2020-12-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hadde samme tanken, men heller ikke de to sakene. Men det virker litt for sprtt.

Disse gamle utklippene kan gi de mest forferdelige assosiasjoner.

Vi er opplrt til tenke rasjonelt, og ikke tro det aller verste. Som du sier, det virker for sprtt.

Men politiet m jo etterforske sporene de finner. Og nr TH nekter stille i avhr, m politiet finne andre metoder for komme til bunns i hvorfor TH har samlet avisutklipp fra gamle og ulste drapssaker.

Den snilleste lsningen er at TH har samlet relevant informasjon for planlegge det perfekte drapet p sin egen kone.

Den er rimelig stygg og skrekkelig den ogs.
Citera
2020-12-20, 23:50
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hva har dette utsagnet ditt med saken gjre? Er dette noe som er dokumentert at har skjedd i denne saken? Er det eventuelt stor-trollet som er ute med fantasering igjen?

blir du sjalu? du trenger ikke det. DU er fortsatt troll nr1 i denne trden!

Men kornblomst blir bare litt revet med, snakker om seriemordere, pistol mot hode og lik gjennstpt i kjelleren i sloraveien.. noen som lest alt for mange krim romaner x)
Citera
2020-12-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
blir du sjalu? du trenger ikke det. DU er fortsatt troll nr1 i denne trden!

Men kornblomst blir bare litt revet med, snakker om seriemordere, pistol mot hode og lik gjennstpt i kjelleren i sloraveien.. noen som lest alt for mange krim romaner x)
Jeg er ikke sjalu og jeg er ikke et troll. Vedkommende kunne sikkert ha skrevet gode krimnoveller.
Citera
2020-12-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det perfekte drapet uten spor
det er politiets skyld at det ikke finnes spor. Det skrives her at ukjente gm har laget masse falske spor for ramme th. N ogs patroner. Hvor kjpte han ulovlige vpnen. Trodde ikke han hadde kriminell omgangskrets.
Citera
2020-12-21, 00:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Disse gamle utklippene kan gi de mest forferdelige assosiasjoner.

Vi er opplrt til tenke rasjonelt, og ikke tro det aller verste. Som du sier, det virker for sprtt.

Men politiet m jo etterforske sporene de finner. Og nr TH nekter stille i avhr, m politiet finne andre metoder for komme til bunns i hvorfor TH har samlet avisutklipp fra gamle og ulste drapssaker.

Den snilleste lsningen er at TH har samlet relevant informasjon for planlegge det perfekte drapet p sin egen kone.

Den er rimelig stygg og skrekkelig den ogs.
Det skulle ikke forundre meg om han ogs studerte oppklarte saker, som J*emtland og Gr*y Hoss*in og Agn*s M*ller for lre hva som gikk galt. Dommene er tilgjengelige p internett.
Citera
2020-12-21, 00:12
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hyggelig at du er enig med meg i det meste.
Eller har du ikke skjnt at mesteparten av innlegget, det som er er merket med anfrselsestegn, er ditt innlegg i fra september?
HAHA Komisk!! Snakk om mte seg selv i dra!
Citera
2020-12-21, 00:14
Medlem
En er ndt til lese det politiet kommer med. Holden kommer med partsinnlegg, og han sier det TH forteller. Han gjenforteller.

Politiet derimot gjdnforteller ikke. Men de vil ikke gi oss alt heller. Som at vpenskapet har blitt kalt safe. De sier at det ikke var noe i vpenskapet. Metallkisten med delagt ls var p soverommet hans. Haglen var ogs p soverommet. Og den var skarpladd.

TH ble kjrt p hotell og kom hjem til jul. Huset var avlst, TH var ikke i huset og flyttet derfor ikke vpnene etterp. Eneste tidspunktet han kunne flyttet vpnene p var da han kom hjem og lette etter kona som han mistenkte hadde ftt hjerteinfarkt.

Om TH var redd fr angrepet p AE, s burde han fikset alarmen. Og setningen i avisen antyder at vpnene var p hans soverom, og at hun har et annet. Igjen er det han, han, han
Citera
2020-12-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hyggelig at du er enig med meg i det meste.
Eller har du ikke skjnt at mesteparten av innlegget, det som er er merket med anfrselsestegn, er ditt innlegg i fra september?

