Suttit å lyssnat på åklagaren, å telefonljud från händelsen
Typiskt svartsjukemord. Snubben sköt tjejen genom en kudde,hon liggandes låg på. ca 20 cm från kudden, 2 hagel från beretta halvautomat. efter skotten,lade bössan på köksbordet,åkte till brorsan
Han hade gröna häkteskläder på sig vid inmarsch till salen,handfängsel som var fast vid ett bälte,som öppnades när han sitter ner vid bordet med advokaten.
Sitter oberörd,ser ingen ånger, mycket märklig syn. Men kanske pga de e mitt första stora mål,närvarande live.
Bråket som ledde till skjutningen helt fucking galet.... han tror tjejen smsar me nån kille.
Men utskrifter från sms logg som visas, är helt annat.
Det är frågor med en väninna om jobb, å lediga dagar.
Och med hennes Far...
Han blir galen,då han inte får se hennes sms
Den 13 åriga dottern som är på övervåningen spelar in bråket på sin mobil, och Magnus Persson, tröttnar tillslut på att han ej får se hennes sms , Och säger....
-du kommer ångra det-
Hörs steg när han går upp för att hämta geväret, och inspelningen avslutas, då barnen är där.
Barnen en flicka på 13 år och en grabb på 5 år, har sitt sovrum på övervåningen, och i skrubben i deras rum finns vapenskåpet.
Magnus går in hämtar vapnet å går ner. Barnen följer efter.. och sätter sig bredvid mor,
Magnus kommer in i vardagsrummet,drar av 2 skott genom kudden
Fast barnen är alldeles bredvid... Skotten går in vid vänster magtrakt, trasar sönder en hel del,en bit av levern, tarmar skadas, hagel hittas ända in mot ryggraden.
Efter skotten,lägger Magnus bössan på köksbordet å drar iväg med bilen.
Barnen springer ut på verandan,i räddsla
Barnen hör Magnus åka iväg med bilen, och då går dom in för att ta på sig jackor, Och springer ner till närmaste granne (800m)
Dottern har svårt att nå sos, så hon ringer en släkting i Dalarna,som i sin tur ringer sos. Vilken jävla soppa... hela sos samtalet på 60 min,
Under första 15 minuterna av samtalet till sos , fullständigt kaos..varken sos eller uppringaren förstår vad eller vart dom ska skicka polisen.
Fy faan, den här tjejen kommer aldrig komma över händelsen.. det tog 1 tim innan polisen anlände till byn
Lite personligt nu, om nån gjort så mot nån av mina närmaste.
Ingen visitering av åhörare (vi är 2+3 från media.
Jag sitter max 5 m från snubben.
Poliser=2 st bönor som har mer gegga runt läpparna än en hora på reperbahn,
Tanken som slår , vart tog polisen vägen
Jag hade lätt kunna ta upp en pistol, och satt 5 skott i skallen på snubben, lägga pistolen på golvet, innan ankläppstjejerna till poliser hunnit gort något.
Kan vara bra för er att veta, om lagen inte ger märkbart straff, ordnar man det själv.
Nu åter till eftermiddagsdelen
Advokaten höll tal, Magnus var tyst.
Magnus medgav att det grälades... men tyckte det var nog, å gick upp på övervåningen för att hämta hagelbössan, med syftet att avsluta hundens pina.
En jakthund som hade dåliga höfter å inte kunde jagas med.
Så magnus hade tänkt ta ut hunden
Och avsluta dess lidande. Han visste inte att vapnet var laddat å färdigt för att avfyras.
Han gick mellan kök å vardagsrum, några gånger med bössan i hand... å på sig hade han foppatofflor.
Kökströskeln till vardagsrummet e ganska hög , så han snubbla å råkade då trycka av
så att vapnet avfyrades 2 gånger.... Magnus påstod att Tjejen hade fått allt större intresse över att skjuta, å att hon måst laddat vapnet å ställt in den i vapenskåpet,
Trotts att bara Magnus DNA hittades på vapnet och hylsorna, så hade Magnus ett svar.
Enligt advokaten så använde tjejen handskar när hon sköt... trots flertal sms som visades upp på skärmen före lunch, som visade att hon inte hade intresse för att skjuta, påstod advokaten det motsatta, från Magnus sida.
Det var bara det som advokaten snacka om,efter lunch...mycket kort...allt över på ca 15 min.
Magnus såg nöjd ut,hade en sorts blick som att han kommer klara biffen, att gemet var hans, å fördel.
Han blir även åtalad för vapenbrott, då det fanns en bössa som inte han hade licens för.
Patroner,skott,hylsor i stort överallt i huset,i lådor,på bord,i tvättrum,överallt på bilder som visades upp
Dotterns skolgång går redan åt helvete,enligt åklagaren,som läste upp brev från skolan.
Hon klarar inte av fullt schema. Måste ha en vuxen person,som hon litar på, dygnet runt vis sin sida.
Mycket frånvaro, kommun och skolan går in och täcker hennes behov så mycket man kan.
Nästa steg, ska åklagare,å mördare + domare å nämndemän ses på brottsplatsen... så jag anar att jag inte e välkommen dit...
ska slå upp å kolla när nästa rätegångsdag infaller...har för mig den skulle gå på 7 dagar..sammanlagt
Livstid vill jag ge
Vill ni ha mer om saekn, så textar jag efter nästa dag från tingsalen/Hudiksvall