Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-25, 10:21
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nr det blir uppenbart att Tesla inte r enda elbilen p marknaden och nr FSD visar sig frbli en drm, inom 6-18 mn skulle jag tro det blir ett rejlt fall. Beror p hur lnge folk fortstter slnga in sina sparpengar p Tesla-aktier..

Fr att stta saker lite i ett bttre perspektiv, efter 90% nedgng r den fortfarande hgre vrderad n Volkswagen, mao inte alls lgt vrderad.

Slda fordon r ju extremt lgt i frhllande till vrderingen, hur tnker du nu?
Okej. Jag tnker inte ens kommentera dina korkade uttalanden eftersom du uppenbarligen inte vill lyssna. Jag sger bara, vi fr vll se vem av oss som har rtt i slutndan
Citera
2020-12-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Okej. Jag tnker inte ens kommentera dina korkade uttalanden eftersom du uppenbarligen inte vill lyssna. Jag sger bara, vi fr vll se vem av oss som har rtt i slutndan
Elon Musk frskte sjlv slja hela sitt bolag fr ett lgre pris n de fr nt r sedan, utan att lyckas. Vad Tesla faktiskt levererat fr ngot banbrytande sen dess kan jag inte se (nej, visa nu inte nt batteri dom pstr sig kunna brja producera om ngot r, eller en fsd beta dr bilen kr runt med 100% vervakning frn en mnniska..).

https://digital.di.se/artikel/elon-m...varande-vardet
Citera
2020-12-25, 10:39
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Elon Musk frskte sjlv slja hela sitt bolag fr ett lgre pris n de fr nt r sedan, utan att lyckas. Vad Tesla faktiskt levererat fr ngot banbrytande sen dess kan jag inte se (nej, visa nu inte nt batteri dom pstr sig kunna brja producera om ngot r, eller en fsd beta dr bilen kr runt med 100% vervakning frn en mnniska..).

https://digital.di.se/artikel/elon-m...varande-vardet
Det r det som r s sknt med Elon Musk! Alltid raka puckar och ingen bullshit! Han har varit vldigt ppen med hur tufft det var att massproducera Model 3. Att Tim Cook vgrar ta ett mte sger ju mer om honom. Strsta tabben i hans liv
Apple frsker ju desperat komma ikapp Tesla nu, s vad r din pong?

Okej, s du tnker ignorera battery day och FSD betan som frbttras varje vecka? Visst, om det fr dig att sova bttre om ntterna s kan du vll gra s.
Citera
2020-12-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Det r det som r s sknt med Elon Musk! Alltid raka puckar och ingen bullshit! Han har varit vldigt ppen med hur tufft det var att massproducera Model 3. Att Tim Cook vgrar ta ett mte sger ju mer om honom. Strsta tabben i hans liv
Apple frsker ju desperat komma ikapp Tesla nu, s vad r din pong?

Okej, s du tnker ignorera battery day och FSD betan som frbttras varje vecka? Visst, om det fr dig att sova bttre om ntterna s kan du vll gra s.
Apple? Desperata? Njae, tveksamt. Dremot poppar det up EV verallt. Teslas vrdering spiller ver p hela EV branschen. tminstone de fretag som nischat sig p emdast EV. Alla vriga bilfretag som brjar leverera elbilar, tex vw slpar fortfarande efter i vrdering.

Men s handlar det mest om fretagande i utslppsrtter.
Citera
2020-12-25, 21:46
Medlem
Citat:
Nr det blir uppenbart att Tesla inte r enda elbilen p marknaden och nr FSD visar sig frbli en drm, inom 6-18 mn skulle jag tro det blir ett rejlt fall. Beror p hur lnge folk fortstter slnga in sina sparpengar p Tesla-aktier..

Fr att stta saker lite i ett bttre perspektiv, efter 90% nedgng r den fortfarande hgre vrderad n Volkswagen, mao inte alls lgt vrderad.

sette seg i en Tesla er som sette seg i en IPhone. Andre elbiler blir en Sony Ericsson eller en Nokia.

