Citat:
Ursprungligen postat av
dalishas
Har jag sagt att jag dömmer hororna? Detta verkar vara ett tema många försöker vända tillbaka till. Försöker man peka fokus bort från sig själv? Det är torskar jag försöker förstå mig på för ca 100e gången. Och Nu var inte frågan heller gällande de som kullar eskorter som väljer detta av fri vilja. Nu snackar vi om människor långt nede på kanten rand i vissa tillfällen människohandel . Vad är det som gör att du tänder på det? Gå och smaka på lite flenskuk vettja så kan du komma tillbaka med dina inskränkta åsikter sen. Hej!
Du hade väl bott i Thailand? Uppenbarligen har du inte lärt känna kvinnor som är prostituerade där och pratat med dom om det. Thailändska kvinnor som jobbar i barerna, på massageställen etc är inte i regel trafikerade. Det kan hända att kvinnor från andra länder som är prostituerade i Thailand är trafikeringsoffer och detta visar sig ibland i polisens utredningar.
Och jag vill inte höra skitsnacket i stil med "ja, men hur naiv är du? Tror du att det skulle synas eller dom skulle säga det?" utan att du kan visa något som helst underlag för ditt påstående förutom att ifrågasätta motpartens kritiska tänkande och godtrogenhet.
Det är väl självklart att kvinnorna jobbar inom denna branschen pga att dom behöver pengarna. Men ligger det alltid ren ekonomisk desperation bakom? Min uppfattning är att man väljer detta pga inkomsterna är större. Man kan jobba med ett "vanligt jobb" men det innebär kanske 9000 baht i månaden. Då är det lockande att ge sig in i en bransch som ger 50-60 000 baht i månaden. Jag har snackat med tjejer som lämnat sina vanliga jobb och gjort detta istället för att tjäna mer pengar. Här ska det nämnas att det kan vara så att man försörjer en sjuk mor eller far. Och det är inte ovanligt att modern eller fadern också tar hand om den prostituerades barn. Thailändare kan också mycket väl vara lojala mot sin familj och hjälper familjen med pengar.
Mår kvinnorna dåligt av det dom gör? Här finns det alla möjliga fall, från dom som mår dåligt tills dom som gillar sitt jobb. Mitt intryck är att många bara ser det som ett jobb och inte verkar särskilt störda av att knulla en kund så länge kunden är schysst och behandlar tjejen väl. Jag har snackat med vissa bargirls om dåliga kunder men ingen har sagt till mig att dom blivit utsatta för våld. Dock har dom berättat att det kan finnas hårdhänta kunder som vill ha sex på aggressivt sätt. Och det upplever dom inte så klart inte alltid som bekvämt. Det är dåligt att dom då ändå får vara med om det. Finns en del störda människor där men min uppfattning är att dom är i minoritet.
När det gäller att förstå sig på torskar så är det väl för det första så att alla vill ha sex, eller de flesta iaf.
Men att få det är problemet. Så länge man inte ser ut som Brad Pitt, vilket få av oss gör. Prostitution är ett enkelt sätt att få sex. Att få sex annars är något som för de flesta av oss som inte är i fast förhållande kräver energi, tid och pengar. Även om du vill ha ett fast förhållande så kan det vara en tidskrävande process att nå dit.
Det är inbyggt i hela den sociala dynamiken mellan män och kvinnor att män ofta får arbeta för sex på något sätt. Att män måste ha något att erbjuda. Ser man jävligt bra ut med en snygg kropp så har man det mer gratis men samtidigt är det ens utseende man erbjuder.
Och kuken tvättas innan avsugning så chilla. I Thailand är det standard att man går i duschen före.