2020-11-20, 12:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du gjorde visst cut and paste dr. Du kunde ha gjort copy and paste. :-) Det r inte fr sent att ndra p...

Fast vi blir vl utsorterade nd vad det lider.

Spirit of Holmenkollen, med en silverblank backhoppare som aldrig landar, blir vl en passande metafor fr modern-time hybris, Norwegian style.

Vran Kalle Lindbergh kunde vl inte se framt i sitt flygplan vill jag minnas. Behvdes tydligen inte. Men det var ju avsiktligt, och det fanns instrument. Och vem kan undg Paris? Men blindhet kan ha flera facetter.

ingen mening med att frska frbttra ngot som r bra
Men nu r du kryptisk hr
Citera
2020-11-20, 12:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette hadde jeg ikke forventet av deg, Minnimus!
Jeg har oppfatta deg som en redelig bruker.
Du viser til "en gruppe mennesker" som mener en ting, men du hopper elegant bukk over andre som har uttalt noe helt annet:

"En rekke andre personer i omgangskretsen til Anne-Elisabeth og Tom Hagen har vrt inne til avhr i saken. Flere av disse har omtalt ekteskapet mellom de to som normalt".

Her er det helt tydelig delte oppfatninger om et tema, og da kan man ikke bevisst unnlate og ta med alle vitneutsagn.
Gjr man det, er det kirsebrplukking. Man velger kun legge vekt p vitner som bekrefter ens egen teori.

https://www.nrk.no/norge/vitner-kont...rt_-1.15252509
En hel gruppe mennesker, refererer til de foreningsmedlemmene som tok kontakt med politiet og forklarte hva de hadde observert.

Dette er mennesker som hadde en uavhengig relasjon til AE, men ikke til Tom. Alts m antas troverdige. At folk i bekjentskapskretsen til Tom ikke kjente til at AE var dypt fortvilet er ikke det minste merkelig.

Hva er uredelig med det? Jeg velger pst at det eksisterte et motiv. Det er ikke dermed gitt at TH drepte sin ektefelle, eventuelt at det kan bevises.
Citera
2020-11-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

1) Blant AEs venninner er det ogs gitt vitneprov om motiv, at AE var bekymret og redd.

2) I tillegg kommer THs egne nedtegninger i dagbker om problemer i ekteskapet, og at noe mtte skje. Glem heller ikke de manglende dagbkene.

3) TH har holdt sin kone som konomisk gissel det meste av livet, og hun var dypt ulykkelig og fortvilet.
4) Det eksisterer et motiv.
Fetad 1) Link til artikkel som bekrefter ditt utsagn om AEs venninners vitneprov om motiv og om at AE var bekymret og redd? Er det en venninne eller er det flere (eventuelt hvor mange?) venninner som har gitt slike vitneprov?

Fetad 2) Det ser ut til at du har omformulert utsagnet fra denne artikkelen og diktet inn dine egne tanker og at du deretter forsker fremstille det som fakta.
(15.11.2020) "VG fr opplyst at Tom Hagen i et notat fra 2018 beskriver 1993 som et veiskille i ekteskapet: Tiden fr oppsummeres som bra, mens rene etter og helt frem til 2018 betegnes som vonde.
Han berrer ogs rene som ligger foran ham, men som han stiller et sprsmlstegn ved. Hagen skriver at han m foreta seg noe, fr VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter

Fetad 3) Kan du bekrefte dette med link til artikkel?
Fetad 4) Hva er det motivet du tenker p nr du skriver "Det eksisterer et motiv"?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-20 kl. 12:51.
Citera
2020-11-20, 12:43
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Nr folk mistror en hel GRUPPE mennesker sine forklaringer til politiet kan man bare ikke ta dem serist.

At TH forsker benekte vitneprov om mulige motiv er jo forstelig, han er tross alt siktet i saken.

Her har en rekke vitner, som kun kjente AE relativt perifert, forklart at hun var dypt fortvilet over sin situasjon, ekteskapet og ektepakten som gjorde det umulig for henne unnslippe. Hva mer vil man ha, liksom? Tross dette forsker noen framstille disse menneskene som at de har misforsttt eller verre; er lgnere.

