2020-12-02, 17:18
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Ngon som vet orsaken till dagens tapp?
Stor del av brsen r nere. Det kan inte g upp fr alltid.
Citera
2020-12-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Stor del av brsen r nere. Det kan inte g upp fr alltid.

Terminen var ner nra 7 procent strax innan ppning. Sdant brukar det i regel finnas en frklaring till, ven om det finns undantag.
Citera
2020-12-02, 17:44
Medlem
Hur kan Tesla g ner i det hr lget? Jag trodde index fonderna skulle kpa sin kvot s snart som mjligt vilket borde innebra hjda kurser.

Fan va illa... vill egentligen inte ga Tesla d jag tycker dom r sjukt vervrderade och tnkte bara sitta p dem ngon vecka fr att vara med nr indexfonderna kper.
Ngon som kan frklara eller har ngon teori?
Citera
2020-12-02, 17:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Hur kan Tesla g ner i det hr lget? Jag trodde index fonderna skulle kpa sin kvot s snart som mjligt vilket borde innebra hjda kurser.

Fan va illa... vill egentligen inte ga Tesla d jag tycker dom r sjukt vervrderade och tnkte bara sitta p dem ngon vecka fr att vara med nr indexfonderna kper.

Det r massa vinsthemtagningar. Tesla har stigit oavbrutet i nstan tv veckor. Aktien r ingen duracellkanin; den mste ta en pause ibland.
Citera
2020-12-02, 17:50
Medlem
Citat:
Folk glmmer att innan Tesla var elbilar ett skmt. Sla och trkiga med kort rckvidd.
En Tesla blir bttre efter du kpt den med sina trdlsa uppdateringar som kan ge bilen mer prestanda, rckvidd och nya smarta funktioner. Ingen annan biltillverkare gr detta och det r revolutionerande
Ingen annan biltillverkare har online uppdateringar av bilens mjukvara? Det stmmer inte
Citera
2020-12-02, 19:00
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Terminen var ner nra 7 procent strax innan ppning. Sdant brukar det i regel finnas en frklaring till, ven om det finns undantag.
Sedan s&p nyheten har Tesla gtt upp ca 40%. Inte konstigt att folk tar vinst.
Jag r en long time Tesla Bull och kommer inte slja frrn 2030 tidigast men ven jag tycker att aktien r vervrderad i dagslget. Tror det r nyttigt att den gr ner lite.
Citera
2020-12-02, 19:02
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ingen annan biltillverkare har online uppdateringar av bilens mjukvara? Det stmmer inte
Jag kanske har missat det men vilken annan tillverkare har kat prestanda och rckvidd bara genom en uppdatering? Andra bilar mste vll in i verkstan fr snna saker?
Citera
2020-12-02, 19:47
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Jag kanske har missat det men vilken annan tillverkare har kat prestanda och rckvidd bara genom en uppdatering? Andra bilar mste vll in i verkstan fr snna saker?

N ven brnslebilar styrs och kan optimeras genom den interna datorn men det r ju begrnsat till samma hrdvara i bda fallen.

Ingen updatering av mjukvara kan ndra kapiciteten av Teslas batterier eller motorers effektivitet isig d dom redan sitter i. S hur gr det till? Gjorde man medvetet bilen sl och ineffektiv s att man senare skulle kunna slppa uppdateringar och f den dumma massan att tro det r ett mirakel och Elon r Jesus teruppstndelse? Ett trick fr att f folk att lska Teslor och dess uppdateringar? Tro att bilen p ngot stt blir bttre med tiden fr att ytterliga rttsfrdiga kpet som en bra lngsiktig investering? Lter ju som det.
Senast redigerad av Bbobi 2020-12-02 kl. 19:54.
Citera
2020-12-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Mercedes E-klass sedan startpris USA 54250 USD, Sverige 426900SEK
Nu jmfr du dock E200 i Sverige mot E350 i USA, jmfr du likvrdiga modeller r den billigare i USA (539 900 kr var listpriset fr E350 i Sverige)...

Noterade frvrigt nr jag kikade p Teslas hemsida att dr finns en hel drs lagerbilar till salu i Sverige, fabriksnya bilar med under 50 km p mtaren.

https://www.tesla.com/sv_SE/inventor...m3?redirect=no

Passa p att fynda alla ni som anser dom vara bsta bilen p jorden.

Samtidigt fr den en att undra, jag trodde Teslas dliga frsljningssiffror i Europa berodde p att dom inte fick bilarna fraktade hit av olika skl, men i sjlva verket str dom och vntar p kpare p ngon parkering. Avbestllningar? Noterar att det r samma sak p tex Tyska hemsidan, fullt med lagerbilar..
Citera
2020-12-02, 20:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

Du leker med eld. Om du tycker Tesla r vervrderade, varfr sker du d ett argument fr att folk sljer?
Dom tycker antagligen som du, att den r vervrderad och drfr sljer dom....
Citera
2020-12-02, 21:10
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
N ven brnslebilar styrs och kan optimeras genom den interna datorn men det r ju begrnsat till samma hrdvara i bda fallen.

Ingen updatering av mjukvara kan ndra kapiciteten av Teslas batterier eller motorers effektivitet isig d dom redan sitter i. S hur gr det till? Gjorde man medvetet bilen sl och ineffektiv s att man senare skulle kunna slppa uppdateringar och f den dumma massan att tro det r ett mirakel och Elon r Jesus teruppstndelse? Ett trick fr att f folk att lska Teslor och dess uppdateringar? Tro att bilen p ngot stt blir bttre med tiden fr att ytterliga rttsfrdiga kpet som en bra lngsiktig investering? Lter ju som det.
Genom optimering kar deras effektivitet.
Citera
2020-12-02, 21:27
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Hjer du prestandan med frndrad mjukvara behver du ven en registreringsbesiktning.

Strsta anledningen till att vriga tillverkare avstr beror vll p att skadlig kod kan sl ut hela bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in