Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det kan vre strategiske rsaker til at politiet valgte ta ut siktelse for vpenbesittelsen frst i hst, selv om vpnene har vrt kjent lenge.

Jeg tror at politiet etterhvert har svrt mange sprsml til TH, men han nekter la seg avhre i drapstiltalen.

De hpet nok f ham i en viss tale gjennom avhr og evnt rettssak om vpnene.

Den muligheten ryker n som SH gr for en tilstelsesdom. Da kan han legge seg flat, slippe forklare seg, ta boten - og vre ferdig med saken.

Dette var selvsagt en strategisk beslutning. God ha i bakhnd, nr de ikke har sterke beviser som kan nagle TH til saken. Og det har de tydeligvis ikke, det er derfor vi fr disse "nyhetene" i VG hver helg. Hadde de hatt kjtt p beinet, hadde TH forlengst vrt tiltalt.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-21 kl. 12:40.
Citera
2020-12-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kanskje det er Orderud vpenet som endelig er funnet 😂😂😜
Neppe. Dessuten er patronene lagt der av en ukjent. Tror ikke de passer til noen av de beslaglagte vpnene. Hvorfor har han de. Kun interessert i patroner.
Citera
2020-12-21, 12:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Neppe. Dessuten er patronene lagt der av en ukjent. Tror ikke de passer til noen av de beslaglagte vpnene. Hvorfor har han de. Kun interessert i patroner.
Ja, hvorfor har han de og hvor er vpenet de passer til? Interessante sprsml.
Citera
2020-12-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Dette blir veldig forskjellig. Den dagen jeg personlig tropper opp p dra til noen og forteller dem at jeg skal drepe dem sakte men sikkert, hper jeg at jeg ogs fr en politianmeldelse s det gr inn p lystavla mi hva jeg har sagt. Tror lystavla til TH har kortsluttet.

Jeg kjenner opp til flere som har trua med grisebanke en som har hatt et seksuelt forhold til ektefellen. Noen ganger har det endt i hndgemeng, andre ganger har trusselen bare blitt hengende i lufta. Dette er vanlige familiefedre, i fast arbeide, uten rusproblemer, uplettet rulleblad. Jeg forsvarer selvsagt ikke handlingen, men kan til en viss grad ha forstelse for sinnet. Selv om ogs ektefelles skal lastes for dette. Og selvsagt br trusler og vold anmeldes. Jeg vil tro de fleste har hrt om lignende tilfeller. Er dette ukjent for deg?
I vre dager prates det til og med om "blikking" Mten et blikk oppfattes p, kan vre nok til utlse et overfall.
S vidt jeg husker, ble TH strusler anmeldt, men saken ble henlagt.
Hva var rsaken til henleggelsen? Intet straffbart forhold? Henlagt p grunn av bevisets stilling? Kan den fornrmede ha framsttt lite troverdig, kan politiet ha vurdert anmeldelsen som oppkonstruert? Dette vet vi egentlig lite om, og nettopp derfor er det fritt framfor bruke dette mot TH. Slike hendelser gr som en rd trd i denne diskusjonen. Saker brukere ikke har grunnlag for vite noe sikkert om, blir til viktige til "indisier ".
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-21 kl. 12:49.
Citera
2020-12-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette var selvsagt en strategisk beslutning. God ha i bakhnd, nr de ikke har andre sterke beviser som kan nagle TH til saken. Og det har de tydeligvis ikke, det er derfor vi fr disse "nyhetene" i VG hver helg. Hadde de hatt kjtt p beinet, hadde TH forlengst vrt tiltalt.

Du ikke har ftt med deg fakta.
"Politiet tok ut siktelsen som gjelder ulovlig befatning med skytevpen og brudd p vpenloven 27. august i r, opplyser politiinspektr Agnes Beate Hemi i st politidistrikt til TV 2.

Siktelsen ble gjort kjent for milliardren i slutten av oktober i r.

Tom Hagen har ikke nsket la seg avhre i saken. Sist fredag sendte imidlertid hans forsvarer, advokat Svein Holden, en skriftlig uttalelse til politiet p vegne av Hagen.
Og i gr gikk Svein Holden til NRK med "nyheten" om siktelsen mot Tom Hagen.

