2020-12-06, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk.

Hvis kommunen ikke hadde rukket flytte sperresteinen fr 31. oktober, s var det mulig flytte eller vri sperresteinene spass mye at det gikk an passere med en bil.

Nei. Jeg tror den falske kidnappingen var ment for overbevise barna om at TH ikke hadde noe med forsvinningen gjre. Overbevise barn og barnebarn.

Det kan hende at ogs medhjelper har blitt lurt til tro at det var en ulykke. Som mtte dekkes over for hindre at TH ble mistenkt. Av hensyn til barn og barnebarn osv osv.

Og s var det egentlig et lenge planlagt og nye kalkulert drap.

Ja, slik kan det vre. Jeg tror den kryptodelen med brevet har vrt planlagt en god stund. Brevet er skrevet for lenge siden, og skriveren destruert for lenge siden.
Nyaktig dato tror jeg ikke har vrt 100% planlagt. Det kan forskyve seg frem og tilbake av uforutsette ting. Turen til byen kvelden fr skal ha vrt uforutsett, ihvertfall iflge paret. Men hvem vet hvor mange han har manipulert til si snn eller snn.
Overbevise barna kan vre en ting. For barna visste nok om skilsmisse, og ihvertfall at forholdet var veldig vanskelig og p randen av havari.
Citera
2020-12-06, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kanskje litt sent, men den sperresteinen kan ha blitt skyvd unna med bilen og lakkrester kan ha blitt satt igjen.

Skjvet til side med tilhengerfestet til en ryggende bil. Med ryggekamera blir det vel en enkel jobb.
Citera
2020-12-06, 08:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Skjvet til side med tilhengerfestet til en ryggende bil. Med ryggekamera blir det vel en enkel jobb.

Dragkrok p picasson?
Citera
2020-12-06, 09:12
Medlem
Legokatts avatar
AEH's SMS til datter kl 09.10 - Hvorfor er denne SMS'en en "gte" i saken?

Politiet
skal ha brukt mye tid p nste opp i detaljene rundt denne turen / sett i sammenheng med AEH's SMS til datter.

18.05.2020: I flge VG:
"I en tekstmelding til et familiemedlem, skal Anne-Elisabeth Hagen angivelig ha meldt at en planlagt tur til Hagen-familiens hytte p Kvitfjell var avlyst. Dette er spesielt interessant for politiet, da ektemannen Tom Hagen har forklart at paret skulle til hytta den dagen og at han skulle ringe henne omlag en times tid etter at han kom p jobb 31. oktober 2018."

At TH skulle ringe hjem etter ca 1 time blir ogs bekreftet i Nrk-intervju.

TH's forklarte at grunnen til at han skulle ringte hjem etter ca 1 time var for avklare detaljer angende hytteturen. Dette ble mistenkelig.

Hvorfor?

Fordi AEH i SMS til datter kl 10.06 skrev flgende:

"Vi skal visst ikke dra fr i morgen tidlig antagelig*og et mte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo vre barnepike i kveld/natt."

Jeg synes ordlyden i SMS'en viser at AEH kommuniser: "TH har gitt meg beskjed om at hytteturen ikke blir noe av fr i morgen tidlig. Derfor kan jeg vre barnepike i kveld/natt"

=

Dette tror jeg er grunnen til at politiet brukte mye tid p nste opp i denne turen / sett i sammenheng med AEH's SMS til datter.
Citera
2020-12-06, 09:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Litt pussig tilby seg vre barnevakt om natta hvis hun skulle til kvitfjell i morgen tidlig.
Godt poeng.
Innholdet i SMS'en kan p en mte virke konstruert og den passer heller ikke inn med TH's forklaring.
Citera
2020-12-06, 09:30
Medlem
Jeg er nysgjerrig p hvorfor HHB1 bruker over 1,5 time p svare p sms fra sin mor, nr moren i tillegg hadde prvd ringe. (0910-1048)
Telefonen til AEH ble lagt i ro kl 1007, brukte HHB1 41 minutter p komme seg fra SV4 til egen bolig og svare p sms som hun hadde sendt til seg selv feks?
Citera
2020-12-06, 09:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng.
Innholdet i SMS'en kan p en mte virke konstruert og den passer heller ikke inn med TH's forklaring.
Som en kodebeskjed, kanskje?
Citera
2020-12-06, 09:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg er nysgjerrig p hvorfor HHB1 bruker over 1,5 time p svare p sms fra sin mor, nr moren i tillegg hadde prvd ringe. (0910-1048)
Telefonen til AEH ble lagt i ro kl 1007, brukte HHB1 41 minutter p komme seg fra SV4 til egen bolig og svare p sms som hun hadde sendt til seg selv feks?
Uthevet: Her er du inne p noe vesentlig tror jeg. 0906-anropet ble frst besvart, men avbrutt etter 3 sekunder, s en sms 4 minutter senere med et sprsml, og hun svarer alts ikke fr sms 1048? Det ogs skurrer kraftig ja.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-06 kl. 10:00.
Citera
2020-12-06, 09:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som en kodebeskjed, kanskje?
Da er det merkelig at TH forklarte feil i avhr

