2020-12-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Norsk politi har ftt rdgivning fra utenlandske kollegaer.

FBI, Scotland Yard og snne utenlandske kollegaer ja. De vet vel ikke hva de driver med da mener du?
Citera
2020-12-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Marker klart at din hovedteori er at TH er GM, s slipper du akkurat dette her. Tror jeg.
Helt enig i hele innlegget faktisk. M vel vre en frste gang for alt👍

Jeg har ikke en hovedteori. Dvs jeg hadde en teori om at dette var et affektdrap etter teaterbesket. Nr s politiet ikke viser tegn til at de tviler p MBs troverdighet, og at de samtidig gir TH alibi, er saken helt pen. Jeg blir mer og mer overbevist om at TH er uskyldig. Ingenting av det vi vet s langt, er nok til felle TH. Hvis politiet tiltaler TH p det de per n har av "beviser", blir dette garantert plukket fra hverandre av SH.
Dette vet politiet, og det er selvsagt rsaken til at TH ikke har blitt tiltalt.
Ta bare dette lsrevne sitatet fra notatbkene, hvor TH skriver at "han m foreta seg noe". Dette kan jo bety hva som helst, det er jo bare fantasien som setter grenser!
- han m foreta seg noe med utbyggingsfeltet p Kvitfjell. TH har ftt kritikk for at omrdet ligger brakk.
- han m foreta seg noe i forhold til AEH. Ting kan tyde p at AEH er i ferd med g p en sprekk.
- han m foreta seg noe med utvendig vedlikehold av S4. Gr det for lang tid, blir vedlikeholdsutgiftene mye hyere.
- han m foreta seg noe med Monaco-huset p Lilleham*er. Kommunen truer med dagsbter.

Dette sitatet, er kun ett eksempel p noe som i beste fall kan vre et halvdrlig indisium. Politiet kan ikke knytte dette til handlingen, men vet at dette er velegnet til mistenkeliggjre TH. Og det verste av alt: Brukere svelger dette med krok, mark og skke. De tror virkelig p at politiet har en sterk sak. De har lagt TH for hat, og hver minste ting, er en "bekreftelse" p at TH er skyldig. Helt fastlste, og har vrt det lenge. De nekter konsekvent lfte blikket bort fra TH. De har bygget en enorm fallhyde, men det er heldigvis ikke mitt problem.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-28 kl. 10:25.
Citera
2020-12-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
FBI, Scotland Yard og snne utenlandske kollegaer ja. De vet vel ikke hva de driver med da mener du?

En strategi er ikke ndvendigvis velegnet i alle saker. Gir ikke strategien de nskede resultater, m man selvsagt vurdere andre strategier. Kan nesten sammenlignes som strategien til en fotball trener. Treneren og laget er fr kampen enige om en strategi. Denne m ofte endres i lpet av kampen. Noen ganger er dette helt avgjrende, for unng et braknederlag. Mediestrategien har penbart ikke gitt resultater i denne saken. Politiet str n i rell fare for g p en skikkelig smell. Politiet burde i utgangspunktet ha stolt mer p egne krefter. I denne saken tror jeg rdene fra utenlandske eksperter har frt til feil strategier.
Citera
2020-12-28, 11:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Pussig trekk innby hndtverkere p Mitt anbud. Hvorfor skulle han nske folk han ikke kjente kvalifikasjonene til. I sitt elskede hjem. Der ville han vel ikke ha udugelige folk. Han hadde massevis av kontakter og kunne f dyktige folk til en grei pris. Det virker ikke reelt helt enkelt. Dreide ikke dette seg om ndvendig vedlikehold av huset istedet for pynt
Jeg tror du er inne p noe, av egen erfaring vil en anbudsrunde ofte gi plausible tilbud 25-30% lavere enn lokale norske hndverkere. At han likevel endte opp med de lokale han kjente og hadde brukt fr, tyder p at anbudsrunden kun var et spill for galleriet.

Flest mulig innom, srlig utenlandske fra Polen og st-Europa = mest mulig sty og knytning ut av landet som med trusselbrevet.