Kilde. TV2 i dag, 21. desember 2020.
Vil ikke mte i avhr om ladd hagle sendte uttalelse til politiet

Siterer fra Store Norske Leksikon, om tilstelsesdom, signert JCE.
"Tilstelsesdom, i straffesaker hvor den straffbare handling ikke kan medfre fengsel i mer enn ti r, kan tingretten etter begjring av ptalemyndigheten avsi dom ved forenklet rettergang dersom siktede overfor retten gir en uforbeholden tilstelse."
Det er alts ptalemyndigheten som m komme med tilbud om tilstelsesdom overfor siktede. Og ikke forsvarsadvokaten som skal tilby ptalemakten, ved politiadvokaten, en slik lettvint lsning p vegne av sin siktede klient.

tilstelsesdom
Citera
2020-12-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
"Politiet tok ut siktelsen som gjelder ulovlig befatning med skytevpen og brudd p vpenloven 27. august i r, opplyser politiinspektr Agnes Beate Hemi i st politidistrikt til TV 2.

Tom Hagen har ikke nsket la seg avhre i saken. Sist fredag sendte imidlertid hans forsvarer, advokat Svein Holden, en skriftlig uttalelse til politiet p vegne av Hagen.

"Tilstelsesdom, i straffesaker hvor den straffbare handling ikke kan medfre fengsel i mer enn ti r, kan tingretten etter begjring av ptalemyndigheten avsi dom ved forenklet rettergang dersom siktede overfor retten gir en uforbeholden tilstelse."
Det er alts ptalemyndigheten som m komme med tilbud om tilstelsesdom overfor siktede. Og ikke forsvarsadvokaten som skal tilby ptalemakten, ved politiadvokaten, en slik lettvint lsning p vegne av sin siktede klient.

tilstelsesdom

TH har ogs bare kommet med en delvis tilstelse, sikkert bare muntlig overfor Holden. Og da gr det sikkert mot rettsak kke som s lenge TH nekter stille til avhr.
Citera
2020-12-21, 13:02
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Vi vet ingenting om hva TH eier av antikvariske vpen. De to som ble funnet i S4, kan vre del av en samling, hvor vrige vpen kan vre oppbevart p hytta/hyttene. Hvis Th har oppbevart disse vpnene p lovlig mte, og evt lisens er i orden, er det ingen grunn til at politiet skal opplyse publikum om dette.

Slik jeg leste artikkelen, s virket det ikke som TH hadde vpenkort p noen av vpnene. Nr vi vet han har vrt med i et skytterlag, s virker det hele litt merkelig. Mange er bare stttemedlemmer i skytterlag, og det kan vre tilfellet her ogs.

Dersom TH har vpen men ingen vpenkort, kan det vre fordi:

-Han av en eller annen grunn ikke har ftt godkjent vpensknad
- Han nsket ha vpen som ikke kunne spores til ham ved en ugjerning