Jeg mener SMS viser at AEH/GM setter TH's forklaring i skelyset - sett gjennom en slik hypotese. Det passer ogs inn med at TH forklarte i avhr at de hadde avtalt han skulle ringe hjem etter ca 1 time for avklare detaljer angende hytteturen.

1 time passer i tillegg inn med at AHS's telefon ble lagt i ro p feil side av bordet = det var planlagt at sted skulle stages i lpet av 1 time
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-06 kl. 10:05.
Citera
2020-12-06, 10:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Da er det merkelig at TH forklarte feil i avhr

Jeg mener SMS viser at AEH/GM setter TH's forklaring i skelyset - sett gjennom en slik hypotese. Det passer ogs inn med at TH forklarte i avhr at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for avklare detaljer angende hytteturen.

1 time passer i tillegg inn med at AHS's telefon ble lagt i ro p feil side av bordet = det var planlagt at sted skulle stages i lpet av 1 time
Okej, s telefontidene og klokkeslettene som du hittil har ledd av, er ikke s tilfeldige likevel alts, s lenge du fr hamret de ned i din hypotese?

Det du mener er at 0906 og 1006 har en sammenheng, 1 time, men ikke noen av de andre klokkeslettene?
Citera
2020-12-06, 10:10
Medlem
Her er det fortsatt mye tullball, og mer en studie i psykatri enn interessant i forhold til Hagen-saken.
Citera
2020-12-06, 10:13
Medlem
Citat:
AEH's SMS til datter kl 09.10 - Hvorfor er denne SMS'en en "gte" i saken?

Politiet
skal ha brukt mye tid p nste opp i detaljene rundt denne turen / sett i sammenheng med AEH's SMS til datter.

18.05.2020: I flge VG:
"I en tekstmelding til et familiemedlem, skal Anne-Elisabeth Hagen angivelig ha meldt at en planlagt tur til Hagen-familiens hytte p Kvitfjell var avlyst. Dette er spesielt interessant for politiet, da ektemannen Tom Hagen har forklart at paret skulle til hytta den dagen og at han skulle ringe henne omlag en times tid etter at han kom p jobb 31. oktober 2018."

At TH skulle ringe hjem etter ca 1 time blir ogs bekreftet i Nrk-intervju.

TH's forklarte at grunnen til at han skulle ringte hjem etter ca 1 time var for avklare detaljer angende hytteturen. Dette ble mistenkelig.

Hvorfor?

Fordi AEH i SMS til datter kl 10.06 skrev flgende:

"Vi skal visst ikke dra fr i morgen tidlig antagelig*og et mte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo vre barnepike i kveld/natt."

Jeg synes ordlyden i SMS'en viser at AEH kommuniser: "TH har gitt meg beskjed om at hytteturen ikke blir noe av fr i morgen tidlig. Derfor kan jeg vre barnepike i kveld/natt"

=

Dette tror jeg er grunnen til at politiet brukte mye tid p nste opp i denne turen / sett i sammenheng med AEH's SMS til datter.
Det kan ju vara s att TH har sagt att set skall vara ett mte i Lillehammer i morgon innan han kte p jobb. Att AEH inte ville vara ensam i hytte under mtet och tog ett eget beslut p att skuta upp resan till hytten. Bda var vl oskra om hytteturen drfr verenskommelsen att hras av om en timma och ta det definitiva beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in