Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-21, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han har i alle fall ansvaret for at patroner l og slang rundt i huset. Og for at han ikke fjernet dem.

Jo, det er jo greit. Tror ikke dette separat vil gi noen srlig straff. Holder ikke til en uke i fengsel engang. Tipper maks 8000,- i bot for at patroner l slang istedetfor vre innlst i vpenskapet.
Men det er et budskap her. Mellom linjene. Det ser ut til at dette med vpen har blitt holdt hemmelig. Tidligere s har man omtalt det som "safen i gangen", men n er det plutselig "vpenskapet i gangen".
Hvorfor sa de ikke med en gang at taperullen l opp et vpenskap i gangen?
Og s er det noe med disse patronene som han nekter kjennskap til. Var det av ulovlig type ammo, som er smuglet ut fra et annet land? Hper at det kommer mere.
Citera
2020-12-21, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jo, det er jo greit. Tror ikke dette separat vil gi noen srlig straff. Holder ikke til en uke i fengsel engang. Tipper maks 8000,- i bot for at patroner l slang istedetfor vre innlst i vpenskapet.
Men det er et budskap her. Mellom linjene. Det ser ut til at dette med vpen har blitt holdt hemmelig. Tidligere s har man omtalt det som "safen i gangen", men n er det plutselig "vpenskapet i gangen".
Hvorfor sa de ikke med en gang at taperullen l opp et vpenskap i gangen?
Og s er det noe med disse patronene som han nekter kjennskap til. Var det av ulovlig type ammo, som er smuglet ut fra et annet land? Hper at det kommer mere.

Tenkte p noe annet, at ammunisjonen ikke passer i vpnene og tilhrer et vpen som ikke er funnet.
Citera
2020-12-21, 08:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tenkte p noe annet, at ammunisjonen ikke passer i vpnene og tilhrer et vpen som ikke er funnet.
Kan det vre andre uoppklarte saker hvor ammunisjonen spiller en rolle?
Citera
2020-12-21, 10:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kan det vre andre uoppklarte saker hvor ammunisjonen spiller en rolle?
Kanskje det er Orderud vpenet som endelig er funnet 😂😂😜
Citera
2020-12-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
-Det forteller vel at Kari er et ganske allminnelig menneske i et forhold, og hendelser som dette lager sterke flelser. Normalt. Det og skrive ned tanker og flelser,er ofte ogs bra terapi -for legge snt bak seg. Det kommer frem av og til igjen, s skriver hun.
Det ta skritt skade den hun brer nag til, det hrer til sjeldenheten. De som utver vold, skriver kanskje ikke ned sitt hat og hevntanker. Utver de planlagt vold/drap -s har de smarte vett til destruere snne notater. Dette er psykologi inn i mrket hos folk.

Jeg er helt enig. Og det at TH har skrevet at han skal ta hevn, er jo ikke ensbetydende med at dette har gnagd ham 24-7 etter disse hendelsene. I notatene skal det hete at TH hadde fortalt personen at vedkommende skulle drepes sakte, men sikkert. Dette m jo ikke ndvendigvis tolkes som om TH har tenk fysisk ta livet av livet av rivalen, det kan tolkes som at rivalen skal knekkes mentalt og/eller konomisk. P APs landsmte i 67, uttalte partisekretren
at han skulle knekke Gerhardsen som en lus. Ingen forstod dette som at Gerhardsens liv hang i en tynn trd. Gerhardsen ba selvflgelig ikke om politibeskyttelse. I vrt tilfelle har TH hatt 25 r p seg p hevne seg. Den som skulle "drepes bit for bit", lever i beste velgende.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-21 kl. 10:31.
Citera
2020-12-21, 10:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kanskje det er Orderud vpenet som endelig er funnet 😂😂😜
Tviler p det, men enkelte vpen krever spesifikk ammunisjon som kan fortelle noe om at et vpen f.eks mangler i samlingen. Umiddelbart tenker jeg p denne saken fra s (zzz, zzz) fra 2012 vist p st*d Norg*e:

https://www.tv2.no/a/7991431/
https://www.tv2.no/v/1016386/

Mulig jeg drar konspirasjonen litt langt, men mannen som uforklarlig ble skutt var tydeligvis ingenir hos NVE, en etat hvis THs finansielle suksess innen kraft trolig har vrt helt avhengig av.

