Citat:
Ursprungligen postat av
instagam
Alla nya som släpps i Sverige både på bio och på alla streamingtjänster kommer upp där när dom finns ute för nedladdning.
Jag tycker allt fungerar väldigt bra. Det jag fiskar efter är kanske att inte alla nya toppfilmer som görs på andra kontinenter än Nordamerika och i Sverige kommer upp så ofta på VOD och Videoclub.
Dessa filmer kommer som sig bör upp snabbt i respektive lands filmkanaler. Det är därför jag gärna vill titta igenom tablåerna för filmer i andra länder. Men det är ofta en utmaning när språket inte är engelska.
Jag är också intresserad av hur det går till rent praktiskt med arbetet att streama över alla länders kanaler till portalen.
Sitter det till exempel olika ”arbetsgrupper” på olika platser i världen och har löst riktiga avtal med till exempel alla kanaler i Sri Lanka som han sedan i realtid för över till en egen server som går in i portalen?
Jag förstår att det inte kan berättas om arbetet i detalj och att det är många tekniska lösningar bakom. Men kanske någon sitter inne med hur det arbetet går till i stora drag?