TH hadde nok ikke sett for seg at han skulle bli satt p hotell, og at politiet skulle snoke rundt i huset hans.
Ellers vil jeg tro han hadde kvittet seg med bde artikler, vpen og andre spor frst.
Citera
2020-12-21, 13:06
Medlem
Citat:
Jeg kjenner opp til flere som har trua med grisebanke en som har hatt et seksuelt forhold til ektefellen. Noen ganger har det endt i hndgemeng, andre ganger har trusselen bare blitt hengende i lufta. Dette er vanlige familiefedre, i fast arbeide, uten rusproblemer, uplettet rulleblad. Jeg forsvarer selvsagt ikke handlingen, men kan til en viss grad ha forstelse for sinnet. Selv om ogs ektefelles skal lastes for dette. Og selvsagt br trusler og vold anmeldes. Jeg vil tro de fleste har hrt om lignende tilfeller. Er dette ukjent for deg?
I vre dager prates det til og med om "blikking" Mten et blikk oppfattes p, kan vre nok til utlse et overfall.
S vidt jeg husker, ble TH strusler anmeldt, men saken ble henlagt.
Hva var rsaken til henleggelsen? Intet straffbart forhold? Henlagt p grunn av bevisets stilling? Kan den fornrmede ha framsttt lite troverdig, kan politiet ha vurdert anmeldelsen som oppkonstruert? Dette vet vi egentlig lite om, og nettopp derfor er det fritt framfor bruke dette mot TH. Slike hendelser gr som en rd trd i denne diskusjonen. Saker brukere ikke har grunnlag for vite noe sikkert om, blir til viktige til "indisier ".
Hvordan kan du vre s sikker p at hun har vrt utro? Ser at TH fanklubb gjentar det til stadighet! Kan like gjerne vre at hun fikk gode rd om komme seg bort fra Hr Stenansikt fr det var for sent.
TH oppskte denne mannen personlig og fortalte ham at han skulle drepe han sakte men sikkert. Synes det er uhyre spesielt.
Citera
2020-12-21, 13:23
Medlem
Citat:
Hvis jeg ikke husker feil, har du flere ganger nevnt hendelsen med pistol mot hodet. Dette er en pstand hvem som helst kan slenge ut, uten at historen blir mer sann av den grunn. Men gjentas den ofte nok, blir den til slutt en trdsannhet.
Jo, det et hviskes i krokene om TH som en mulig seriemorder. Og nei, jeg deltar ikke i en PM-etterforskning:

Det er ikke frst og fremst utklippene fra de to lokale ulste drapssakene fra 2006 som utlser seriemorder-vibber, men de andre ulste drapssakene det er funnet gamle avisutklipp fra. Som ikke er nrmere spesifiserte.

Ja det er helt korrekt at jeg har nevnt "hendelsen med pistol mot hodet". Det er en oppsiktsvekkende pstand. Som muligens kan bekreftes av vitner tilhrende AEs svigerfamilie, alts THs egen familie. Som kan vre sann. Som politiet kan ha ftt bekreftet av vitne(r). Og som gjr ektepakten ugyldig.

Det kan vre flere grunner til at TH nekter forklare seg om disse gamle avisutklippene. En av disse ukjente grunnene kan vre at TH har vrt direkte involvert i en eller flere ulste drapssaker. Spekulasjoner i retning seriemorder vil forekomme frem til omstendighetene rundt funn blir kjent, og at disse omstendighetene eventuelt skulle peke i andre retninger. Eller TH avlegger en fullstendig forklaring om avisutklippene for politiet.
Citera
2020-12-21, 13:29
Medlem
Citat:

tilstelsesdom

Sist fredag sendte advokat SH en skriftlig uttalelse til politiet p vegne av Hagen. Inntil da, var siktelsen ukjent for media. Vi vet ikke om SH henvendte seg til NRK, eller om det var omvendt. SH har lang erfaring fra ptalemyndighet og som advokat. Jeg vil tro han har kjenner godt til reglene om dette, langt bedre enn selvoppnevnte eksperter i en tilfeldig diskusjonsgruppe. Jeg har full tillit til SHs juridiske kompetanse, Mener du jeg skal svare p vegne av SH?
Citera
2020-12-21, 13:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det var en fleip, basert p ryktene som gr om TH og KK og VO 😂
Citera
2020-12-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ja det er helt korrekt at jeg har nevnt "hendelsen med pistol mot hodet". Det er en oppsiktsvekkende pstand. Som muligens kan bekreftes av vitner tilhrende AEs svigerfamilie, alts THs egen familie. Som kan vre sann. Som politiet kan ha ftt bekreftet av vitne(r). Og som gjr ektepakten ugyldig.

Det kan vre flere grunner til at TH nekter forklare seg om disse gamle avisutklippene. En av disse ukjente grunnene kan vre at TH har vrt direkte involvert i en eller flere ulste drapssaker. Spekulasjoner i retning seriemorder vil forekomme frem til omstendighetene rundt funn blir kjent, og at disse omstendighetene eventuelt skulle peke i andre retninger. Eller TH avlegger en fullstendig forklaring om avisutklippene for politiet.

Jeg lurer p om politiet har en taktikk der de n begynner med vpnene, etterp for drapstrusler og s forfalskningen av ektepakten, noe som vil ruinere TH i hans egne yne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in