2020-11-29, 19:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
La meg legge til et lite moment hva gjelder DNA p generelt grunnlag : ) DNA er ikke DNA. Det er store kvalitative forskjeller og de er potensielt avslrende i lys av hvordan TH har forklart seg.

I saken mot Amanda Knox og hennes partner Raffaele Sollecito kommer det poenget godt frem. Amanda Knox partner Sollecito ble forvrig frikjent, men domstolene i siste instans la til grunn at han kunne vre skyldig, de fant det ikke bare bevist... Ganske slende.

DNA-beviset i saken gikk p at Sollecito, som bare hadde kjent Knox i 7-8 dager, etterlot DNA-et sitt p en liten avrevet del av BH-en til avdde Meredith Kercher. Forsvaret til Knox og Sollecito mente dette var logisk, siden han hadde vrt i huset og fordi den lille delen BH-en hadde ligget i huset lenge fr CSI fant delen. Det kunne dermed vre snakk om forurensning, mente de.

Men en meget bermt og anerkjent DNA-ekspert fra Oxford sa, og jeg fant dette veldig overbevisende, at DNA-avtrykk som er helt komplette m komme fra direkte berring. BH-delen med Sollecitos DNA-avtrykk hadde s mange markrer at han m ha tatt p BH-en, fordi alle markrene var der. Forurensing er utelukket i slike tilfeller, noe annet er et vitenskapelig mirakel.

N kan det fint argumenteres at TH har tatt direkte p knehasene til AEH sine klr, de var tross alt samboere. Men vi vet ikke hva han har forklart om dette, og distinksjonen mellom forskjellige typer DNA kan bli viktig down the line, avhengig av THs forklaring og andre faktorer.

viktig information, men de frklaringar som TH har gett om detta mste passa bra om det skulle hjlpa honom, om han har frklarat sig om det sjlvklart...
Citera
2020-11-29, 19:33
Medlem
zzz,

Du kan fortsatt ikke dokumentere noe som helst og innleggene kan fortsatt leses av alle.
Men dette ligner jo p den samme benektelsen som kom da jeg opplyste om hva som sto i VG.

For min del er jeg ferdig med meningslshetene du kommer med her.
Citera
2020-11-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

1) Takk for oppklaringen. Da vet vi hva som er sant.

2) Enda et forsk p "vinne diskusjonen" ved slenge ut usaklige lgner er blitt avslrt.

1) "Vi"? Er du i flertall? Du/(dere?) tror alts p Jayces lgner.

2) Nei. Jeg har ikke slengt ut lgner.
Citera
2020-11-29, 19:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror jeg forstr hva du mener. Dekkhistorien og kryptorigget er bde overdrevne, lite troverdige og for lst funderte. Villedningene er for mange, og alle ender blindt. Politiet har samlet inn alt som finnes av videoovervkning og elektroniske spor. Fr eller senere vil politiet kunne konkludere med at det ikke finnes noen kidnappere.

Men, s er det selve drapet. Det er vanskelig for meg tro at den som utfrte drapshandlingen ikke har begtt alvorlig voldskriminalitet tidligere. Kanskje drap.

Jeg synes at dekkhistorien har preg av bde slurv og hastverk, og virker uproff. Mens selve drapet er det verre med, jeg heller til at GM kanskje har drept tidligere.

Takk for oppklaringen. Da vet vi hva som er sant.

Enda et forsk p "vinne diskusjonen" ved slenge ut usaklige lgner er blitt avslrt.

Att GM har begtt allvarligt vld tror jag, men inte ndvndigtvis mord,
jag tror att det med mord r en definitionsfrga, han visste innan han ddade att han skulle kunna utfra ett mord...
ja det finns s mnga lsa trdar utan ngot slut, det r bara falska ledtrdar ...
s jag r mycket ppen fr det faktum att planeringen kan ha pgtt i mnga r, med ngra anteckningar d och d.
medan ddsplanen r enkelt r resten bara ett kaos...
Citera
2020-11-29, 19:43
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) "Vi"? Er du i flertall? Du/(dere?) tror alts p Jayces lgner.

2) Nei. Jeg har ikke slengt ut lgner.

Kan du dokumentere Jayces lgner? Hadde vrt greit, for det er harde beskyldninger du kommer med
Citera
2020-11-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
viktig information, men de frklaringar som TH har gett om detta mste passa bra om det skulle hjlpa honom, om han har frklarat sig om det sjlvklart...
Vi fr hpe dette var noe Politiet rakk sprre om fr han sluttet forklare seg.

N vet ikke jeg hva slags klr det er snakk om, men var neppe klrene hun hadde p seg til teateret dagen i forveien!
Citera
2020-11-29, 19:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Vi fr hpe dette var noe Politiet rakk sprre om fr han sluttet forklare seg.

N vet ikke jeg hva slags klr det er snakk om, men var neppe klrene hun hadde p seg til teateret dagen i forveien!

utan att ha ett definitivt svar tror jag att det r vardagsklder ja och inte teaterklderna...
ja men han vgrar nog att godknna det frhret ocks
Citera
2020-11-29, 20:08
Moderator
OYs avatar
OT och allmnt tjafs r raderat.

Skrpning, varningar kan komma att utdelas.

/Mod
Citera
2020-11-29, 20:37
Medlem
Citat:
Att GM har begtt allvarligt vld tror jag, men inte ndvndigtvis mord,
jag tror att det med mord r en definitionsfrga, han visste innan han ddade att han skulle kunna utfra ett mord...
ja det finns s mnga lsa trdar utan ngot slut, det r bara falska ledtrdar ...
s jag r mycket ppen fr det faktum att planeringen kan ha pgtt i mnga r, med ngra anteckningar d och d.
medan ddsplanen r enkelt r resten bara ett kaos...
Kanskje han er en jeger som eier grd og skog., selger ved, ensom -pervers ,har flere slitne biler p grdsplassen.
Citera
2020-11-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Jeg kan dokumentere dette, men dere burde selv holde dere oppdatert i saken.
N har Ntteliten akkurat lagt frem utklippet fra papirutgaven s da kan du se det der.

Du varslet 12.10 om ny artikkel i VG 13.10.
Jeg kjpte VGs papirutgave 13.10, men fant ikke noe i papirutgaven. Jeg gjorde deg oppmerksom p dette: Innlegg #50430
Citera
2020-11-29, 20:46
Medlem
Citat:
h, med detta borde den hr grlen vara ver ...

https://i.imgur.com/Hbw76T5.png

Papiravisen er ikke tilgjengelig hos NB. Kan du utelukke at denne sida ikke er henta fra Vgs nettutgave, og ikke fra papirutgaven?
Citera
2020-11-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du varslet 12.10 om ny artikkel i VG 13.10.
Jeg kjpte VGs papirutgave 13.10, men fant ikke noe i papirutgaven. Jeg gjorde deg oppmerksom p dette: Innlegg #50430

Det hender at VG kommer i ulike papirutgaver samme dag.

En enkeltside kan for eksempel vre oppdatert. Selv forsiden kan ved enkelte anledninger komme i to versjoner p en og samme dag, avhengig av hvor man bor i landet. Dette henger sammen med hva man rekker f med i trykken, eller om frsteopplaget av avisen allerede har gtt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in