Enda et genialt trekk i Mesterplanen.
Citera
2020-12-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
verkligen dags att brja lsa upp p hela rendet och andra brottml s att dere ocks ser ljuset

Det er mange som har sett lyset, Notteliten. De ble s kraftig blenda, at de er helt ute avstand til se andre gjerningspersoner enn TH,.
Citera
2020-12-28, 11:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror du er inne p noe, av egen erfaring vil en anbudsrunde ofte gi plausible tilbud 25-30% lavere enn lokale norske hndverkere. At han likevel endte opp med de lokale han kjente og hadde brukt fr, tyder p at anbudsrunden kun var et spill for galleriet.

Flest mulig innom, srlig utenlandske fra Polen og st-Europa = mest mulig sty og knytning ut av landet som med trusselbrevet.

Enda et genialt trekk i Mesterplanen.

Trist i s fall om MGM ocks frskt spara o plantera tekniska spr frn frmmande personer i direkt anslutning till grningen men polisen inte lyckats detektera dessa. MGM kan ju inte grna insistera p att sdana spr finns...
Citera
2020-12-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du snur det p hodet, hvis du er uskyldig s samarbeider du med politiet for renvaske deg selv.
TH tr ikke, fordi han vet at han er avslrt.

"Han vet han er avslrt" . Her avslrer du at du "vet" at TH er skyldig. Dette vet vi ingenting om. Hvis TH mener seg vre uskyldig, er det ikke det minste rart at han setter seg p bakbeina. Han trodde at han hadde et god og tillitsfullt samarbeid med politiet. Siktelsen kom antakelig som lyn fra klar himmel, viste seg bli en fadese for politiet. Legg til den tpelige pgripelsen, som kunne forsvares, hvis det var snakk om pgripelsen av en terrorist, skapte en isfront mellom politiet, og TH og hans familie. Stadige lekkasjer om hyst tvilsomme indisier bidrar til bevare isfronten. Og brukere gjentar til stadighet: Hvorfor nsker ikke TH forklare seg? Hadde jeg vrt i samme situasjon, og visst at jeg var uskyldig, hadde jeg vist politiet fingeren!
Citera
2020-12-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om mtet med Michael Green. Som jeg tror skjedde hsten 2019. September kanskje. Noen f mneder etter at politiet skiftet hovedhypotese 26. juni 2019.

TH var desperat, og mtet ble arrangert i hp om at TH skulle kunne bestille og kjpe en egnet syndebukk fra det danske MC-miljet.

TH og MG fant ikke tonen i det personlige mtet. MG responderte ikke p Hagens utspill slik Hagen hadde hpet og nsket.

Jakten p syndebukk ble lagt p is. Det ble ingen videre kontakt mellom TH og MG.

Det kan vre at de p forhnd var skeptiske til Green, og at de gjennom mtet oppdaget at de ikke nsket et videre samarbeide. Det kan vre snakk om manglende tillit, men ogs at Green fremsatte helt urealistiske konomiske betingelser.
Citera
2020-12-28, 13:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er da ingen her som har en fast hypotese, bortsett fra Legokatten da. Hypotesen dannes fra de opplysninger vi kjenner, men endres opplysningene s kan ogs hypotesen ogs endres. Det er p nyaktig samme mte som politiet gjr det.
Jeg kan skjnne at du og flere holder TH som den meste sannsynlige GM / bakmannen i denne saken. Jeg har ogs holdt pent at TH var skyldig p et tidspunkt. Det er elementer i saken som tyder p at TH er skyldig i noe. Ektepakten er for mange et bevis p konomisk undertrykkelse, det er rykter om vold og et konfliktfyllt ekteskap. Men vi vet alts ikke om TH er skyldig i drap. Politiet har ikke funnet lik og de kan ikke fastsl at AEH ble drept i S4.

Jeg tror alle nsker at saken skal lses (utenom GM) og de fleste her nsker bidra p sin mte. At folk engasjerer seg er naturlig.

Angende GG-hypotesen er den et resultat av at jeg ikke har hatt tunellsyn. Har holdt ulike lsninger pent og sett p mange hyppoteser rundt saken. Har forskt g i dybden og tenke logisk rundt hver enkel teori / ogs teorier jeg har vrt uenig i.