Blant AEs venninner er det ogs gitt vitneprov om motiv, at AE var bekymret og redd. I tillegg kommer THs egne nedtegninger i dagbker om problemer i ekteskapet, og at noe mtte skje. Glem heller ikke de manglende dagbkene.

TH har holdt sin kone som konomisk gissel det meste av livet, og hun var dypt ulykkelig og fortvilet. Det eksisterer et motiv.

Det ironiske er jo muligheten for at bevis og indisier ikke holder til domfellelse for drap, men at han kan dmmes til betale erstatning/oppreisning. Det vil i praksis bety at THs barn fr andeler i selskapet. Det kan vel knapt kalles straff? Den strste straffen kommer vel etter en offentliggjring av alle momenter i saken, og frafall av venner og andre stttespillere.
Citera
2020-11-20, 12:48
Medlem
Citat:
Nr folk mistror en hel GRUPPE mennesker sine forklaringer til politiet kan man bare ikke ta dem serist.

At TH forsker benekte vitneprov om mulige motiv er jo forstelig, han er tross alt siktet i saken.

Her har en rekke vitner, som kun kjente AE relativt perifert, forklart at hun var dypt fortvilet over sin situasjon, ekteskapet og ektepakten som gjorde det umulig for henne unnslippe. Hva mer vil man ha, liksom? Tross dette forsker noen framstille disse menneskene som at de har misforsttt eller verre; er lgnere.

Blant AEs venninner er det ogs gitt vitneprov om motiv, at AE var bekymret og redd. I tillegg kommer THs egne nedtegninger i dagbker om problemer i ekteskapet, og at noe mtte skje. Glem heller ikke de manglende dagbkene.

TH har holdt sin kone som konomisk gissel det meste av livet, og hun var dypt ulykkelig og fortvilet. Det eksisterer et motiv.

"Stemmene til disse vitnene har vrt viktige for etterforskningen, og politiet brukte avhrene av dem senest i juni i r da de ba Nedre Romerike tingrett om tillatelse til ransake familiens hytter p nytt".

Finnes det et fnugg av redelighet hos politiet, hadde de lagt fram alle vitneuttalser, ogs de som har oppfattet saken helt annerledes. Det tviler jeg sterkt p at ptalemyndigheten har gjort. Hvis det er tilfellet, har de jo villedet rettten. Det samme kan man jo si om blodsporene fra TH.

Jrn Lier Horst, krimforfatter og tidligere etterforskningsleder i politiet, sier blodspor i seg selv sier lite nr de blir funnet i et bolig hvor personen har bodd lenge.
- Blodspor funnet p et bad er for eksempel ikke oppsiktsvekkende i seg selv. Sporene vil ha mer verdi dersom det er avsatt p gjenstander, eller hvis det er blodansamlinger som tegner et bestemt mnster etter for eksempel slag, sier Horst.
Blodspor kan vre vanskelig bruke som bevis blant annet fordi de er vanskelige datere.
- Det tar en viss tid fr blodet koagulerer, men nr dette har skjedd er det svrt vanskelig tidfeste nr sporet er avsatt. Det kan vre alt ifra dager til flere mneder i forveien, sier Horst.

"Det sentrale sprsmlet er iflge den tidligere kriminalteknikeren Per Angel hvor man finner blodsporene, og om man ut ifra dette kan si noe om hvordan de er avsatt. Angel forklarer at blod som drypper fra en finger man har et sr p vil for eksempel fortegne seg helt annerledes enn blod fra et slag med en hard gjenstand"
Citera
2020-11-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette hadde jeg ikke forventet av deg, Minnimus!
Jeg har oppfatta deg som en redelig bruker.
Du viser til "en gruppe mennesker" som mener en ting, men du hopper elegant bukk over andre som har uttalt noe helt annet:

"En rekke andre personer i omgangskretsen til Anne-Elisabeth og Tom Hagen har vrt inne til avhr i saken. Flere av disse har omtalt ekteskapet mellom de to som normalt".

