2020-12-30, 20:33
Medlem
Jag förstår inte att folk tipsar om TVIP 605, för mig laggar alla VOD filmer i 4K konstant (dom i 1080p funkar fint). På datorn i Kodi och på mobilen i IPTV Extreme Pro flyter VOD filmer 4K på hur fint som helst.

Klarar den boxen inte av 4K eller vad kan felet vara? Har provat både med Wi-Fi och nätverkskabel till boxen. Har provat både HDMI via surroundförstärkaren och direkt in i en TV.

Hoppas någon kan hjälpa mig
2020-12-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1an
Jag förstår inte att folk tipsar om TVIP 605, för mig laggar alla VOD filmer i 4K konstant (dom i 1080p funkar fint). På datorn i Kodi och på mobilen i IPTV Extreme Pro flyter VOD filmer 4K på hur fint som helst.

Klarar den boxen inte av 4K eller vad kan felet vara? Har provat både med Wi-Fi och nätverkskabel till boxen. Har provat både HDMI via surroundförstärkaren och direkt in i en TV.

Hoppas någon kan hjälpa mig
Hos mig är det inga problem med boxen (kanske är din tv som är problemet?)
2020-12-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Hos mig är det inga problem med boxen (kanske är din tv som är problemet?)
Just laggar det på alla tre enheter. Vet inte om det är mitt internet som är knas eller min Iptv tjänst.
Men det brukar funka fint med 4K på datorn och mobilen men aldrig på TVIP 605.

Skönt att det funkar fint för dig, 4K filmer flytar på bara fint alltså?

Kör vanligtvis från TVIP 605an till min Pioneer VSX-923 till Epson projektor, men provade även på en gammal TV i sovrummet och var samma sak där.
Senast redigerad av P1an 2020-12-30 kl. 21:59.
2020-12-30, 22:01
Medlem
Citat:
Just laggar det på alla tre enheter. Vet inte om det är mitt internet som är knas eller min Iptv tjänst.

Kör vanligtvis från TVIP 605an till min Pioneer VSX-923 till Epson projektor, men provade även på en gammal TV i sovrummet och var samma sak där.
Ja 4k flyter på fint för mig
2020-12-30, 22:31
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarinFloryy
Tjena, någon här som har bra tips vad gäller iptv på windows. VLC kraschar konstant och funkar inte alls bra för mig. Kodi funkar men det är jävligt långsamt att varje gång behöva ladda in 50 tusen kanaler när man startar upp. Kan jag minska arbetet för kodi genom att ta bort de kanaler jag inte tittar på? (typ allt exclusive amerikanska och svenska kanalerna). Jag försökte detta genom att via group manager radera de grupper jag inte ville ha. Men detta utan resultat, kodi laddar fortfarande in 50 tusen kanaler. Finns det något sätt att lösa detta på eller eventuellt ett bättre program än kodi att använda sig av?
SimpleTV
https://www.softpedia.com/get/Intern...SimpleTV.shtml
2020-12-30, 22:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Kör du tre olika "abonnemang" eller en där du betalt extra för multiconnection?
2020-12-31, 06:58
Medlem
Haloumis avatar
Senaste uppdateringen av Tivimate (3.2.0) har en bufferinställning som heter "none". Får i princip lika snabba kanalbyten som på analog tv med den. Har inte laggat än, får se om det håller. Tips till er som stör er på långsamma kanalbyten.
2020-12-31, 22:21
Medlem
T-5s avatar
Jag kan inte använda ”ful” IP-TV helt plötsligt via bredbandet, varken appen på tvn eller appen i mobilen. Däremot via mobilens nät fungerar det direkt. All övrig internet fungerar som vanligt på bredbandet som ”fin IP-TV”, kan min bredbandsleverantör blockat mig på något sätt?
2021-01-01, 00:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-5
Jag kan inte använda ”ful” IP-TV helt plötsligt via bredbandet, varken appen på tvn eller appen i mobilen. Däremot via mobilens nät fungerar det direkt. All övrig internet fungerar som vanligt på bredbandet som ”fin IP-TV”, kan min bredbandsleverantör blockat mig på något sätt?

Prova byta DNS i din router till;
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Gott nytt år på dig.
2021-01-01, 12:39
Medlem
Citat:
Om inte byte av dns funkar, testa att köra via vpn... Så säkerställer du att det inte är din isp som blockar.
2021-01-01, 15:29
Medlem
Citat:

Jag har precis raka motsatta problemet. Funkar bra när jag ör uppkopplad mot nätet. Men inte via det mobila nätet.
Jag har 2 olika abonnemang men det ena funkar via mobila nätet.
2021-01-01, 21:13
Bannlyst
Har kikat runt på de som dyker upp högst upp på Google om man söker efter IPTV. Tänkte snåla lite och försöka köpa en sådan IPTV-box från typ Aliexpress istället. Finns det någon att rekommendera?

Och eftersom jag inte får ställa frågan om vilken operatör jag bör välja här, vart kan jag ställa den frågan? Vänder mig hit för att jag vill ha en pålitlig leverantör liksom, men då kan det ju vara bra att få ta emot rekommendationer. Vart frågar jag efter dessa?

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in