At GG-hyppotesen ikke er populr blant mange har jeg stor forstelse for. Det kan oppleves brutal med tanke p at AEH selv kan ha vrt delaktig i dette plottet (lurt av en GM til delta) Men jeg mener det viktigste i denne saken er finne lsningen. Hypotesen er fullt mulig teoretisk. Den tar hensyn til informasjonen i media, den tar hensyn til tidslinjen, ogs siste kjente livstegn
..og den tar hensyn til at TH kanskje ikke var verdens beste ektemann..

+ denne filmen Gone Girl (som gr p TV2 disse dager) som ble utgitt 4 r fr forsvinningen = kunne ha vrt benyttet i planleggingen av dette plottet

At GG-hyppotesen ikke er populr og mter motstand er naturlig med tanke p hvordan saken har vrt vinklet. Motstand er akkurat det denne hypotesen skal mte. Et GG-plott gr ut p villede s mye at ingen skal tro dette kunne ha skjedd. Et GG-plott skal skjules gjennom at politiet og media tar feil, og at alle vil spekulere i ektemannen og ekteskapet.

Hvis saken hadde vrt lst etter rimelig kort tid hadde man ikke trengt spekulere.
At saken ikke er lst enda kan tyde p at noe har skjedd som ingen trodde var mulig.
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-28 kl. 13:14.
Citera
2020-12-28, 13:09
Medlem
Citat:
"Han vet han er avslrt" . Her avslrer du at du "vet" at TH er skyldig. Dette vet vi ingenting om. Hvis TH mener seg vre uskyldig, er det ikke det minste rart at han setter seg p bakbeina. Han trodde at han hadde et god og tillitsfullt samarbeid med politiet. Siktelsen kom antakelig som lyn fra klar himmel, viste seg bli en fadese for politiet. Legg til den tpelige pgripelsen, som kunne forsvares, hvis det var snakk om pgripelsen av en terrorist, skapte en isfront mellom politiet, og TH og hans familie. Stadige lekkasjer om hyst tvilsomme indisier bidrar til bevare isfronten. Og brukere gjentar til stadighet: Hvorfor nsker ikke TH forklare seg? Hadde jeg vrt i samme situasjon, og visst at jeg var uskyldig, hadde jeg vist politiet fingeren!

Han har krav p vite at han er mistenkt, det gir han rettigheter til forsvare seg, innsyn i dokumenter, bruk av advokat etc.

Han har forklart seg i den tro at politiet var p jakt etter hans kone mens de egentlig har vrt p jakt etter han.
Det som for han har vrt uvesentlig har blitt brukt mot han, som om han tok av seg sko eller ikke.

De har ogs lyet til barna hans og ftt samtykke til lagre deres telefonsamtaler uten lytte p dem, dette i tilfelle GM skulle ringe.
Dette har de misbrukt og blitt avslrt for.

Selv hadde jeg blitt rasende!

Citat:
Det kan vre at de p forhnd var skeptiske til Green, og at de gjennom mtet oppdaget at de ikke nsket et videre samarbeide. Det kan vre snakk om manglende tillit, men ogs at Green fremsatte helt urealistiske konomiske betingelser.

Jeg hadde ikke under noen omstendighet gitt penger til MG og skjnner veldig godt at TH aviser han.
En gammel skurk som inviterer seg selv for "hjelpe" uten ha noe bidra med.
Citera
2020-12-28, 13:27
Medlem
Greit at det er forskjellige meninger og teorier..

Men kan vi vr s snill slippe lese dette Gone Girl tullet igjen og igjen hver eneste dag?

Det er bde s skt, og s totalt respektlst overfor offeret i saken.

fremstille AE som den kalkulerende mesterhjernen som str bak det hele, og TH som det uskyldige offeret er bare kvalmende.

Det har kommet frem nok i saken som viser hvem som er hvem i det forholdet.

Jeg har sett den dustete filmen, og ser absolutt INGEN likheter.

Det er uansett kun en person her som tror dette, og ingen diskutere med, s da er det vel ingen poeng poste dette??
Citera
2020-12-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han har krav p vite at han er mistenkt, det gir han rettigheter til forsvare seg, innsyn i dokumenter, bruk av advokat etc.

Krav p vite at man er mistenkt??
Gjk :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in