Her er det helt tydelig delte oppfatninger om et tema, og da kan man ikke bevisst unnlate og ta med alle vitneutsagn.
Gjr man det, er det kirsebrplukking. Man velger kun legge vekt p vitner som bekrefter ens egen teori.

https://www.nrk.no/norge/vitner-kont...rt_-1.15252509
Hvem mener du plukker mest kirsebr. De som vil spise med th, politiet eller de som ikke vil spise med noen av de.
Citera
2020-11-20, 12:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad 1) Link til artikkel som bekrefter ditt utsagn om AEs venninners vitneprov om motiv og om at AE var bekymret og redd?

Fetad 2) Det ser ut til at du har omformulert utsagnet fra denne artikkelen og diktet inn dine egne tanker og at du deretter forsker fremstille det som fakta.
(15.11.2020) "VG fr opplyst at Tom Hagen i et notat fra 2018 beskriver 1993 som et veiskille i ekteskapet: Tiden fr oppsummeres som bra, mens rene etter og helt frem til 2018 betegnes som vonde.
Han berrer ogs rene som ligger foran ham, men som han stiller et sprsmlstegn ved. Hagen skriver at han m foreta seg noe, fr VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter

Fetad 3) Kan du bekrefte dette med link til artikkel? Hva er det motivet du tenker p nr du skriver "Det eksisterer et motiv"?
Svaret var ikke til deg, Men til Reed me som ikke tror p historien foreningsmedlemmene fortalte politiet.

Citat:
Det dr med att AE skulle ha pratat om ev skilsmssa och ektepakt p en mte, tror jag faktiskt inte p.
Senast redigerad av Minnimus 2020-11-20 kl. 12:53.
Citera
2020-11-20, 12:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ingen mening med att frska frbttra ngot som r bra
Men nu r du kryptisk hr

Du r frlten. Du bortrvade mina bevingade ord ur mitt inlgg.

Lekamligen.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-20 kl. 13:00.
Citera
2020-11-20, 12:53
Medlem
Citat:
Svaret var ikke til deg, Men til Reed me som ikke tror p historien foreningsmedlemmene fortalte politiet.

Det dr med att AE skulle ha pratat om ev skilsmssa och ektepakt p en mte, tror jag faktiskt inte p.
Jeg savner allikevel svar p mine sprsml til deg.
Jeg synes at det er bare fint hvis andre (i tillegg til den som jeg siterer) nsker kommentere det som jeg har skrevet.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-20 kl. 12:58.
Citera
2020-11-20, 12:57
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg savner allikevel svar p mine sprsml til deg.
Jeg synes at det er bare fint hvis andre (i tillegg til den som jeg siterer) nsker kommentere det som jeg har skrevet.
Og jeg synes at essensen i diskusjonen drukner i sitater, og at det er uinteressant og delegger flyten.
Men jeg endret "at noe mtte skje" til det korrekte at "han mtte foreta seg noe", som du var s grei ppeke var skrevet feil. Jeg sjekker ikke hver mediaartikkel fr jeg skriver meningen min.
Citera
2020-11-20, 13:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du r frlten. Du stal mina bevingade ord ur mitt inlgg.

Tack, bra att hra
Citera
2020-11-20, 13:04
Medlem
Citat:
En hel gruppe mennesker, refererer til de foreningsmedlemmene som tok kontakt med politiet og forklarte hva de hadde observert.

Dette er mennesker som hadde en uavhengig relasjon til AE, men ikke til Tom. Alts m antas troverdige. At folk i bekjentskapskretsen til Tom ikke kjente til at AE var dypt fortvilet er ikke det minste merkelig.

Hva er uredelig med det? Jeg velger pst at det eksisterte et motiv. Det er ikke dermed gitt at TH drepte sin ektefelle, eventuelt at det kan bevises.

Vitnene er antakelig de samme som har uttalt seg tidligere. Dette er folk som har vanka sammen i flere tir, noen av dem har feriert sammen med AEH og TH. Insinuerer du at disse ikke er troverdige? De var sikkert glade i bde AEH og TH. Du diskrediterer disse vitnene. Hvorfor i all verden skulle ikke disse vennene vitne mot TH, hvis de hadde den minste mistanke mot TH?
Ved flere anledninger har det blitt pstatt at vitner ikke tr forklare seg. En bruker antyda til og med Micheal Green var redd TH!
Vitnene i denne foreningen har ettertrykkelig bevist at det ikke slik, selv om enkelte nsker etablere dette som en trdsannhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in