2020-12-05, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja mste vara i god form
medan granitstenen vger frn 600 kg och uppt...
har en spett, r det inte srskilt svrt att flytta det i betong ett tag om den r p asfalt,men en eller tv personer med en bil eller liten skpbil som flyttar p en sdr r inte vanligt, det r definitivt ngot folk mrker sigom de ser...

Ja, da m det isfall gjres veldig fort. Man kan ikke st knote s lenge fr det kommer en eller annen p sykkel forbi.
Citera
2020-12-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan du ha med tidspunktene for lue-og telefonmannen og tidspunktene for vitneobservasjon i s, og tidsvindu for vitneobservasjon av bil over plen?
Og denne opplysningen? "Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte ogs hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, fr NRK opplyst."
Apropos. Om Politiet har rett i at kidnapperne er p lag med TH, forklarer det Futurum-mennene.

Alt det de gjr ser veldig kunstig ut. De vil bare bli sett, og de vil bli sett nr TH normalt kommer p jobb. Ikke at det er grensesprengende info, men n kan vi koble det med bilen som suste forbi huset i 8-tiden. Alt en del av stagingen.

Evt. er det en genuin forsinkelse, men det forutsetter at TH parkerte bilen sin synlig utenfor garasjen (som et signal til kidnapperne om kysten), hvis ikke for risky avvike fra planene.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-12-05 kl. 15:32.
Citera
2020-12-05, 15:27
Medlem
Allerede etter lunsj skal TH ha uttrykt bekymring til kollegaer og fortalt at han fryktet noe kunne ha skjedd AE.

P det tidspunktet hadde TH hatt to telefonrunder til AE sin mobiltelefon, frst i 10-tiden og s 11-tiden.
Deretter gr det 2 timer fr neste og siste runde med telefonoppringninger fr han drar hjem nrmere kl. 13:30.

I mellomtiden skal TH ha gtt inn p et rom med en massasjestol, en rutine han har etter lunsjtider.
P den tiden kunne han ha kjrt en tur hjem og sjekket. Det ville tatt 10-20 minutter tur-retur.
Senast redigerad av Jayce 2020-12-05 kl. 15:32.
Citera
2020-12-05, 15:36
Medlem
BTW. Dersom RU ikke er skyldig, noen som har skjnt eller vet hvorfor han ikke gikk rett til politiet etter at krypto-plottet ble kjent? For meg er det en gigantisk logisk brist, slik jeg husker det mtte politiet sl ned dra hos mora hans? Over et halvt r etterp?

Men jeg legger personlig til grunn at RU er uskyldig, det er signalene jeg plukker opp fra trden og Milli i krimpodden.
Citera
2020-12-05, 15:37
Medlem
Fra dagens oppslag i VG.

Etter lnnssamtalen 08:45 til 08:56, m AE ha satt seg i en stol for lese, fordi TH sier hun satt slik da han dro p jobb.

S ringte AEH datter HHB1 09:06, brt samtalen etter 3 sekunder, og sendte istedet flgende sms 09:10:
"Hei N.N (Navnet p datteren). Var fint teater i gr. Hyggelig mte N.N. (venn av Hagen-paret) og kona. Vi skal visst ikke dra fr i morgen tidlig antagelig og et mte Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo vre barnepike i kveld/natt.
Rare momenter. starte sms med navnet p datter. Ingenting i formuleringen om utsatt hyttetur tyder p at dette er noe AEH har funnet p selv. Formuleringen " vre barnepike" i stedet for " passe NN" (navnet p barnet som skulle passes).

Da frst 09:14 ringte AEH snnen TEH, og overbrakte en viktig beskjed til han vedrrende den kommende lnnsutbetalingen. Hvis beskjed til TEH var s viktig, hvorfor ringte hun ikke til han like etter lnnssamtalen?

Har ogs lagt merke til disse to punktene.
"09.50: Snnen forsker ringe moren men fr ikke svar. Han sender deretter en tekstmelding."
og
"10.48: En av dtrene sender en tekstmelding til Anne-Elisabeth Hagen. Den blir aldri lest av henne."
Om dette betyr at sms'en snnen sendte like etter 09:50 ble pnet og lest?

Det er ogs merkelig at TH tar seg en time i massasjestolen, samtidig som han hadde uttrykt bekymring til de to-tre ansatte som var p jobb p Futurum. Frst etter siste ubesvarte anrop 13:18 kommer han p at han m plutselig hjem og se hvordan det str til med AEH.
Citera
2020-12-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
BTW. Dersom RU ikke er skyldig, noen som har skjnt eller vet hvorfor han ikke gikk rett til politiet etter at krypto-plottet ble kjent? For meg er det en gigantisk logisk brist, slik jeg husker det mtte politiet sl ned dra hos mora hans? Over et halvt r etterp?

Men jeg legger personlig til grunn at RU er uskyldig, det er signalene jeg plukker opp fra trden og Milli i krimpodden.
Jeg vet ikke. Men han ble innkalt til avhr veldig tidlig i saken, etter at TH fortalte til politiet om mtene med han. Dette var (etter det jeg har forsttt) lang tid fr saken ble offentlig kjent gjennom media.