https://www.venstre.no/person/ivar-m-saeveraas/

Hvis det var ammunisjon til M*karov som ble beslaglagt og TH ikke vil vedkjenne seg denne, er det unektelig et pussig sammentreff, ogs med tanke p rstallet. GM lyktes komme seg unna i 2012, s hvorfor ikke ta det til et nytt niv?

At han ikke kvittet seg med ammunisjon som ikke var sin egen skyldes nok at han trodde han hadde gjort det. Det er jo uansett klnete ha noe ulovlig i huset som er andre sitt.

Edit: Kan AE ha fattet mistanke, fylt ut separasjonspapirene i 2012, men ikke vget konfrontere TH? Satt hun p en hemmelighet og mtte ryddes av veien?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-21 kl. 10:41.
Citera
2020-12-21, 10:35
Medlem
Minnimuss avatar
Det kan vre strategiske rsaker til at politiet valgte ta ut siktelse for vpenbesittelsen frst i hst, selv om vpnene har vrt kjent lenge.

Jeg tror at politiet etterhvert har svrt mange sprsml til TH, men han nekter la seg avhre i drapstiltalen.

De hpet nok f ham i en viss tale gjennom avhr og evnt rettssak om vpnene.

Den muligheten ryker n som SH gr for en tilstelsesdom. Da kan han legge seg flat, slippe forklare seg, ta boten - og vre ferdig med saken.
Citera
2020-12-21, 10:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tviler p det, men enkelte vpen krever spesifikk ammunisjon og kan fortelle noe om at et vpen f.eks mangler i samlingen. Umiddelbart tenker jeg p denne saken fra s (zzz, zzz) fra 2012 vist p st*d Norg*e:

https://www.tv2.no/a/7991431/
https://www.tv2.no/v/1016386/

Mulig jeg drar konspirasjonen litt langt, men mannen som uforklarlig ble skutt var tydeligvis ingenir hos NVE, en etat hvis THs finansielle suksess innen kraft trolig har vrt helt avhengig av.

https://www.venstre.no/person/ivar-m-saeveraas/

Hvis det var ammunisjon til M*karov som ble beslaglagt og TH ikke vil vedkjenne seg denne, er det unektelig et pussig sammentreff, ogs med tanke p rstallet. GM lyktes komme seg unna i 2012, s hvorfor ikke ta det til et nytt niv?

At han ikke kvittet seg med ammunisjon som ikke var sin egen skyldes nok at han trodde han hadde gjort det. Det er jo uansett klnete ha noe ulovlig i huset som er andre sitt.
Det er ogs mulig at ammoen faktisk er TH sin, men at det tilhrende vpenet mangler. Lnt ut i forbindelse med aksjonen 31.10 kanskje? Da er jo veien kort til ikke ville vedkjenne seg ammoen. En stor glipp ikke kvitte seg med alt uansett.
Citera
2020-12-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vanligdame postet dette 5. mai 2020. Innlegg #22198. Ogs tidligere har negativ info om TH blitt avfeid i trden. Jeg tror Vanligdame forteller sannheten, og at pistolepisoden vil bli bekreftet senere.

I alle tilfelle, siktelsen som bekrefter at TH hadde ulovlig hndvpen hjemme, gjr pistol-mot-hodet tvangsunderskriving av ektepakt mer sannsynlig.

Hvor er det det hviskes i krokene om at TH kan vre seriemorder? P PM'en din?

S lenge vi ikke vet noenting om omstendighetene rundt funnet av gamle avisartikler om ulste drapssaker, s er det noen mulige scenarier som ikke kan utelukkes.

Om avisutklippene ble funnet samlet, i suvernir-seriemorder-style, vil etterforskningen bli ndt til granske ogs denne muligheten, at TH kan ha vrt involvert i flere drap.

