Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Etterforskningen er ikke ferdig og det er naturlig vente med tiltale til alle elementer er utredet til bunns. Srlig med tanke p at det sannsynligvis er flere involvert, og man vil tiltale alle under ett. Da politiet arresterte TH var det nok med tanke p bevisforspillelsesfare samt f folk til snakke. Ikke fordi en tiltale var klar.

Signalene vi fr n tyder p at de har et klart bilde av hendelsesforlpet men forelpig ikke nok til fellende bevis i retten.

Kryptosporet er hett, og en lsning der kan pne hele saken og endre bevisbildet drastisk. Vi fr hpe det skjer fordi det vil nagle involverte til forbrytelsen. Selv uten lik.

Det er ikke snn at fordi om de klarer knytte en IP-adresse til Moneroen s er det i boks, da ville jeg heller satset p knekke krypteringen p TOR for det er nok der Monero-sporet vil ende ogs.

Men uansett om de finner fram til IP-adressen som er brukt p TOR-systemet s er det ikke sikkert de da heller finner noe.

Har egentlig ikke s stor tro p at de krypto greiene vil fre politiet noe sted.
Citera
2020-12-21, 15:03
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Flere ting kan legges til lista; sstrene fra Orderu*-saken, en russisk elskerinne, et vitne som kan ha vrt ansatt som vaskehjelp, fjerndiagnostisering, you name it!
Poenget er: Dette er en suppe med svrt tvilsomme ingredienser. Det forbauser meg, hvis presumptivt oppegende folk tror dette vil holde i retten. Politiet flger selvflgelig med i trden, og jeg ser ikke bort fra at de mest elleville hypotesene, blir brukt som underholdning p etterforskernes julebord!
For hvert enkelt element politiet finner mistenkelig, plikter de veie dette opp mot en annen tenkelig forklaring. Dette prinsippet ser de ut til ha fraveket i denne saken. De lekker til media. De ljuger ikke, men unnlater fortelle hele sannheten, nemlig at det kan finnes naturlige forklaringer p alt som fremstilles som "mistenkelig". Dette har bidratt til en massiv forhndsdmming, og enkelte brukere svelger krok, mark og skke - helt ukritisk! Dette bekrefter min mistanke; enkelte brukere er s flelsesmessig styrt, at de har mista evnen til kritisk tenkning.
Nr det er sagt, tror jeg etterforskerne gjr en veldig god jobb. Jeg tror det svikter p ptaleniv, og i s mte var HH en katastrofe. Dette er en veldig spesiell sak. Hvor kompetente er juristene i denne saken?

Det fete: Presumptiv betyr trolig, sannsynlig eller det som man m forutsette.
Citera
2020-12-21, 15:24
Medlem
Nottelitens avatar
Hr r Romerikes blad om vapnene :
https://www.rb.no/politiet-bekrefter...s/5-43-1492127
Senast redigerad av Notteliten 2020-12-21 kl. 15:27.
Citera
2020-12-21, 15:26
Medlem
Kryptosporet er spennende. Men det er andre elektroniske spor ogs hper jeg. Alle som har sett The Wire skjnner hva jeg mener.

Skal ikke vre rakett-forskning se hvilke shady telefonnummere TH har pratet med siste to rene. Deretter ser man hvilke tvilsomme telefonnummere denne personen igjen har pratet med.

Hvis man p toppen av det bryter seg inn hos personer som er en del av dette edderkoppnettverket, og suger ut alt p datamaskinen deres. Da kan man finne inkriminerende google-sk i btter og spann.
Citera
2020-12-21, 15:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kryptosporet er spennende. Men det er andre elektroniske spor ogs hper jeg. Alle som har sett The Wire skjnner hva jeg mener.

Skal ikke vre rakett-forskning se hvilke shady telefonnummere TH har pratet med siste to rene. Deretter ser man hvilke tvilsomme telefonnummere denne personen igjen har pratet med.