Etter det NRK fr opplyst, ble mannen innkalt til avhr tidlig i etterforskningen, da som vitne.

https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-h...ert-1.15011331
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 15:43.
Citera
2020-12-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Men han ble innkalt til avhr veldig tidlig i saken, etter at TH fortalte til politiet om mtene med han. Dette var (etter det jeg har forsttt) lang tid fr saken ble offentlig kjent gjennom media.
Takk, da skjnner jeg (endelig) tidslinjen : )
Citera
2020-12-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Takk, da skjnner jeg (endelig) tidslinjen : )
:-)

"Allerede dagen etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, snakket Tom Hagen (70) med politiet om krypto-eksperten som n er siktet for frihetsbervelse.
VG fr opplyst at den 70 r gamle milliardren fortalte politiet om en ung mann som hadde god kunnskap om kryptovaluta, og som han hadde hatt flere samtaler med."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-tidlig-avhoer

Etter det NRK fr opplyst, ble mannen innkalt til avhr tidlig i etterforskningen, da som vitne.
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-h...ert-1.15011331
Citera
2020-12-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fra dagens oppslag i VG.

Etter lnnssamtalen 08:45 til 08:56, m AE ha satt seg i en stol for lese, fordi TH sier hun satt slik da han dro p jobb.

S ringte AEH datter HHB1 09:06, brt samtalen etter 3 sekunder, og sendte istedet flgende sms 09:10:
"Hei N.N (Navnet p datteren). Var fint teater i gr. Hyggelig mte N.N. (venn av Hagen-paret) og kona. Vi skal visst ikke dra fr i morgen tidlig antagelig og et mte Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo vre barnepike i kveld/natt.
Rare momenter. starte sms med navnet p datter. Ingenting i formuleringen om utsatt hyttetur tyder p at dette er noe AEH har funnet p selv.

Helt enig. Ordlyden Vi skal visst ikke dra fr i morgen taler for at dette er en beskjed som er mottatt og ikke er hennes beslutning. Distanseringen i ordene Vi skal visst ikke... kan tyde p det.

Det kan ogs tyde p at beskjeden er nylig mottatt, derfor sendes SMSn like etter at TH dro.

Du har et poeng i hvorfor denne meldingen og anropet til datter blir prioritert frst, nr det hastet for ansatt hos TH f tak i AE og formidlet beskjed til snnen. Hvorfor blir ikke snnen kontaktet med en gang.

Anropet til snnen skjer frst nesten 20 minutter etter samtalen med den ansatte.
Senast redigerad av Jayce 2020-12-05 kl. 16:06.
Citera
2020-12-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Helt enig. Ordlyden Vi skal visst ikke dra fr i morgen taler for at dette er en beskjed som er mottatt og ikke er hennes beslutning. Distanseringen i ordene Vi skal visst ikke... kan tyde p det.

1) Det kan ogs tyde p at beskjeden er nylig mottatt, derfor sendes SMSn like etterp.

2) Men du har et poeng i hvorfor denne meldingen og anropet til datter blir prioritert frst, nr det hastet for ansatt hos TH f tak i AE og formidlet beskjed til snnen. Hvorfor blir ikke snnen kontaktet med en gang.

Anropet til snnen skjer frst nesten 20 minutter etter samtalen med ansatt.
1) Noen kan ha kommet til S4 og lyet til AE om noe slik at hun trodde at turen mtte utsettes?

2) Hvor er det opplyst om at det hastet? Link?
Mener du eventuelt at det ogs skulle ha hastet for AE f gitt beskjeden videre til snnen? I s fall: Hvorfor mener du det?

Hvis det hadde hastet med f gitt beskjeden til snnen, tror du at AE og lnnsansatt hadde tatt seg tid til 11 minutters samtale i s fall?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 16:08.
Citera
2020-12-05, 16:08
Medlem
Hagen str opp sent og kommer p jobb senere enn vanlig forsvinninggsdagen. Avik fra rutiner er mistenkelig. Men de var i teater kvelden fr s det kan jo vre en naturlig rsak.
Citera
2020-12-05, 16:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Det kan ogs tyde p at beskjeden er nylig mottatt, derfor sendes SMSn like etter at TH dro.

Men du har et poeng i hvorfor denne meldingen og anropet til datter blir prioritert frst, nr det hastet for ansatt hos TH f tak i AE og formidlet beskjed til snnen. Hvorfor blir ikke snnen kontaktet med en gang.

Anropet til snnen skjer frst nesten 20 minutter etter samtalen med den ansatte.

Kan hensikten med hytteturen egentlig bare vre for srge for at AEH ikke la andre planer eller dro noe sted den dagen?
At han holdt det pent helt til siste liten og ikke sa noe fr rett fr han drar p jobb.
Senast redigerad av Niffy 2020-12-05 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in