S lenge TH nekter g i avhr og nekter forklare seg om diverse funn politiet har gjort, slik som disse avisutklippene, s vil det selvflgelig vre folk som spekulerer over mulige forklaringer.

TH kan bidra til stoppe slike spekulasjoner selv, ved forklare seg til politiet.

Hvis jeg ikke husker feil, har du flere ganger nevnt hendelsen med pistol mot hodet. Dette er en pstand hvem som helst kan slenge ut, uten at historen blir mer sann av den grunn. Men gjentas den ofte nok, blir den til slutt en trdsannhet.
Jo, det et hviskes i krokene om TH som en mulig seriemorder. Og nei, jeg deltar ikke i en PM-etterforskning:

Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ikke frst og fremst utklippene fra de to lokale ulste drapssakene fra 2006 som utlser seriemorder-vibber, men de andre ulste drapssakene det er funnet gamle avisutklipp fra. Som ikke er nrmere spesifiserte.
Citera
2020-12-21, 10:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det er ogs mulig at ammoen faktisk er TH sin, men at det tilhrende vpenet mangler. Lnt ut i forbindelse med aksjonen 31.10 kanskje? Da er jo veien kort til ikke ville vedkjenne seg ammoen. En stor glipp ikke kvitte seg med alt uansett.
Og veldig stor glipp si at det ikke er mitt som om det gjr saken enklere for han. Det hadde vrt bedre si at det var noe gammelt jeg hadde liggende fra skyteklubben som jeg muligens kunne f bruk for.
Citera
2020-12-21, 10:50
Medlem
Citat:
Det kan vre strategiske rsaker til at politiet valgte ta ut siktelse for vpenbesittelsen frst i hst, selv om vpnene har vrt kjent lenge.

Jeg tror at politiet etterhvert har svrt mange sprsml til TH, men han nekter la seg avhre i drapstiltalen.

De hpet nok f ham i en viss tale gjennom avhr og evnt rettssak om vpnene.

Den muligheten ryker n som SH gr for en tilstelsesdom. Da kan han legge seg flat, slippe forklare seg, ta boten - og vre ferdig med saken.

Tja, TH har vel drapstruet og kartlagt folk i sin omkrets ogs s det kan vel komme flere saker i tur og orden framover.
Citera
2020-12-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Tanker rundt hevngjerrighet: La oss ta et tenkt eksempel: Kari er raus mot sine nrmeste, arbeidskolleger etc, men folk som har forskt delegge hennes ekteskap, unner hun ikke en krone.
Kari er empatisk og sympatisk. Hun har har forlengst tilgitt skoleelevene som plaga henne gjennom hele barne- og ungdomsskolen. De har bedt om unnskyldning, og Kari aksepterte unnskyldningene. Men Kari greier ikke tilgi Eva,

Eva som med pne yne gikk inn for delegge Karis ekteskap. Eva hadde et seksuelt forhold til Hans, Karis ektefelle. Hans hadde jo et selvstendig ansvar for disse episodene, men Kari har tilgitt ham. Selv om de har prata om disse vonde episodene, har ikke ekteskapet blitt slik det var fr utroskapshistoriene. Kari fler i perioder et sterkt behov for hevne seg p Eva, Kari har i vanskelige perioder beskrevet i dagboka hvordan hun nsker knekke Eva psykisk. Nr hun blar bakover i dagboka, kan hun skamme seg over sin egen hevngjerrighet. Andre ganger trster hun seg med at hun er ikke alene om fle p forbitrelsen, hevngjerrigheten, sinnet og sorgen.
Hva forteller denne historien om Karis personlighet?
Dette blir veldig forskjellig. Den dagen jeg personlig tropper opp p dra til noen og forteller dem at jeg skal drepe dem sakte men sikkert, hper jeg at jeg ogs fr en politianmeldelse s det gr inn p lystavla mi hva jeg har sagt. Tror lystavla til TH har kortsluttet.
Senast redigerad av Ittno 2020-12-21 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in