Hvis man p toppen av det bryter seg inn hos personer som er en del av dette edderkoppnettverket, og suger ut alt p datamaskinen deres. Da kan man finne inkriminerende google-sk i btter og spann.
Bare synd ikke telefonloggen spares for mer enn 3 mnd.
Citera
2020-12-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Husleie, strm, pistol mot hodet, lsrevne sitater fra dagbker som rommer over 20000 sider, en rynke ved det ene yet, bruddstykker fra avhr, en kul p AEHs hyre arm,"stor som en appelsin", kjrer eldre fransk bil, som etter hvert blir til en "bulkete, gammel bil, ammunisjon som slenger rundt i huset, huset er fylt opp med vpen, mystiske avisutklipp, et lurt smil under intervjuet p Dagsrevyen, TH er gjerrig, TH er psykopat, kun utvalgte vitner har troverdighet, barna har deltatt i forbrytelsen, barna har blitt hjernevasket fra de var sm, i et hjem preget av psykisk terror, AEH har blitt fysisk og psykisk mishandlet gjennom store deler av ekteskapet,
Et sammensurium av pstander, noen kan stemme, de fleste er udokumterbart sladder. Man pberoper seg et vitne som har betrodd seg i fortrolighet, man har "sikre kilder", men kan av naturlige grunner ikke rpe kilden. Jeg avviser ikke at noen har troverdige kilder. Men hvordan kan man skille skitt fra kanel? Enkelte brukere viser et rdgldende hat mot TH. Et hat som kanskje er sterkere enn THs hevntanker om beileren. THs hevntanker, blir fremstilt som et srdeles viktig personlighetstrekk. Hva karakteriserer brukere som frder av hevngjerrighet, og ikke unndrar seg fra servere rykter og direkte lgner? Det fyres opp til en lynsjestemning, og jeg hper virkelig ikke at vi har slike holdninger i politiet og rettsvesenet. Media er med p leken, de ser kun ut til tenke p forsider og annonseinntekter fra click baits.
Slik saken str pr idag, anser jeg det som utenkelig at ptalemakten utferdiger en siktelse. Ved stadig lekke uvesentlige "nyheter", bekrefter de egentlig at de har lite fare med. TH kan ikke knyttes til stedet i tiden rundt siste kjente livstegn, han kan ikke knyttes til innkjp av sko, strips, printer eller andre remedier som kan knyttes til forbrytelsen. AEH er sannsynligvis forlengst dd, men ikke en gang dette kan fastls med 100% sikkerhet.
Nr da enkelte brukere forlengst har "lst" saken , vitner dette om et usedvanlig oppblst selvbilde, eller en total uvitenhet om etterforskning og bevisvurdering. Eller begge deler.

Dette er noe av det beste som har blitt skrevet her.
Citera
2020-12-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Bare synd ikke telefonloggen spares for mer enn 3 mnd.
Ok, interessant!

Fr gamble p TH/VEs uforsiktige natur da.
Citera
2020-12-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hr r Romerikes blad om vapnene :
https://www.rb.no/politiet-bekrefter...s/5-43-1492127
D fick vi kunskap om att hagelgevret va ok. Att det frvarades under sngen tyder p att det frvarades under uppsikt som inte r olagligt. Polisen kommer att dra det kortaste stet i denna sak.
Citera
2020-12-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
D fick vi kunskap om att hagelgevret va ok. Att det frvarades under sngen tyder p att det frvarades under uppsikt som inte r olagligt. Polisen kommer att dra det kortaste stet i denna sak.

Er du tullerusk?
Citera
2020-12-21, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tenkte p noe annet, at ammunisjonen ikke passer i vpnene og tilhrer et vpen som ikke er funnet.

Tror de sa 9mm, men det finnes jo mange forskjellige varianter av dem. 9mm Luger Parabellum som er den mest vanlige ammunisjonen og som brukes bl.a. i THs Husquarna-M40 pistol mler 9x19mm, men s har vi 9mm Makarov som er 9.25x18mm, og vil ikke passe inn. Begge omtales som 9mm.
Citera
2020-12-21, 17:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tror de sa 9mm, men det finnes jo mange forskjellige varianter av dem. 9mm Luger Parabellum som er den mest vanlige ammunisjonen og som brukes bl.a. i THs Husquarna-M40 pistol mler 9x19mm, men s har vi 9mm Makarov som er 9.25x18mm, og vil ikke passe inn. Begge omtales som 9mm.
M*karov ja, hvis det er den typen ammunisjon som er funnet hos TH, vil det si at en M*karov 9mm pistol mangler. Et tilsvarende vpen er p avveie i den ulste saken vist p sted Norge:

https://www.tv2.no/a/7991431/
Citera
2020-12-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvordan kan du vre s sikker p at hun har vrt utro? Ser at TH fanklubb gjentar det til stadighet! Kan like gjerne vre at hun fikk gode rd om komme seg bort fra Hr Stenansikt fr det var for sent.
TH oppskte denne mannen personlig og fortalte ham at han skulle drepe han sakte men sikkert. Synes det er uhyre spesielt.

Det er ikke jeg som har bragt utroskapshistorien inn i trden. Noen er oppsatt p skape et glansbilde av AEH. Hun var sikkert et godt menneske med mange gode egenskaper, men ingen er lytefrie. Vi er n kjent med at AEG deltok i en forening for mennesker med et avhengighetsproblematikk. Dette gjr selvsagt ikke AEH til et drlig menneske, men det var penbart at dette var "top secret" i denne trden. Denne informasjonen mtte for en hver pris holdes utenfor diskusjonen. Men s kom det likevel for en dag, og dette viser at det foregr en PM-etterforskning, hvor kun utvalgte brukere i denne kretsen deler informasjon. Jeg tror de gjr seg selv en bjrnetjeneste, men det er ikke mitt problem.
Nr TH skriver i dagboka at "han m foreta seg noe", s tolkes dette som at TH har tenkt rydde ektefellen av veien.
Tenker man litt utenfor boksen, kan det tenkes at TH har mttet foreta seg noe i forhold til AEHs rusproblem. Vi vet ingenting om AEH har hatt sprekker. Hvis dette er tilfellet, er det snarere regelen enn unntaket.
Registrerer at du velger ikke svare p mine sprsml om hvorfor trusselanmeldelsen ble henlagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in