2020-12-27, 22:30
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du har ju alla nya filmer som släpps i VOD biblioteket som ingår i IPTV-abonnemanget.

Med svensk text.

Det känns som att det är en hel del nya filmer som inte kommer in där, men jag kan ha fel.
2020-12-28, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BussigeBosses
Det känns som att det är en hel del nya filmer som inte kommer in där, men jag kan ha fel.

Alla nya som släpps i Sverige både på bio och på alla streamingtjänster kommer upp där när dom finns ute för nedladdning.
2020-12-28, 10:26
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Alla nya som släpps i Sverige både på bio och på alla streamingtjänster kommer upp där när dom finns ute för nedladdning.

Jag tycker allt fungerar väldigt bra. Det jag fiskar efter är kanske att inte alla nya toppfilmer som görs på andra kontinenter än Nordamerika och i Sverige kommer upp så ofta på VOD och Videoclub.

Dessa filmer kommer som sig bör upp snabbt i respektive lands filmkanaler. Det är därför jag gärna vill titta igenom tablåerna för filmer i andra länder. Men det är ofta en utmaning när språket inte är engelska.

Jag är också intresserad av hur det går till rent praktiskt med arbetet att streama över alla länders kanaler till portalen.

Sitter det till exempel olika ”arbetsgrupper” på olika platser i världen och har löst riktiga avtal med till exempel alla kanaler i Sri Lanka som han sedan i realtid för över till en egen server som går in i portalen?

Jag förstår att det inte kan berättas om arbetet i detalj och att det är många tekniska lösningar bakom. Men kanske någon sitter inne med hur det arbetet går till i stora drag?
2020-12-28, 20:40
Medlem
Problem med min tvip 605'a

Helt plötsligt får jag grumlig bild typiskt SD format.

Kikar under inställningar - display så står det

HD-format: Automatiskt
SD-format: Automatiskt

Väljer jag dock 1080 under HD-format så blir bilden klarare. Bör den inte bli bättre när den står inställd på Automatiskt. Har inte ändrat någon inställning.

Hoppas någon sitter på ett svar :-)
2020-12-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3nsson_
Problem med min tvip 605'a

Helt plötsligt får jag grumlig bild typiskt SD format.

Kikar under inställningar - display så står det

HD-format: Automatiskt
SD-format: Automatiskt

Väljer jag dock 1080 under HD-format så blir bilden klarare. Bör den inte bli bättre när den står inställd på Automatiskt. Har inte ändrat någon inställning.

Hoppas någon sitter på ett svar :-)

Kollat så källan verkligen är FHD eller inte?
2020-12-28, 21:43
Medlem
Har en fråga
Kör Formuler Z8 Pro.
Provade koppla in optokabel mellan Z8:an och min reciever.( Onkyo TX-NR646)
Ställde in i recievern,den ljudkällan jag tänkte använda på, opto2 i detta fall.
På Z8:an ställde jag hdmi output på off,på SPDIF output har jag testat både LPCM och RAW,men får ej ut ngt ljud.
Någon som har något förslag? Nämnas bör att optokabeln är en toslink. Kanske fel typ av kabel?
2020-12-28, 21:54
Medlem
Citat:
Kollat så källan verkligen är FHD eller inte?

Yes! Allt är brusigt. Från menyer, lilla visningsbilden när man är inne i tvmenyn samt bilden i övrigt.
2020-12-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Har en fråga
Kör Formuler Z8 Pro.
Ställde in i recievern,den ljudkällan jag tänkte använda på, opto2 i detta fall.
På Z8:an ställde jag hdmi output på off,på SPDIF output har jag testat både LPCM och RAW,men får ej ut ngt ljud.
Någon som har något förslag? Nämnas bör att optokabeln är en toslink. Kanske fel typ av kabel?

Kan du inte köra hdmi till förstärkaren?
Sen hdmi-out från förstärkaren till tvn.
2020-12-28, 21:58
Medlem
Citat:
Kan du inte köra hdmi till förstärkaren?
Sen hdmi-out från förstärkaren till tvn.
Jo, jag gör det idag.Ville bara kolla om det blev någon förbättring av ljudet.
2020-12-29, 01:51
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Har en fråga
Kör Formuler Z8 Pro.

Ladda ner audio optimizer från formuler market och kör den. Starta om boxen, sätt sedan HDMI till LPCM och Spdif till RAW. Funkar det då? Kolla så förstärkaren är inställd på att ta emot raw också.

Edit; Jag skulle dock köra HDMI om jag var du, för att slippa problem med TrueHD-ljud osv.
Senast redigerad av Haloumi 2020-12-29 kl. 01:57.
2020-12-29, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ladda ner audio optimizer från formuler market och kör den. Starta om boxen, sätt sedan HDMI till LPCM och Spdif till RAW. Funkar det då? Kolla så förstärkaren är inställd på att ta emot raw också.

Edit; Jag skulle dock köra HDMI om jag var du, för att slippa problem med TrueHD-ljud osv.

Tusen tack för tipset. Kommer nog köra på din rekommendation att köra HDMI
2020-12-29, 14:50
Medlem
Tjena, någon här som har bra tips vad gäller iptv på windows. VLC kraschar konstant och funkar inte alls bra för mig. Kodi funkar men det är jävligt långsamt att varje gång behöva ladda in 50 tusen kanaler när man startar upp. Kan jag minska arbetet för kodi genom att ta bort de kanaler jag inte tittar på? (typ allt exclusive amerikanska och svenska kanalerna). Jag försökte detta genom att via group manager radera de grupper jag inte ville ha. Men detta utan resultat, kodi laddar fortfarande in 50 tusen kanaler. Finns det något sätt att lösa detta på eller eventuellt ett bättre program än kodi att använda sig av?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in