen, har hyfsat bra backgrund stabil familj schysta föräldrar. ganska intelligent osv men enligt mig lider han av synnerligen klyven självidentitet, självbild och har svårt att hitta en plats för sig själv i samhället.

Lärde känna han för ca 3 år sedan och har sett resan gå från att vara påväg åt rätt håll till botten

Känslig kille men ändå tuff, men mådde dåligt över hur samhället är i Sverige bla

Jag är inte förvånad,försökte hjälpa han, han är en bra kille egentligen.

Som du skrev själv, han kände utanförskap till sina ortengrabbar också och ville lämna dem och de kriminella livet.

Edit: han har växt upp i fosterfamilj o sånna här hem för stökiga barn, ingen pappa i hemmet men ändå närvarande i landet, var själv med i nära döden upplevelse för ca 2 år sedan

Alltså, mitt inlägg var ju mest ironi över hur det svenska rättsystemet fungerar. Jag känner sånt fruktansvärt hat mot killen du skriver om. Vore jag far till någon av pojkarna som drabbats så hade jag dödat honom direkt.
Känner ändå på något sätt att du är ärlig och bra människa på något sätt. Får dessa vibbar i alla fall.
Citera
2020-11-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nnnnnhjncb
Ja det är synd,vet om att 18 åringen var med om en nära döden upplevelse för 2 år sedan. Hans Liv gick nästan inte att rädda

Synd att Sveriges resurser gick åt att rädda smutsets liv, en klar majoritet av folket i detta land hade önskat att han hade dött.
Citera
2020-11-19, 20:18
Medlem
staticages avatar
Inte följt med så mycket,men tortyren och de sjuka våldet.
Rasmotiverat??
Var offrena etniska och förövarna MENA?
Citera
2020-11-19, 20:21
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Alltså, mitt inlägg var ju mest ironi över hur det svenska rättsystemet fungerar. Jag känner sånt fruktansvärt hat mot killen du skriver om. Vore jag far till någon av pojkarna som drabbats så hade jag dödat honom direkt.
Känner ändå på något sätt att du är ärlig och bra människa på något sätt. Får dessa vibbar i alla fall.

Jag har ingen sympati heller för dessa bögeribrott.

Snubben läste mycket och fick mycket stöd av mig, men vissa människor som har hamnat djupt ner i smörjan har lättare för att ta den enkla vägen och skita ner andra än att äga sina brister och jobba med dem.

Att göra rätt ifrån sig och ta rätt beslut och val kan kännas fjolligt och "bögigt" när man lever en viss sorts liv. Men det betyder inte att man har mer rätt eller att man förtjänar att ta den enkla vägen.

Jag tog den enkla vägen i 10 år men sen tog jag rätt väg, den suger och är tuff men den hade varit enklare om jag tagit den från början osv.

Nej förstod inte din sarkasm men förståelse är inte detsamma som förlåtelse.

Tror förståelse är a och o om man ska bli av med dessa problem i framtiden, avsky är rätt känsla att känna men med bara avsky kommer inte problemen lösas.

Sverige är ett kalltz isolerat samhälle, inte bara invandrare hamnar utanför, känner många svenskar som har denna identitsbrist och utanförskapssak som gjort liknande saker
Senast redigerad av SoZRandom 2020-11-19 kl. 20:30.
Citera
2020-11-19, 20:23
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Inte följt med så mycket,men tortyren och de sjuka våldet.
Rasmotiverat??
Var offrena etniska och förövarna MENA?

Ja det stämmer.

Tror inte det var Rasmotiverat utifrån rashat, snarare utifrån verkligheten att svenska ungdomar är skötsamma och enklare att råna.

18åringen var iallafall inte rasistiskt av sig. Kan inte svara för 21-åringen
Citera
2020-11-19, 20:29
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Den Fup som nu är länkad i trådstsrten, tack Mod. Borde kanske läggas på något annat moln också som backup. Massor med fups som inte går att komma åt tack vare att forumfiles ligger nere.

Eller så laddar du bara ner den på din dator så försvinner den ingenstans. Enkelt.
Citera
2020-11-19, 20:31
Medlem
Citat:
Vad tror du A1HORNLYAD om domen alltså? Du verkar ha lite koll i alla fall, om du räknar lågt då? I värsta fall om man säger så...

I Sverige dömer man inte ut straffvärde på det viset som han beskriver, tyvärr.
Citera
2020-11-19, 20:33
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Jag har ingen sympati heller för dessa bögeribrott.

Snubben läste mycket och fick mycket stöd av mig, men vissa människor som har hamnat djupt ner i smörjan har lättare för att ta den enkla vägen och skita ner andra än att äga sina brister och jobba med dem.

Att göra rätt ifrån sig och ta rätt beslut och val kan kännas fjolligt och "bögigt" när man lever en viss sorts liv. Men det betyder inte att man har mer rätt eller att man förtjänar att ta den enkla vägen.

Jag tog den enkla vägen i 10 år men sen tog jag rätt väg, den suger och är tuff men den hade varit enklare om jag tagit den från början osv.

Nej förstod inte din sarkasm men förståelse är inte detsamma som förlåtelse.

Om du tagit den rätta vägen nu så fortsätt där. Spelar ingen roll om du tar den nu och tog den enkla för 10 år sedan. Huvudsaken du är på rätt väg och det respekterar jag. Jag försöker hitta samma väg...

Fast även om vi varit på fel väg, både du och jag så finns det ingen förståelse varför man vill förnedra unga människor på detta sätt. Det finns en gräns för hur djupt man kan sjunka och det verkar som både du och jag är medvetna om det.
Citera
2020-11-19, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Den Fup som nu är länkad i trådstsrten, tack Mod. Borde kanske läggas på något annat moln också som backup. Massor med fups som inte går att komma åt tack vare att forumfiles ligger nere.
Finns numer på min dator och mina två moln...
Citera
2020-11-19, 20:37
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
I Sverige dömer man inte ut straffvärde på det viset som han beskriver, tyvärr.

Blir mer o mer oroligt för att det bli lindrig påföljd. Berätta mer bouncingwiththat44
Citera
2020-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
Blir mer o mer oroligt för att det bli lindrig påföljd. Berätta mer bouncingwiththat44

Han har bara adderat straffvärdet för varje enskilt brott och räknat ihop det.

I Sverige gör man inte på det viset utan man bakar ihop samtliga åtalspunkter till ett sammanlagt straffvärde.

I USA t.ex. gör man ibland som han beskrivit, det är därför man ibland hör hur någon dömts till hundratals år i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in