Hyggelig at du igjen kontakter meg, og takk for det!

Skjnte det, men skjnte ikke sammenhengen mellom din ekstrainnsats for trle mine tidligere skriverier og mitt korte innlegg som du ble s provosert av. Dine personangrep preller av som vann p gsa. Hvis du egentlig lurer p om jeg tror at TH er skyldig s er svaret: slik jeg ser alle indisier n s finnes det ingen andre potensielle GM enn TH. Mer og mer peker p TH som hovedmannen i AE sin forsvinning/drap. Mulig du innehar andre fakta som du da br ta videre med politiet.

For ordens skyld s mener jeg fortsatt at det eneste offeret i denne saken er AE.
Trenger du mer informasjon s er du velkommen til PM hvis noe skulle vre uklart.
Citera
2020-12-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
det er politiets skyld at det ikke finnes spor. Det skrives her at ukjente gm har laget masse falske spor for ramme th. N ogs patroner. Hvor kjpte han ulovlige vpnen. Trodde ikke han hadde kriminell omgangskrets.

Han m jo ha kjpt det eller ftt det. Ser ut som han vet f tak i vpen.
Citera
2020-12-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er Svein Holden som er kilde for nrk. Det er ikke politiet som har lekket info om siktelsen.

Vi vet egentlig ikke nr siktelsen ble tatt ut, da Holden ikke sier noe om det.

Om dagens nyheter er gammelt oppgulp, s er oppgulpet ikke servert av de vanlige "anonyme" kilder men av Tom Hagens forsvarsadvokat.
Hvorfor vil han forklare seg om dette i tilstelsesdom. Er han ikke sur og mistenksom til politiet og vil nekte forklare seg. Tenk om de vrir det over til drapssaken.
Citera
2020-12-21, 00:30
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hadde samme tanken, men heller ikke de to sakene. Men det virker litt for sprtt.

Kan jo vre at T hagen bare var en pedimeter p mange felt, og nsket ha kontroll p det meste-ogs da det handlet om kriminelle gjenger og typer i nrmiljet. Dette ble ekstra viktig pga. den store formuen, pluss at han var et evnt. ml for urent mel i posen. Noen fiender har han vel. Om han er en meget mistenksom forretningsmann, som er en beregnende menneskekjenner. For lykkes som han i forretninger,m man ha en del lignende egenskaper.
* Kanskje Tom ogs var en hobbydetektiv som alle her i trden, den gang han studerte de ulste sakene?? Ikke umulig det!

Ikke alle tenker automatisk at oppbevaring av gamle ulste krimsaker i aviser, gjr han noe mer skyldig........
Drev han med jakt i fjellet, og var med i skyteklubb -s er det jo heller ikke unaturlig ha vpen.
At hagla stod ved senga etter at Lisbeth ble borte, og noen kyniske medhjelpere eller andre tok henne ( eller medhjelpere ble truende?) S hadde jeg jammen ogs hatt hagla klar.
Noe mer underlig er at han nsket bo alene i huset, uten politibeskyttelse rett etter. Det skurrer litt. Noen er dessuten ekstremt kontrollfrikere, som stoler kun p seg selv. Frihet til styre det meste helt alene, det er personligheten jeg tolker i Tom Hagen.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-12-21 kl. 00:37.
Citera
2020-12-21, 00:34
Medlem
Om soverommene i S4. Ekteparet hadde hvert sitt separate soverom i tillegg til felles soverom. Alle disse tre soverommene skal befinne seg i andre etasje i S4.
"Iflge forsvareren har Tom Hagen hatt interesse for vpen siden han var tenring, og vpnene skal ha hatt antikvarisk verdi for ham."
En milliardr med vpeninteresse har i lpet av et langt liv samlet to spanske plomberte pistoler, en rusten Husqvarna og en funksjonell Smith & Wesson. Denne vpensamlingen oppbevarte han i en lst skipskiste av stl p separat-soverommet sitt. Det er nesten ikke til tro.

"Nr det gjelder det andre av de funksjonelle vpnene, en Smith & Wesson-pistol, skal ikke Hagen ha brukt dette iflge forsvareren hans.
Hvilket vpen brukte han da han vet pistolskyting i skyteklubben?

NRK 20. desember 2020;
https://www.nrk.no/norge/ny-siktelse...edium=referral
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in