Jeg er ikke Tesla aksjonr, men tror kursen er 1500 om et par r. Beklager norsken
Citera
2020-12-26, 17:30
Medlem
bokskog54s avatar
Teslas marknadsandel i Europa pulvriseras.

Och kursen str nra ATH, lite av en bubbelvarning kan man sga.

Tesla's share decreased from 33.8% in Q3 2019 to 13.5% in Q3 2020.

https://insideevs.com/news/452338/te...ev-oem-europe/

https://twitter.com/auto_schmidt/sta...92810575106050
Senast redigerad av bokskog54 2020-12-26 kl. 17:33.
Citera
2020-12-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Grattis!
D slde du allts idag?

Tog hem vinsten gjord frn den 21:e, knns sknt att ha lite cash infr kommande ret.
Citera
2020-12-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Teslas marknadsandel i Europa pulvriseras.

Och kursen str nra ATH, lite av en bubbelvarning kan man sga.

Tesla's share decreased from 33.8% in Q3 2019 to 13.5% in Q3 2020.

https://insideevs.com/news/452338/te...ev-oem-europe/

https://twitter.com/auto_schmidt/sta...92810575106050

Det r vl knappast konstigt nr fabrikerna i USA och Kina har fullt upp med att mtta efterfrgan i just USA och Kina. Det r ju Q4 som man har brjat skeppa in frn Shanghai fr att kunna svara upp p efterfrgan i Europa. Nr Giga-Berlin r frdig s r det inte lngre ett problem.

Lste f. en artikel som visar p 800 st ID3 som bara str och skrpar p lagret i Holland. Orkar inte leta lnk just nu.
Citera
2020-12-28, 10:45
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:

Tesla har ett frsprng nr det kommer till datainsamlandet frn sin fordonsflotta.
Kan andra bolag komma ikapp genom att pressa ut fler fordon? Javisst, men Tesla kommer att first-mover-advantage gllande kompetens samt utvecklandet av sin IT-infrastruktur. Lgg drtill att man har s mycket kapital att man kan ta ver hela nringskedjan. Producera EL, skapa batterierna och bygga fordonen.

Jag ger inga TSLA-aktier ska tillggas, d jag som mnga andra har vntat p en hlsosam pullback nstintill frgves i det hr laget.
Citera
2020-12-28, 12:47
Medlem
GlobalistKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
Tesla har ett frsprng nr det kommer till datainsamlandet frn sin fordonsflotta.
Kan andra bolag komma ikapp genom att pressa ut fler fordon? Javisst, men Tesla kommer att first-mover-advantage gllande kompetens samt utvecklandet av sin IT-infrastruktur. Lgg drtill att man har s mycket kapital att man kan ta ver hela nringskedjan. Producera EL, skapa batterierna och bygga fordonen.

Jag ger inga TSLA-aktier ska tillggas, d jag som mnga andra har vntat p en hlsosam pullback nstintill frgves i det hr laget.

Vilka frdelar har dom jmfrt med andra "smartbilstillverkare" menar du? Hur man n vrider och vnder p saken s r tesla sinnessjukt vervrderat. Inte ens om dom bygger laddstruktur och lser den kade elfrbrukningen i dom lnder bilarna sljs r vrderingen logisk.
Citera
2020-12-28, 12:54
Medlem
bokskog54s avatar
Tesla gr in p den indiska marknaden i brjan av 2021.

Till att brja med gller det Model 3.
Citera
2020-12-28, 12:59
Medlem
bokskog54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Det r vl knappast konstigt nr fabrikerna i USA och Kina har fullt upp med att mtta efterfrgan i just USA och Kina. Det r ju Q4 som man har brjat skeppa in frn Shanghai fr att kunna svara upp p efterfrgan i Europa. Nr Giga-Berlin r frdig s r det inte lngre ett problem.

Lste f. en artikel som visar p 800 st ID3 som bara str och skrpar p lagret i Holland. Orkar inte leta lnk just nu.

Hller med. Det var en dlig take av mig. Det intressant r ju Teslas globala frsljning som mste ka kraftigt fr att caset ska hlla.

Dock visar min twitterlnk att konkurrenterna kat produktionen kraftigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in